Materiál obsahuje kartičky s hodnotami, které lidé v životě uznávají. Dále pak metodiku na 4 aktivity a k nim 2 pracovní listy, jak žáky s hodnotami seznámit a společně zjistit, co je pro ně důležité.
Jak s materiálem pracovat?
- karty lze vytisknout na barevné papíry a zalaminovat (každá hodnota má k sobě i vysvětlení, co znamená, jaký má význam)
- lze je použít jako součást výzdoby třídy
Doporučená metodika na 4 aktivity - pohybová aktivita, skupinová práce s hodnotami, individuální výběr hodnot, tvorba žebříčku hodnot, reflexe k jednotlivým aktivitám, tvorba "koláče hodnot" = jak jsou mé hodnoty aktuálně naplněné a cíle do budoucna ( co mohu udělat, abych měl své hodnoty vyplněné na 100%)
Časová dotace aktivity: 2x45min
věková hranice: vhodné pro 2. stupeň ZŠ
Hodnotový systém se v průběhu času mění, je proto možné tyto aktivity opakovat a vracet se ke starým vyhodnocením, které máte uložené a porovnávat, kam se posunuli děti, ať už v naplněnosti hodnot, či ve změnách hodnot. Zde je pak vhodná reflexe, proč se jim hodnoty změnily.