Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Tento materiál rozvíjí mluvení - žák se zapojuje do jednoduchých rozhovorů, ptá se a odpovídá na jednoduché otázky týkající se budoucího času a má k dispozici vizuální oporu.
24 karet na procvičení vazby be going to (budoucí čas), tvoření otázek
Návod k výrobě:
Všechny karty vytiskneme, zalaminujeme a nastříháme.
Jak s materiálem pracovat:
Varianta 1 – Dva žáci hrají proti sobě. Karty leží na stole obrázkem dolů. První žák si vezme kartu a přečte větu, která na ní stojí. Druhý žák se otázkou snaží zjistit, co má první žák v úmyslu udělat (v blízké budoucnosti), na základě informace, kterou tou větou získal. Žák se musí ptát budoucím časem be going to. Pravý úmysl je napsán na kartě dole, vedle zeleného znaku „tick“. Pokud druhý žák uhodne správný úmysl, kartu získává. Pokud neuhodne, karta zůstává prvnímu žákovi. Takto se žáci střídají ve snímání karet a kdo má na konci nejvíc získaných karet, vyhrává.
Varianta 2 – Princip je stejný jako u varianty 1, jen hrají dva týmy žáků proti sobě, tzn. víc žáků v týmu může klást otázky.
Může se také zavést limit pro otázky, např. max tři.
Příklad:
Na kartě je napsáno I'm feeling very tired. Úmysl je - I am going to bed.
Žák 1: I’m feeling very tired.
Žák 2: Are you going to listen to music?
Žák 1: No, I am not.
Žák 2: Are you going to have a bath?
Žák 1: No, I am not.
Žák 2: Are you going to bed?
Žák 1: Yes, I am. Here you are. (odevzdává kartu)