Vážení kolegové, připravila jsem pro Vás zábavnou deskovku uzpůsobenou k procvičení chemického nádobí pro žáky 8., popřípadě 9., tříd, materiál se hodí, pokud s dětmi děláte CLIL.
JAK NA TO?
Vytiskněte si deskovku na formát A3 a zalaminujte. Počet desek se odvíjí od početnosti Vašich tříd, doporučuji maximálně 4 žáky u jedné hrací desky.
Žáci mohou soupeřit ve skupince u deskovky, znamená to, že má každý svou figurku nebo mohou mít jednu figurku a spolupracovat na tom, aby do cíle došli společně.
Hru hrajeme tak, že si každá skupinka (2-4 žáci) rozloží desku a položí balíček s kartičkami (cards for Labware board game) na místo na hrací ploše. Žák si vybere svrchní kartičku z balíčku a ROZHODNE SE, zda chce vyhledat, pojmenovat nebo pojmenovat a popsat danou laboratorní pomůcku.
Vyhledáním se žák posune o jedno pole - tato možnost slouží především k naučení se pomůcek, ale zároveň je žák odměněn a jde kupředu, byť jen o jedno políčko. K vyhledání žák použije labware - overview, list, který je během hry otočený tak, aby na něj žáci neviděli, ale pokud je potřeba pomůcku vyhledat, použije právě tento přehled. Ke každé hrací desce tedy náleží jeden přehled.
Druhá možnost je nazvat danou laboratorní pomůcku, což je oceněné dvěma body = dvě pole kupředu.
Třetí možností je laboratorní pomůcku nazvat a popsat, tj. říci název, z čeho se vyrábí a k čemu slouží. V tomto případě jde žák dopředu o tři pole.
Žák si může vybrat pouze jednu možnost. Odpovědi jsou vždy na druhé straně kartičky.
Na hrací ploše se nachází různé záchytné body (např. Jdi o 10 polí dopředu, Vrať se na start atd.), pokud na ně žák vstoupí, tak ještě to samé kolo vykoná daný pokyn, který na záchytném políčku je, na další kolo nečeká.
Ke hře potřebujete figurky jako např. na Člověče, nezlob se! a hrací kostku pro každou skupinku.