Rád bych vám představil tuto (dle mého názoru) designově i obsahově opravdu pěknou únikovou hru na Předpřítomný čas. Doporučuji podívat se na zrychlenou video ukázku. Jde o typ únikové hry, ve které žáci musí postupně splnit 4 hlavní části. Tematicky je hra zasazena do podmořské tajné laboratoře, kde zůstal pouze agent Cross a žák jakožto druhý tajný agent. Splněním úkolů budou získávat kódy, které v závěru odemknou Emergency signal device a tím si přivolají pomoc. Tento malý příběh je vysvětlen hned v úvodu (text je doplněn pěkným audiem!)
Za každou splněnou část získá žák jedno číslo (část kódu). Každý hráč má jiný náhodný kód, což brání podvádění.
Materiál je interaktivní, je potřeba internetové připojení a stolní PC nebo notebook. Můžete použít i mobil nebo tablet, ale je potřeba dodržet postup na konci PDF.
Obsah cvičení:
Mission 1 Irregular verbs - 2 cvičení
V obou cvičeních je 20 + 20 sloves. Polovina je vždy ve 3. tvaru (příčestí minulé) a na tyto musí žák správně kliknout. Stačí jediná chyba a začíná od začátku (objeví se zelené kolečko vpravo)
Mission 2 Listening comprehension + writing - 2 cvičení
Rozhovor mezi agentem Crossem a žákem. Audio je vytvořeno pomocí AI a zní opravdu reálně. Jakmile audio skončí, žák se posune šipkou na další slide, kde ho čeká 10 otázek. Odpovídá krátce (viz řešení na konci PDF), velká a malá písmena nehrají roli. Kontrolu provede červeným tlačítkem. Pokud žák potřebuje, může si zobrazit celý rozhovor kliknutím na “NEED HELP?” S OTAZNÍKEM.
Mission 3 For vs. since a Been vs. gone - 2 cvičení
Cvičení by měla procvičovat rozdíly mezí zmíněnými výrazy.
For vs. since - žák přesouvá celkem 20 výrazů na dva monitory podle toho, kam správně patří.
Been vs. gone - žák přesouvá výrazy podle obrázků.
Mission 4 Present perfect - short phrases - 2 cvičení
Žák podle obrázků dopisuje zkrácené fráze v předpřítomném čase (např. he has fallen, she has baked atd.). Může použít i zkrácené tvary (he's fallen). Jako malý feedback slouží malý palec nahoru za každým správným výrazem.
Po splnění všech 4 misí se odemkne Hlavní zámek, hráč na něj klikne a dostává se na obrazovku, kde zadává získaný kód. Kód si během hry nemusí pamatovat, uvidí jej i u zámku. Každý hráč má svůj jedinečný kód.
Po zadání kódu se dostane na závěrečnou obrazovku se dvěmi letícími helikoptérami (se zvukovými efekty), které znázorňují záchranný tým.
Zrychlená video ukázka:
Materiál vytvořený v prostředí Genially je zveřejněn v autorské podobě, bez dodatečné jazykové kontroly webu uciteleucitelum.cz.