Návod k výrobě:
Karty vytiskneme oboustranně s překlápěním po šířce, zalaminujeme a nastříháme.
Jak s materiálem pracovat:
Varianta 1: Nakopírujeme tolik karet, kolik bude potřeba do dvojic nebo skupin. Můžeme též vybrat jen některé karty se slovy, které chceme procvičit. Karty jsou umístěny stranou s velkými písmeny nahoru. Žáci nesmí karty otáčet. Úkolem žáků je přečíst si slovo na kartě a jeho nápovědu na spodní části karty. Dle nápovědy žáci přemýšlí, jaká dvě písmena přidat, aby vytvořili slovo, odpovídající nápovědě. V momentě, kdy si žáci jsou jisti správnou odpovědí, otáčí kartu. Pokud slovo uhádli, kartu si nechávají, pokud ne nebo slovo nevěděli, dávají kartu bokem. Na konci se zhodnotí, kolik slov měli žáci správně, novou slovní zásobu si zapíší do sešitu.
Varianta 2: Nakopírujeme jen jednu sadu karet a tyto karty rozložíme po třídě. Žáci si vezmou kousek papíru nebo sešit a chodí po třídě (jednotlivě nebo ve dvojicích). Zadání je opět stejné jako u Varianty 1, jen u každé karty si žáci poznačí na papír (sešit), jaké slovo by mohlo být na spodní straně karty. Nakonec se všechny karty otočí, proběhne kontrola a žáci zhodnotí počet správných slov, která si poznačili. Novou slovní zásobu si též poznačí.