Rád bych vám představil tuto interaktivní únikovou hru. Obsahově jde o opakování Unit 3 z učebnice Project 2, ale hra se dá použít v jakémkoliv ročníku, kde potřebujete procvičit danou gramatiku. Doporučuji podívat se na zrychlenou video ukázku!
Cílem je postupně splnit 4 hlavní části skládající se z dílčích úkolů. Designově je zasazena do chatrče čarodějnice, ze které se musí hráč dostat. Doporučuji, abyste si hru sami nejdříve vyzkoušeli, než ji budete hrát s žáky.
Za každou splněnou část získá žák jedno číslo jako část celého kódu. Výborná věc je, že každý žák bude získávat náhodně jiná čísla než ostatní, takže není možnost opisování a každý musí hru dohrát sám. Na závěr po získání všech čtyř čísel se žák dostane k zámku, který kódem odemkne. V průběhu hry mohou žáci sledovat vpravo nahoře svůj postup a také mají přehled o tom, kolik čísel už získali. Vše je pěkně graficky znázorněno (viz fotogalerie a video ukázka).
Materiál je interaktivní, je potřeba internetové připojení a stolní PC nebo notebook. Můžete použít i mobil nebo tablet.
Obsah cvičení:
Challenge 1 Holiday vocabulary - Pexeso a poslech
1 pexeso a 1 poslechové cvičení. Pexeso obsahuje 10 slovíček spojených s dovolenou (vychází ze zmíněné lekce Projectu 2)
V poslechovém cvičení je 10 jiných slovíček k dovolené a jejich výslovnost, žák si poslechne a přiřadí. Po kliknutí na CHECK se špatně umístěné reproduktory vrátí zpět.
Challenge 2 Slovesa WAS/WERE - 3 cvičení
Celkem 18 vět (kladné, záporné, otázky). Žák dopisuje správné tvary slovesa WAS nebo WERE. Jako malá zpětná vazba slouží malý GIF (palec nahoru) za větou. Je možné psát i zkrácené tvary, je ale potřeba použít anglický apostrof.
Challenge 3 Pravidelná slovesa - 1 cvičení
Drag and drop - žák přemísťuje 18 pravidelných sloves do správných kategorií. Jedná se o pravopis koncovky -ED.
Challenge 4 Nepravidelná slovesa - 3 cvičení
Celkem 60 nepravidelných sloves, které žák musí správně umístit pod jejich základní přítomný tvar. Po kliknutí na CHECK se špatně umístěná slovesa vrátí na původní místo.
Závěr: po splnění všech 4 misí žák klikne na Final reward a dostane se k zámku, kde musí zadat získaný kód. Pro případ, že by žák kód z nějakého důvodu neměl, je kód u zámku pro jistotu napsán. Následuje závěrečná obrazovka s gratulací.
Zrychlená video ukázka:
Materiál vytvořený v prostředí Genially je zveřejněn v autorské podobě, bez dodatečné jazykové kontroly webu uciteleucitelum.cz.






