Smyslová soustava – laboratorní práce

Počet stran:
7
Velikost: 995.14 KB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 9. 2023
Sdílet:

Doplňte teorii o smyslové soustavě také o praktická cvičení, která žákům jejich smysly ještě více přiblíží. Laboratorní práce na téma smyslová soustava je vytvořena pro 9. třídu/kvintu nižšího gymnázia. V protokolu naleznou Vaši žáci celkem 8 různých úkolů zaměřených na poznávání smyslů, vytvoří si např. model ucha, zahrají si na degustátory a vytvoří chuťovou mapu jazyka nebo uvidí obraz tak, jak se reálně zobrazuje na sítnici.

Obsah materiálu:

  • Laboratorní protokol – zadání úkolů pro žáky.
  • Kartičky na stanoviště (obrázky na test barvocitu, zobrazení obrazu na sítnici a vnímání barev).

Jaké typy úkolů protokol obsahuje?

  • Stanoviště č. 1: přenos zvukového signálu – úkolem žáků je vytvořit model ucha a zjistit, jakým způsobem se přenáší zvukové vlny.
  • Stanoviště č. 2: kde se na jazyku nacházejí dané chutě? – úkolem žáků je vytvořit chuťovou mapu jazyka na základě ochutnávání různých chutí.
  • Stanoviště č. 3: test barvocitu – žáci určují čísla na kartách, které se používají při zjišťování barvocitu.
  • Stanoviště č. 4: důkaz slepé skvrny – žáci zjišťují, jak funguje slepá skvrna v oku.
  • Stanoviště č. 5: jaký obraz vzniká na sítnici? – žáci pomocí camery obscury zjišťují, jaký obraz vzniká na sítnici.
  • Stanoviště č. 6: zornicový reflex – žáci zjišťují, jak zornice reaguje na světlo.
  • Stanoviště č. 7: vnímání barev – žáci zjišťují, jaké barvy naše oko primárně vnímá a jaké jsou doplňkové.
  • Stanoviště č. 8: jak dobrý máš čich? – žáci čichem identifikují suroviny ve zkumavkách.

Další produkty od autora Žaneta Stiborská

429877
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Chcete žáky naučit vánoční a adventní slovíčka a procvičit je zábavnou formou? Tak jste tady správně. 🤩 Materiál je
25.00 Kč
404896
Anglický jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Chcete žáky naučit podzimní slovíčka a procvičit je zábavnou formou? Tak jste tady správně. 🤩 Materiál je vytvořen pro
25.00 Kč
361514
Anglický jazyk
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Žáci si pomocí metody " slyším – říkám" procvičí čísla 0–10 000. Kartičky byly primárně vytvořeny do kurzu češtiny pro
25.00 Kč
412008
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Chcete s žáky zábavně procvičit určování vzorů podstatných jmen? Tak jste tady správně.🤩 Materiál je určen k procvičení
40.00 Kč
Smyslová soustava – laboratorní práce Smyslová soustava – laboratorní práce
Doplňte teorii o smyslové soustavě také o praktická cvičení, která žákům jejich smysly ještě více přiblíží. Laboratorní práce na téma smyslová soustava je vytvořena pro 9. třídu/kvintu nižšího gymnázia. V protokolu naleznou Vaši žáci celkem 8 různých úkolů zaměřených na poznávání smyslů, vytvoří si např. model ucha, zahrají si na degustátory a vytvoří chuťovou mapu jazyka nebo uvidí obraz tak, jak se reálně zobrazuje na sítnici. Obsah materiálu: Laboratorní protokol – zadání úkolů pro žáky. Kartičky na stanoviště (obrázky na test barvocitu, zobrazení obrazu na sítnici a vnímání barev). Jaké typy úkolů protokol obsahuje? Stanoviště č. 1: přenos zvukového signálu – úkolem žáků je vytvořit model ucha a zjistit, jakým způsobem se přenáší zvukové vlny. Stanoviště č. 2: kde se na jazyku nacházejí dané chutě? – úkolem žáků je vytvořit chuťovou mapu jazyka na základě ochutnávání různých chutí. Stanoviště č. 3: test barvocitu – žáci určují čísla na kartách, které se používají při zjišťování barvocitu. Stanoviště č. 4: důkaz slepé skvrny – žáci zjišťují, jak funguje slepá skvrna v oku. Stanoviště č. 5: jaký obraz vzniká na sítnici? – žáci pomocí camery obscury zjišťují, jaký obraz vzniká na sítnici. Stanoviště č. 6: zornicový reflex – žáci zjišťují, jak zornice reaguje na světlo. Stanoviště č. 7: vnímání barev – žáci zjišťují, jaké barvy naše oko primárně vnímá a jaké jsou doplňkové. Stanoviště č. 8: jak dobrý máš čich? – žáci čichem identifikují suroviny ve zkumavkách.
UUCZ-361501
Biologie>Přírodověda>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
55.00