Smyslová soustava – laboratorní práce

Počet stran:
7
Velikost: 995.14 KB
Typ souboru: zip
Prodávající Učitelský špajz
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 9. 2023
Sdílet:

Doplňte teorii o smyslové soustavě také o praktická cvičení, která žákům jejich smysly ještě více přiblíží. Laboratorní práce na téma smyslová soustava je vytvořena pro 9. třídu/kvintu nižšího gymnázia. V protokolu naleznou Vaši žáci celkem 8 různých úkolů zaměřených na poznávání smyslů, vytvoří si např. model ucha, zahrají si na degustátory a vytvoří chuťovou mapu jazyka nebo uvidí obraz tak, jak se reálně zobrazuje na sítnici.

Obsah materiálu:

  • Laboratorní protokol – zadání úkolů pro žáky.
  • Kartičky na stanoviště (obrázky na test barvocitu, zobrazení obrazu na sítnici a vnímání barev).

Jaké typy úkolů protokol obsahuje?

  • Stanoviště č. 1: přenos zvukového signálu – úkolem žáků je vytvořit model ucha a zjistit, jakým způsobem se přenáší zvukové vlny.
  • Stanoviště č. 2: kde se na jazyku nacházejí dané chutě? – úkolem žáků je vytvořit chuťovou mapu jazyka na základě ochutnávání různých chutí.
  • Stanoviště č. 3: test barvocitu – žáci určují čísla na kartách, které se používají při zjišťování barvocitu.
  • Stanoviště č. 4: důkaz slepé skvrny – žáci zjišťují, jak funguje slepá skvrna v oku.
  • Stanoviště č. 5: jaký obraz vzniká na sítnici? – žáci pomocí camery obscury zjišťují, jaký obraz vzniká na sítnici.
  • Stanoviště č. 6: zornicový reflex – žáci zjišťují, jak zornice reaguje na světlo.
  • Stanoviště č. 7: vnímání barev – žáci zjišťují, jaké barvy naše oko primárně vnímá a jaké jsou doplňkové.
  • Stanoviště č. 8: jak dobrý máš čich? – žáci čichem identifikují suroviny ve zkumavkách.

Další produkty od autora Učitelský špajz

499283
Český jazyk
9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Hledáte způsob, jak žákům přiblížit současnou českou tvorbu? Zkuste to s tímto pracovním listem zaměřený na knihu
28.00 Kč
361507
Anglický jazyk
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Chcete se svými žáky procvičit konverzaci nebo psaní? Tak jste tady správně! Materiál je vhodný pro všechny jazykové
0.00 Kč
412008
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Chcete s žáky zábavně procvičit určování vzorů podstatných jmen? Tak jste tady správně.🤩 Materiál je určen k procvičení
40.00 Kč
404896
Anglický jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Chcete žáky naučit podzimní slovíčka a procvičit je zábavnou formou? Tak jste tady správně. 🤩 Materiál je vytvořen pro
25.00 Kč
Smyslová soustava – laboratorní práce Smyslová soustava – laboratorní práce
Doplňte teorii o smyslové soustavě také o praktická cvičení, která žákům jejich smysly ještě více přiblíží. Laboratorní práce na téma smyslová soustava je vytvořena pro 9. třídu/kvintu nižšího gymnázia. V protokolu naleznou Vaši žáci celkem 8 různých úkolů zaměřených na poznávání smyslů, vytvoří si např. model ucha, zahrají si na degustátory a vytvoří chuťovou mapu jazyka nebo uvidí obraz tak, jak se reálně zobrazuje na sítnici. Obsah materiálu: Laboratorní protokol – zadání úkolů pro žáky. Kartičky na stanoviště (obrázky na test barvocitu, zobrazení obrazu na sítnici a vnímání barev). Jaké typy úkolů protokol obsahuje? Stanoviště č. 1: přenos zvukového signálu – úkolem žáků je vytvořit model ucha a zjistit, jakým způsobem se přenáší zvukové vlny. Stanoviště č. 2: kde se na jazyku nacházejí dané chutě? – úkolem žáků je vytvořit chuťovou mapu jazyka na základě ochutnávání různých chutí. Stanoviště č. 3: test barvocitu – žáci určují čísla na kartách, které se používají při zjišťování barvocitu. Stanoviště č. 4: důkaz slepé skvrny – žáci zjišťují, jak funguje slepá skvrna v oku. Stanoviště č. 5: jaký obraz vzniká na sítnici? – žáci pomocí camery obscury zjišťují, jaký obraz vzniká na sítnici. Stanoviště č. 6: zornicový reflex – žáci zjišťují, jak zornice reaguje na světlo. Stanoviště č. 7: vnímání barev – žáci zjišťují, jaké barvy naše oko primárně vnímá a jaké jsou doplňkové. Stanoviště č. 8: jak dobrý máš čich? – žáci čichem identifikují suroviny ve zkumavkách.
UUCZ-361501
Biologie>Přírodověda>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
55.00