Vývoj rostliny (vývojové fáze - květiny, zeleniny) z biologického hlediska, Záznamový/Pozorovací arch

Nabízím soubor pozorovacího/ záznamového archu, který je přizpůsoben pro dítě předškolního věku, ale lze využít samozřejmě i pro vyšší ročníky.

 

Jedná se o arch na růst/ vývoj rostliny (květiny, zeleniny) od semene až po ,,finální" fázi (květina plod).

 

Světlejší barvou je napsán den v týdnu (můžeme začernit) a následně řadové číslo, aby dítě vědělo a uvědomilo si, v jaké fázi a časové posloupnosti se rostlina vyvíjí. (Mám vyzkoušené - dítě se na arch zpětně podívalo a řeklo mi, že první je semeno, pak to kvete/roste/klíčí a poslední je finální rostlina (číslo 5). Dítě si díky uvědomí, že 1 je první fáze a 5 je poslední.

 

Doporučuji dělat s aktivitou na řeřichu. Tato aktivita je jednoduchá na přípravu, rychlá a efektivní. Stačí pouze nějaké nádoba, vata a semínka řeřichy. Řeřicha během týdne vyklíčí, takže v rámci týdenního tematického celku je to ideální, ale lze to dělat samozřejmě s jakoukoliv rostlinou.

 

A archu doporučuji i tuto didaktickou pomůcku: https://www.booksforjoy.cz/zivotni-cyklus-zelena-fazole/. S dětmi jsme si názorně ukazovaly, v jaké fázi vývoje se rostlina nachází pomocí této did. pomůcky. Pro dítě předškolního věku doporučuji říct jen tyto fáze:

1, semeno (semínko)

2. Růst/ klíčení

3. Rostlina (Květina, plod)

 

Využíváme zde prvky badatelsky orientovaného vyučování, jehož benefity nemusím psát. Můžeme s dětmi tvořit rovněž předpoklady/hypotézy, výzkumné otázky.

Arch je rozšířen a pro starší děti obsahuje dvě části:

Jedna část je, když má rostlina přístup k vodě, slunci a půdě a druhá je jen s půdou a bez vody a slunce.

 

Toto ozvláštnění je pro dítě více záživné a je zajímavé poslouchat jejich předpoklady bez vody a slunce. Doporučuji však až s dětmi 5-6 let.

 

S mladšími doporučuji jenom jednu část (slunce, voda a půda) - jednoduše uděláš tak, že papír rozstřihneš.

 

Opět mě iniciovalo k vytvoření to, že jsem v rámci tématu ,,Jarní rostliny" - ,,Rostliny na jaře", avšak z biologického hlediska nenašla žádný vhodný arch pro dítě v mateřské škole.

 

Doufám, že záznamový/pozorovací arch poslouží a bude plnit svůj účel. Pro děti je to super ozvláštnění, než jen pasivně pozorovat vývoj rostliny . aktivně se zapojí, což samozřejmě u nich rozvíjí více oblastí.

A zpětně se arch mohou podívat a vést o nich- o tomto tématu rozhovory.

 

Vaše učitelka Zuzka :)

Další produkty od autora Bc. Učitelka Zuzka

333530
Přírodověda
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Celoroční tematická hra
Pomůcka jako obrazový materiál dětem na otázku: Co si sebou vezmeme na výlet. Můžeme využít i jako motivaci dětí. Dítě
0.00 Kč
260766
Přírodověda
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
Nabízím stopy lesních zvířat: Soubor obsahuje: • Zásobník stop všech základních a hlavních živočichů zvířat žijících na
45.00 Kč
317708
Český jazyk - čtení
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Omalovánky
Nabízím soubor při práci s pohádkou/příběhem: Kniha džunglí. Autorem původního příběhu (1984) je Rudyard Kipling. Citace
38.00 Kč
305313
Přírodověda
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Výzdoba třídy
Nabízím edukační pomůcky ke hře ,,Boudo, budko". Soubor obsahuje: Masky pro děti všech zvířat (myš, žába, zajíc, liška
45.00 Kč
Vývoj rostliny (vývojové fáze - květiny, zeleniny) z biologického hlediska, Záznamový/Pozorovací arch Vývoj rostliny (vývojové fáze - květiny, zeleniny) z biologického hlediska, Záznamový/Pozorovací arch
Nabízím soubor pozorovacího/ záznamového archu, který je přizpůsoben pro dítě předškolního věku, ale lze využít samozřejmě i pro vyšší ročníky.   Jedná se o arch na růst/ vývoj rostliny (květiny, zeleniny) od semene až po ,,finální" fázi (květina plod).   Světlejší barvou je napsán den v týdnu (můžeme začernit) a následně řadové číslo, aby dítě vědělo a uvědomilo si, v jaké fázi a časové posloupnosti se rostlina vyvíjí. (Mám vyzkoušené - dítě se na arch zpětně podívalo a řeklo mi, že první je semeno, pak to kvete/roste/klíčí a poslední je finální rostlina (číslo 5). Dítě si díky uvědomí, že 1 je první fáze a 5 je poslední.   Doporučuji dělat s aktivitou na řeřichu. Tato aktivita je jednoduchá na přípravu, rychlá a efektivní. Stačí pouze nějaké nádoba, vata a semínka řeřichy. Řeřicha během týdne vyklíčí, takže v rámci týdenního tematického celku je to ideální, ale lze to dělat samozřejmě s jakoukoliv rostlinou.   A archu doporučuji i tuto didaktickou pomůcku: https://www.booksforjoy.cz/zivotni-cyklus-zelena-fazole/. S dětmi jsme si názorně ukazovaly, v jaké fázi vývoje se rostlina nachází pomocí této did. pomůcky. Pro dítě předškolního věku doporučuji říct jen tyto fáze: 1, semeno (semínko) 2. Růst/ klíčení 3. Rostlina (Květina, plod)   Využíváme zde prvky badatelsky orientovaného vyučování, jehož benefity nemusím psát. Můžeme s dětmi tvořit rovněž předpoklady/hypotézy, výzkumné otázky. Arch je rozšířen a pro starší děti obsahuje dvě části: Jedna část je, když má rostlina přístup k vodě, slunci a půdě a druhá je jen s půdou a bez vody a slunce.   Toto ozvláštnění je pro dítě více záživné a je zajímavé poslouchat jejich předpoklady bez vody a slunce. Doporučuji však až s dětmi 5-6 let.   S mladšími doporučuji jenom jednu část (slunce, voda a půda) - jednoduše uděláš tak, že papír rozstřihneš.   Opět mě iniciovalo k vytvoření to, že jsem v rámci tématu ,,Jarní rostliny" - ,,Rostliny na jaře", avšak z biologického hlediska nenašla žádný vhodný arch pro dítě v mateřské škole.   Doufám, že záznamový/pozorovací arch poslouží a bude plnit svůj účel. Pro děti je to super ozvláštnění, než jen pasivně pozorovat vývoj rostliny . aktivně se zapojí, což samozřejmě u nich rozvíjí více oblastí. A zpětně se arch mohou podívat a vést o nich- o tomto tématu rozhovory.   Vaše učitelka Zuzka :)
UUCZ-304678
Biologie>Přírodověda>Prvouka>Pracovní listy>Projekty>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>Batole (1 - 3 roky)>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>Den Země>Jídlo/Zdravá strava>Jaro>Léto>Ovoce-zelenina>Počasí>Roční období>Rostliny>Stromy>Velikonoce
25.00