Čtenářská lekce - Zrcadlo z Erisedu (Harry Potter)

Ročník:
5., 6., 7.
Počet stran:
3
Velikost: 1.32 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Nikola Gráblová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 4. 2023
Sdílet:

Práce s úryvkem z knihy Harry Potter a Kámen mudrců. Pracovní list cvičí práci s textem, schopnost kritického myšlení a vlastní fantazii a představivost.

 

CÍLOVÁ SKUPINA

5.-7. třída

 

ZAMĚŘENÍ

V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z dobře známé knihy Harry Potter a kámen mudrců. Specificky je lekce zaměřena na kapitolu, ve které Harry Potter najde v Komnatě nejvyšší potřeby tajuplné zrcadlo, ve kterém se vidí spolu se svými rodiči. Zrcadlo umí zobrazit naše nejtajnější přání a tužby. 

Lekce cvičí práci s textem, schopnost kritického myšlení a vlastní fantazii, představivost. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň vše převést do vlastního života a zamyslet se, co je pro ně to důležité (jejich tajné přání).

 

POSTUP PRO PRÁCI S PRACOVNÍM LISTEM

V úvodu žáci pracují s přiloženým obrázkem a snaží se jej popsat, ale se zaměřením na emoce, které obrázek vyvolává. Dále žáci pracují s textem, vyhledávají informace a zdůvodňují své odpovědi. Lekce pracuje s metodami kritického myšlení a formou diskuse. Žáci mohou vlastními slovy vyjádřit, jak na ně ukázka působí. Součástí úkolů je také porovnání dvou hlavních postav knihy - Harryho a Rona. Zde mohou žáci využít své zkušenosti z běžného života a ukázat, jak tyto postavy vnímají (podobně třeba jako sebe a nějakého kamaráda). Pro bližší pochopení postavy Rona jeden s úkolů pracuje s metodou životabásně, která je založena na práci s informacemi, ale zároveň je možné je doplňovat subjektivně, dle názoru a cítění každého žáka. Jejím cílem není vytvořit báseň, která by se rýmovala, ale formátem báseň připomíná.

Další produkty od autora Nikola Gráblová

718806
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Sada 5 pracovních listů pro záznam přečtených knih, která rozvíjí čtenářskou gramotnost a kritické myšlení. Obsahuje otázky, kreativní úkoly i reflexe, které obohatí čtenářské deníky, samostatnou práci či výuku literatury.
40.00 Kč
395229
Český jazyk
5., 6., 7.
Pracovní listy
V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Koralina“ od Neila Gaimana. Lekce je zaměřená na práci s textem, vyhledávání informací a nácvik čtenářských strategií.
30.00 Kč
335306
Český jazyk
6., 7., 8.
Pracovní listy
Lekce cvičí práci s textem (úryvek z knihy Řvi potichu, brácho)a schopnost vést diskusi na obtížné téma. Žáci mají
30.00 Kč
365592
Český jazyk
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Ztraceni v čase“. Tuto knihu můžeme zařadit mezi science fiction. Je tedy možné s ukázkou pracovat v souvislosti s tímto žánrem.
30.00 Kč
Čtenářská lekce - Zrcadlo z Erisedu (Harry Potter) Čtenářská lekce - Zrcadlo z Erisedu (Harry Potter)
Práce s úryvkem z knihy Harry Potter a Kámen mudrců. Pracovní list cvičí práci s textem, schopnost kritického myšlení a vlastní fantazii a představivost.   CÍLOVÁ SKUPINA 5.-7. třída   ZAMĚŘENÍ V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z dobře známé knihy Harry Potter a kámen mudrců. Specificky je lekce zaměřena na kapitolu, ve které Harry Potter najde v Komnatě nejvyšší potřeby tajuplné zrcadlo, ve kterém se vidí spolu se svými rodiči. Zrcadlo umí zobrazit naše nejtajnější přání a tužby.  Lekce cvičí práci s textem, schopnost kritického myšlení a vlastní fantazii, představivost. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň vše převést do vlastního života a zamyslet se, co je pro ně to důležité (jejich tajné přání).   POSTUP PRO PRÁCI S PRACOVNÍM LISTEM V úvodu žáci pracují s přiloženým obrázkem a snaží se jej popsat, ale se zaměřením na emoce, které obrázek vyvolává. Dále žáci pracují s textem, vyhledávají informace a zdůvodňují své odpovědi. Lekce pracuje s metodami kritického myšlení a formou diskuse. Žáci mohou vlastními slovy vyjádřit, jak na ně ukázka působí. Součástí úkolů je také porovnání dvou hlavních postav knihy - Harryho a Rona. Zde mohou žáci využít své zkušenosti z běžného života a ukázat, jak tyto postavy vnímají (podobně třeba jako sebe a nějakého kamaráda). Pro bližší pochopení postavy Rona jeden s úkolů pracuje s metodou životabásně, která je založena na práci s informacemi, ale zároveň je možné je doplňovat subjektivně, dle názoru a cítění každého žáka. Jejím cílem není vytvořit báseň, která by se rýmovala, ale formátem báseň připomíná.
UUCZ-298406
Český jazyk - čtení>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>5.>6.>7.>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
30.00