Čtenářská lekce - Řvi potichu, brácho

Ročník:
6., 7., 8.
Počet stran:
2
Velikost: 135.92 KB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 8. 2023
Sdílet:

Lekce cvičí práci s textem (úryvek z knihy Řvi potichu, brácho)a schopnost vést diskusi na obtížné téma. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň vše převést do vlastního života a zamyslet se, jaké by byly jejich reakce.

 

Cílová skupina

6.-8. třída

 

Zaměření

V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Řvi potichu, brácho“. Mezi hlavní témata této knihy patří „odlišnost“ a především to, jaký vliv má na rodinné příslušníky, když žijí s někým, kdo je jiný než jeho vrstevníci. Žáci se dozví něco nového o tematice autismu a mentální retardaci a mohou diskutovat o tom, jak by se v podobné situaci zachovali oni.

Lekce cvičí práci s textem a schopnost vést diskusi na obtížné téma. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň vše převést do vlastního života a zamyslet se, jaké by byly jejich reakce.

 

Postup pro práci s pracovním listem

V úvodu žáci pracují s několika klíčovými slovy a předvídají, o čem by kniha (ukázka) mohla být. Poté čtou první ukázku, ve které hlavní postava Pamela představí svým kamarádkám autistického bratra. Po této ukázce následuje několik otázek, které se týkají textu. Poté žáci čtou druhou ukázku a mají v krátkosti shrnout, jak Pameliny kamarádky na jejího bratra reagují. Následuje diskuse na téma autismu, ve které může vyučující žákům nabídnout další informace a oni mají prostor se k tématu vyjádřit (možná někteří mají v rodině někoho na autistickém spektru nebo to znají alespoň z jiné knihy či seriálu - v případě zájmu jim může vyučující doporučit další tituly, ve kterých se objevují autistické postavy, např. seriál Atypical). 

Pro Pamelu je soužití s bratrem velmi náročné, samozřejmě ho má ráda, ale jeho stav ovlivňuje každý aspekt nejen jeho ale i jejího života. Jako závěrečnou aktivitu mohou tedy žáci nabídnout trochu empatie, zapojit svou fantazii a napsat Pamele vzkaz, který by ji mohl rozveselit. Práce s takovými tématy je mohou připravit na potenciální situaci v budoucnosti.

Další produkty od autora Nikola Gráblová

574942
Český jazyk
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Procvičování čtenářské gramotnosti skrz autentický neumělecký text týkající se Světového dne včel. Materiál obsahuje tento text, 4 stanoviště zaměřené na práci s textem a list sloužící k samostatné kontrole.
35.00 Kč
426713
Anglický jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento materiál slouží k motivaci žáků v hodinách angličtiny v předvánočním období. Jedná se o jakousi zkrácenou verzi adventního kalendáře, ve které na žáky čeká spousta zábavných úkolů v angličtině.
35.00 Kč
347641
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento materiál slouží jako motivace žáků na začátku školního roku. Žáci se zamyslí nad tím, co pro ně daný předmět znamená, jaké s ním mají zkušenosti z předchozích let a na závěr si stanoví cíle na následující školní rok.
25.00 Kč
395229
Český jazyk
5., 6., 7.
Pracovní listy
V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Koralina“ od Neila Gaimana. Lekce je zaměřená na práci s textem, vyhledávání informací a nácvik čtenářských strategií.
30.00 Kč
Čtenářská lekce - Řvi potichu, brácho Čtenářská lekce - Řvi potichu, brácho
Lekce cvičí práci s textem (úryvek z knihy Řvi potichu, brácho)a schopnost vést diskusi na obtížné téma. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň vše převést do vlastního života a zamyslet se, jaké by byly jejich reakce.   Cílová skupina 6.-8. třída   Zaměření V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Řvi potichu, brácho“. Mezi hlavní témata této knihy patří „odlišnost“ a především to, jaký vliv má na rodinné příslušníky, když žijí s někým, kdo je jiný než jeho vrstevníci. Žáci se dozví něco nového o tematice autismu a mentální retardaci a mohou diskutovat o tom, jak by se v podobné situaci zachovali oni. Lekce cvičí práci s textem a schopnost vést diskusi na obtížné téma. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň vše převést do vlastního života a zamyslet se, jaké by byly jejich reakce.   Postup pro práci s pracovním listem V úvodu žáci pracují s několika klíčovými slovy a předvídají, o čem by kniha (ukázka) mohla být. Poté čtou první ukázku, ve které hlavní postava Pamela představí svým kamarádkám autistického bratra. Po této ukázce následuje několik otázek, které se týkají textu. Poté žáci čtou druhou ukázku a mají v krátkosti shrnout, jak Pameliny kamarádky na jejího bratra reagují. Následuje diskuse na téma autismu, ve které může vyučující žákům nabídnout další informace a oni mají prostor se k tématu vyjádřit (možná někteří mají v rodině někoho na autistickém spektru nebo to znají alespoň z jiné knihy či seriálu - v případě zájmu jim může vyučující doporučit další tituly, ve kterých se objevují autistické postavy, např. seriál Atypical).  Pro Pamelu je soužití s bratrem velmi náročné, samozřejmě ho má ráda, ale jeho stav ovlivňuje každý aspekt nejen jeho ale i jejího života. Jako závěrečnou aktivitu mohou tedy žáci nabídnout trochu empatie, zapojit svou fantazii a napsat Pamele vzkaz, který by ji mohl rozveselit. Práce s takovými tématy je mohou připravit na potenciální situaci v budoucnosti.
UUCZ-335306
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
30.00