Čtenářská lekce - Řvi potichu, brácho

Ročník:
6., 7., 8.
Počet stran:
2
Velikost: 135.92 KB
Typ souboru: zip
Prodávající Nikola Gráblová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 8. 2023
Sdílet:

Lekce cvičí práci s textem (úryvek z knihy Řvi potichu, brácho)a schopnost vést diskusi na obtížné téma. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň vše převést do vlastního života a zamyslet se, jaké by byly jejich reakce.

 

Cílová skupina

6.-8. třída

 

Zaměření

V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Řvi potichu, brácho“. Mezi hlavní témata této knihy patří „odlišnost“ a především to, jaký vliv má na rodinné příslušníky, když žijí s někým, kdo je jiný než jeho vrstevníci. Žáci se dozví něco nového o tematice autismu a mentální retardaci a mohou diskutovat o tom, jak by se v podobné situaci zachovali oni.

Lekce cvičí práci s textem a schopnost vést diskusi na obtížné téma. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň vše převést do vlastního života a zamyslet se, jaké by byly jejich reakce.

 

Postup pro práci s pracovním listem

V úvodu žáci pracují s několika klíčovými slovy a předvídají, o čem by kniha (ukázka) mohla být. Poté čtou první ukázku, ve které hlavní postava Pamela představí svým kamarádkám autistického bratra. Po této ukázce následuje několik otázek, které se týkají textu. Poté žáci čtou druhou ukázku a mají v krátkosti shrnout, jak Pameliny kamarádky na jejího bratra reagují. Následuje diskuse na téma autismu, ve které může vyučující žákům nabídnout další informace a oni mají prostor se k tématu vyjádřit (možná někteří mají v rodině někoho na autistickém spektru nebo to znají alespoň z jiné knihy či seriálu - v případě zájmu jim může vyučující doporučit další tituly, ve kterých se objevují autistické postavy, např. seriál Atypical). 

Pro Pamelu je soužití s bratrem velmi náročné, samozřejmě ho má ráda, ale jeho stav ovlivňuje každý aspekt nejen jeho ale i jejího života. Jako závěrečnou aktivitu mohou tedy žáci nabídnout trochu empatie, zapojit svou fantazii a napsat Pamele vzkaz, který by ji mohl rozveselit. Práce s takovými tématy je mohou připravit na potenciální situaci v budoucnosti.

Další produkty od autora Nikola Gráblová

718806
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Sada 5 pracovních listů pro záznam přečtených knih, která rozvíjí čtenářskou gramotnost a kritické myšlení. Obsahuje otázky, kreativní úkoly i reflexe, které obohatí čtenářské deníky, samostatnou práci či výuku literatury.
40.00 Kč
431254
Český jazyk
5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Klub divných dětí“. Mezi hlavní témata této knihy patří „odlišnost“ a cílem je uvědomit si, že každý jsme nějakým způsobem divný a, že na tom není nic špatného.
30.00 Kč
335303
Český jazyk
6., 7.
Pracovní listy
Práce s úryvkem z knihy (Ne)obyčejný kluk od R. J. Palaciové. Pracovní list cvičí práci s textem, schopnost kritického
30.00 Kč
392966
Český jazyk - čtení
5., 6., 7.
Pracovní listy
V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Harry Potter a relikvie smrti“. Žáci si opakují znalosti týkající se bajek a srovnávají tradiční bajky s Příběhem tří bratří, bajkou z fiktivní sbírky "Bajky Barda Beedleho".
30.00 Kč
Čtenářská lekce - Řvi potichu, brácho Čtenářská lekce - Řvi potichu, brácho
Lekce cvičí práci s textem (úryvek z knihy Řvi potichu, brácho)a schopnost vést diskusi na obtížné téma. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň vše převést do vlastního života a zamyslet se, jaké by byly jejich reakce.   Cílová skupina 6.-8. třída   Zaměření V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Řvi potichu, brácho“. Mezi hlavní témata této knihy patří „odlišnost“ a především to, jaký vliv má na rodinné příslušníky, když žijí s někým, kdo je jiný než jeho vrstevníci. Žáci se dozví něco nového o tematice autismu a mentální retardaci a mohou diskutovat o tom, jak by se v podobné situaci zachovali oni. Lekce cvičí práci s textem a schopnost vést diskusi na obtížné téma. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň vše převést do vlastního života a zamyslet se, jaké by byly jejich reakce.   Postup pro práci s pracovním listem V úvodu žáci pracují s několika klíčovými slovy a předvídají, o čem by kniha (ukázka) mohla být. Poté čtou první ukázku, ve které hlavní postava Pamela představí svým kamarádkám autistického bratra. Po této ukázce následuje několik otázek, které se týkají textu. Poté žáci čtou druhou ukázku a mají v krátkosti shrnout, jak Pameliny kamarádky na jejího bratra reagují. Následuje diskuse na téma autismu, ve které může vyučující žákům nabídnout další informace a oni mají prostor se k tématu vyjádřit (možná někteří mají v rodině někoho na autistickém spektru nebo to znají alespoň z jiné knihy či seriálu - v případě zájmu jim může vyučující doporučit další tituly, ve kterých se objevují autistické postavy, např. seriál Atypical).  Pro Pamelu je soužití s bratrem velmi náročné, samozřejmě ho má ráda, ale jeho stav ovlivňuje každý aspekt nejen jeho ale i jejího života. Jako závěrečnou aktivitu mohou tedy žáci nabídnout trochu empatie, zapojit svou fantazii a napsat Pamele vzkaz, který by ji mohl rozveselit. Práce s takovými tématy je mohou připravit na potenciální situaci v budoucnosti.
UUCZ-335306
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
30.00