Čtenářská lekce - Klub divných dětí

Počet stran:
3
Velikost: 479.79 KB
Typ souboru: zip
Prodávající Nikola Gráblová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 11. 2023
Sdílet:

Cílová skupina

5.-7. třída

 

Zaměření

V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Klub divných dětí“. Mezi hlavní témata této knihy patří „odlišnost“ a cílem je uvědomit si, že každý jsme nějakým způsobem divný a, že na tom není nic špatného. Lekce jako taková cvičí práci s textem a schopnost vést diskusi na obtížné téma. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň i lépe poznat samy sebe i své spolužáky. 

 

Postup pro práci s materiálem

V úvodu žáci pomocí metody volného psaní přemýšlí nad tím, co pro ně znamená „být divný“ a tyto myšlenky zaznamenávají. Při této aktivitě by se v ideálním případě pero či propiska neměla přestat pohybovat. Žáci píšou vše, co je napadne. 

Poté žáci samostatně (nebo nahlas) čtou ukázku a zodpovídají na jednotlivé otázky, které se k textu vztahují. Úkoly se týkají charakteristiky textu a hlavní postavy a převážně o propojení textu s vlastním životem žáků. V rámci posledního úkolu se snaží zamýšlet nad tím, v čem jsou oni sami odlišní. Je možné lekci ukončit zde a nebo pokračovat dalším úkolem.

Poslední úkol je práce ve skupinách. Každá skupina (ideálně čtyř žáků, ale jsou možné i skupiny po třech) obdrží arch papíru s prázdným erbem. Jejich úkolem je diskutovat o jejich odlišnostech a vytvořit jejich vlastní „Klub divných dětí“ a vytvoří si pro něj název. Předtištěný erb si žáci rozdělí na tolik částí, kolik členů má jejich skupina, a každý z nich nakreslí svoji část erbu, která by měla reflektovat jeho odlišnost od ostatních. Poté žáci společnými silami sjednotí vzhled celého erbu. Je také možné nechat žáky diskutovat o tom, jakým způsobem se může člověk lišit od ostatních a tyto způsoby napsat na prázdné místo na papíře. 

Další produkty od autora Nikola Gráblová

437010
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Polča“. Mezi hlavní témata této knihy patří mimo jiné komplikovaný vztah s otcem. Otec hlavní hrdinky je závislý na drogách, což ji staví do komplikovaných situací. Při čtení žáci tyto pocity sdílejí společně s ní a pomáhají jí činit těžká rozhodnutí.
30.00 Kč
574942
Český jazyk
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Procvičování čtenářské gramotnosti skrz autentický neumělecký text týkající se Světového dne včel. Materiál obsahuje tento text, 4 stanoviště zaměřené na práci s textem a list sloužící k samostatné kontrole.
35.00 Kč
335307
Český jazyk
7., 8.
Didaktické hry
Potřebujete zábavným způsobem opakovat látku ČJ z 7. třídy? Tato desková hra je stvořená přesně pro vás. Žáci se zabaví, ale zároveň i procvičí to, co se jako sedmáci naučili z pravopisu, skladby, tvarosloví a nauky o slovech.
60.00 Kč
395229
Český jazyk
5., 6., 7.
Pracovní listy
V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Koralina“ od Neila Gaimana. Lekce je zaměřená na práci s textem, vyhledávání informací a nácvik čtenářských strategií.
30.00 Kč
Čtenářská lekce - Klub divných dětí Čtenářská lekce - Klub divných dětí
V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Klub divných dětí“. Mezi hlavní témata této knihy patří „odlišnost“ a cílem je uvědomit si, že každý jsme nějakým způsobem divný a, že na tom není nic špatného.
UUCZ-431254
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň>👭Den dětí
30.00