Čtenářská lekce - (Ne)obyčejný kluk

Ročník:
Počet stran:
2
Velikost: 235.75 KB
Typ souboru: zip
Prodávající Nikola Gráblová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 8. 2023
Sdílet:

Práce s úryvkem z knihy (Ne)obyčejný kluk od R. J. Palaciové. Pracovní list cvičí práci s textem, schopnost kritického myšlení a vlastní fantazii a představivost.

Cílová skupina

6.-7. třída

 

Zaměření

V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „(Ne)obyčejný kluk“. Mezi hlavní témata této knihy patří „odlišnost“. Žáci mohou nahlédnout do „hlavy“ člověka s postižením a uvědomit si, do jakých situací se člověk může dostat pouze kvůli tomu, že je odlišný. 

Lekce cvičí práci s textem, schopnost kritického myšlení a vlastní fantazii, představivost. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň vše převést do vlastního života a zamyslet se, co by v daných situacích dělali oni.

 

Postup při práci s pracovním listem

V úvodu žáci pracují s názvem knihy. Předvídají, o čem by kniha mohla být, a v čem může být chlapec „(ne)obyčejný“. Poté čtou první ukázku, ve které hlavní postava, Auggie, popisuje jak je pro něj život s postižením náročný. Po této ukázce následuje několik otázek, které se týkají textu. Žáci také propojují text s vlastním životem. Poté žáci čtou druhou ukázku, ve které se dozví, jak Auggie vlastně vypadá. Po přečtení ukázky, žáci písemně nebo slovně převypráví první ukázku z pohledu Augustovi matky. Na závěr se žáci pokusí napsat na volný řádek hlavní myšlenku, kterou si z práce s tímto textem odnesou. 

Pokud zbyde čas, je možné žáky seznámit s Augustovým onemocněním. Jedná se o Treacher-Collins syndrom. Můžete o této tematice s žáky diskutovat a pustit jim video, které se touto nemocí zabývá: VÍC SRDCEM NEŽ OČIMA - Rovnost tváří (https://www.youtube.com/watch?v=L1_9Q-XDD2Q). 

Další produkty od autora Nikola Gráblová

335307
Český jazyk
7., 8.
Didaktické hry
Potřebujete zábavným způsobem opakovat látku ČJ z 7. třídy? Tato desková hra je stvořená přesně pro vás. Žáci se zabaví, ale zároveň i procvičí to, co se jako sedmáci naučili z pravopisu, skladby, tvarosloví a nauky o slovech.
60.00 Kč
431254
Český jazyk
5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Klub divných dětí“. Mezi hlavní témata této knihy patří „odlišnost“ a cílem je uvědomit si, že každý jsme nějakým způsobem divný a, že na tom není nic špatného.
30.00 Kč
426713
Anglický jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento materiál slouží k motivaci žáků v hodinách angličtiny v předvánočním období. Jedná se o jakousi zkrácenou verzi adventního kalendáře, ve které na žáky čeká spousta zábavných úkolů v angličtině.
35.00 Kč
392966
Český jazyk - čtení
5., 6., 7.
Pracovní listy
V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „Harry Potter a relikvie smrti“. Žáci si opakují znalosti týkající se bajek a srovnávají tradiční bajky s Příběhem tří bratří, bajkou z fiktivní sbírky "Bajky Barda Beedleho".
30.00 Kč
Čtenářská lekce - (Ne)obyčejný kluk Čtenářská lekce - (Ne)obyčejný kluk
Práce s úryvkem z knihy (Ne)obyčejný kluk od R. J. Palaciové. Pracovní list cvičí práci s textem, schopnost kritického myšlení a vlastní fantazii a představivost. Cílová skupina 6.-7. třída   Zaměření V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy „(Ne)obyčejný kluk“. Mezi hlavní témata této knihy patří „odlišnost“. Žáci mohou nahlédnout do „hlavy“ člověka s postižením a uvědomit si, do jakých situací se člověk může dostat pouze kvůli tomu, že je odlišný.  Lekce cvičí práci s textem, schopnost kritického myšlení a vlastní fantazii, představivost. Žáci mají možnost se vcítit do postav v ukázce, ale zároveň vše převést do vlastního života a zamyslet se, co by v daných situacích dělali oni.   Postup při práci s pracovním listem V úvodu žáci pracují s názvem knihy. Předvídají, o čem by kniha mohla být, a v čem může být chlapec „(ne)obyčejný“. Poté čtou první ukázku, ve které hlavní postava, Auggie, popisuje jak je pro něj život s postižením náročný. Po této ukázce následuje několik otázek, které se týkají textu. Žáci také propojují text s vlastním životem. Poté žáci čtou druhou ukázku, ve které se dozví, jak Auggie vlastně vypadá. Po přečtení ukázky, žáci písemně nebo slovně převypráví první ukázku z pohledu Augustovi matky. Na závěr se žáci pokusí napsat na volný řádek hlavní myšlenku, kterou si z práce s tímto textem odnesou.  Pokud zbyde čas, je možné žáky seznámit s Augustovým onemocněním. Jedná se o Treacher-Collins syndrom. Můžete o této tematice s žáky diskutovat a pustit jim video, které se touto nemocí zabývá: VÍC SRDCEM NEŽ OČIMA - Rovnost tváří (https://www.youtube.com/watch?v=L1_9Q-XDD2Q). 
UUCZ-335303
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
30.00