Párové souhlásky - vyvození

Počet stran:
42
Velikost: 67.27 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
6. 3. 2025
Sdílet:

Čekají Vás ve 2. ročníku souhlásky uprostřed a na konci slov, neboli "párové souhlásky"? 

Nabízím kompletní sadu pro úvod do tohoto poměrně náročného učiva. Děti pomocí kartiček s obrázky samy odhalí, jak na to.

 

Materiál obsahuje 2 soubory.

V 1. souboru najdete:

  • 14 karet na tabuli typu “slyším S, píšu Z, protože” - (4 x A4)
  • 18 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na B - P (3 X A4)
  • 18 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na D - T (3 X A4)
  • 12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na Ď - Ť (2 X A4)
  • 12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na V - F (2 X A4)
  • 12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na Z - S (2 X A4)
  • 12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na Ž - Š (2 X A4)
  • 12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na H - CH (2 X A4)

 

Ve 2. souboru najdete stejné kartičky s obrázky jako v souboru 1.,

ale s vynechanými párovými souhláskami + běhací diktát.

 

Jak s obrázky pracovat? Tady je malý návod:

  • Dejte na tabuli nebo jen ukažte dětem úvodní list “DUP nebo DUB?”, který nastíní “náš problém” (téma).
  • “Jak na to tedy přijdeme? Tyto kartičky nám s tím pomohou.”
  • Rozdejte dětem kartičky s obrázky a na tabuli umístěte karty s nápisem.
  • Je na Vás, zda začnete napřed souhláskami B - P nebo přidáte rovnou více.
  • Děti pak na tabuli třídí kartičky s obrázky do správných skupin a zároveň zdůvodňují daný jev.
  • Mohou rovnou vymýšlet celé věty.
  • Je jen na Vás, zda rovnou použijete kartičky z druhého souboru nebo začnete napřed s kartičkami ze souboru 1.
  • Za mne je lepší, aby napřed děti viděly a pochopily a pak můžete postupně “gradovat”.
  • Nakonec můžete přidat na tabuli “ŘEŠENÍ” (najdete ho na konci 1. souboru).

 

Další možnosti práce s kartičkami:

  • běhací diktát: kartičky z 2. souboru (k doplnění správných souhlásek) rozmístíte po třídě. Lepicí gumou k nim přidáte čísla 1-8 ( najdete je na konci 2. souboru). Děti chodí po třídě a zapisují slova podle čísel do záznamového archu (také najdete na konci 2. souboru).
  • tvoření vět - zapisovací list (najdete ho opět na konci 2. souboru) nebo mohou žáci zapisovat věty do sešitu. Buď si děti vylosují kartičku nebo si samy vyberou z kartiček umístěných po třídě jako při běhacím diktátu, jen kartičky neoznačujte čísly. Vymyslí a napíší 4 různé věty, které budou obsahovat dané slovo.

 

Součástí materiálu je i tento průvodní popis.

 

Pokud se Vám materiál líbí, budu ráda, za Vaše hodnocení.


 

Další produkty od autora Kateřina Ivaškovičová

814484
Matematika
1., 2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Postřehovky
Tuto aktivitu ráda zařazuji na začátku hodiny jako rozcvičku. Pracujete buď se zalaminovanými zvířátky, magnetickou
40.00 Kč
816009
Matematika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Postřehovky
Další aktivita pro práci se stovkovou tabulkou. Poslouží k upevnění orientace v číselné řadě do 100, rozvíjí
50.00 Kč
801405
Nezařazené k předmětu
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Venkovní hry - bojovka - bez vzdělávání
Chcete osvěžit hodiny, či připravit bojovku na školu v přírodě nebo na táboře? Pomocí tohoto materiálu seznámíte děti s
35.00 Kč
801393
Český jazyk
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
PDF Soubor je určen především k vyvození dvojhlásek v 1. ročníku. Obsahuje 42 kartiček s obrázky + 42 slov k přiřazování
80.00 Kč
Párové souhlásky - vyvození Párové souhlásky - vyvození
Čekají Vás ve 2. ročníku souhlásky uprostřed a na konci slov, neboli "párové souhlásky"? Nabízím kompletní sadu pro úvod do tohoto poměrně náročného učiva. Děti pomocí kartiček s obrázky samy odhalí, jak na to. Materiál obsahuje 2 soubory.V 1. souboru najdete:14 karet na tabuli typu “slyším S, píšu Z, protože” - (4 x A4)18 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na B - P (3 X A4)18 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na D - T (3 X A4)12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na Ď - Ť (2 X A4)12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na V - F (2 X A4)12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na Z - S (2 X A4)12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na Ž - Š (2 X A4)12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na H - CH (2 X A4) Ve 2. souboru najdete stejné kartičky s obrázky jako v souboru 1.,ale s vynechanými párovými souhláskami + běhací diktát. Jak s obrázky pracovat? Tady je malý návod:Dejte na tabuli nebo jen ukažte dětem úvodní list “DUP nebo DUB?”, který nastíní “náš problém” (téma).“Jak na to tedy přijdeme? Tyto kartičky nám s tím pomohou.”Rozdejte dětem kartičky s obrázky a na tabuli umístěte karty s nápisem.Je na Vás, zda začnete napřed souhláskami B - P nebo přidáte rovnou více.Děti pak na tabuli třídí kartičky s obrázky do správných skupin a zároveň zdůvodňují daný jev.Mohou rovnou vymýšlet celé věty.Je jen na Vás, zda rovnou použijete kartičky z druhého souboru nebo začnete napřed s kartičkami ze souboru 1.Za mne je lepší, aby napřed děti viděly a pochopily a pak můžete postupně “gradovat”.Nakonec můžete přidat na tabuli “ŘEŠENÍ” (najdete ho na konci 1. souboru). Další možnosti práce s kartičkami:běhací diktát: kartičky z 2. souboru (k doplnění správných souhlásek) rozmístíte po třídě. Lepicí gumou k nim přidáte čísla 1-8 ( najdete je na konci 2. souboru). Děti chodí po třídě a zapisují slova podle čísel do záznamového archu (také najdete na konci 2. souboru).tvoření vět - zapisovací list (najdete ho opět na konci 2. souboru) nebo mohou žáci zapisovat věty do sešitu. Buď si děti vylosují kartičku nebo si samy vyberou z kartiček umístěných po třídě jako při běhacím diktátu, jen kartičky neoznačujte čísly. Vymyslí a napíší 4 různé věty, které budou obsahovat dané slovo. Součástí materiálu je i tento průvodní popis. Pokud se Vám materiál líbí, budu ráda, za Vaše hodnocení. 
UUCZ-814487
Český jazyk - gramatika>Běhací diktát>Demonstrační obrázky - kartičky>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ
90.00