Čekají Vás ve 2. ročníku souhlásky uprostřed a na konci slov, neboli "párové souhlásky"?
Nabízím kompletní sadu pro úvod do tohoto poměrně náročného učiva. Děti pomocí kartiček s obrázky samy odhalí, jak na to.
Materiál obsahuje 2 soubory.
V 1. souboru najdete:
- 14 karet na tabuli typu “slyším S, píšu Z, protože” - (4 x A4)
- 18 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na B - P (3 X A4)
- 18 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na D - T (3 X A4)
- 12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na Ď - Ť (2 X A4)
- 12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na V - F (2 X A4)
- 12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na Z - S (2 X A4)
- 12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na Ž - Š (2 X A4)
- 12 kartiček s obrázky, slovem a pomůckou na H - CH (2 X A4)
Ve 2. souboru najdete stejné kartičky s obrázky jako v souboru 1.,
ale s vynechanými párovými souhláskami + běhací diktát.
Jak s obrázky pracovat? Tady je malý návod:
- Dejte na tabuli nebo jen ukažte dětem úvodní list “DUP nebo DUB?”, který nastíní “náš problém” (téma).
- “Jak na to tedy přijdeme? Tyto kartičky nám s tím pomohou.”
- Rozdejte dětem kartičky s obrázky a na tabuli umístěte karty s nápisem.
- Je na Vás, zda začnete napřed souhláskami B - P nebo přidáte rovnou více.
- Děti pak na tabuli třídí kartičky s obrázky do správných skupin a zároveň zdůvodňují daný jev.
- Mohou rovnou vymýšlet celé věty.
- Je jen na Vás, zda rovnou použijete kartičky z druhého souboru nebo začnete napřed s kartičkami ze souboru 1.
- Za mne je lepší, aby napřed děti viděly a pochopily a pak můžete postupně “gradovat”.
- Nakonec můžete přidat na tabuli “ŘEŠENÍ” (najdete ho na konci 1. souboru).
Další možnosti práce s kartičkami:
- běhací diktát: kartičky z 2. souboru (k doplnění správných souhlásek) rozmístíte po třídě. Lepicí gumou k nim přidáte čísla 1-8 ( najdete je na konci 2. souboru). Děti chodí po třídě a zapisují slova podle čísel do záznamového archu (také najdete na konci 2. souboru).
- tvoření vět - zapisovací list (najdete ho opět na konci 2. souboru) nebo mohou žáci zapisovat věty do sešitu. Buď si děti vylosují kartičku nebo si samy vyberou z kartiček umístěných po třídě jako při běhacím diktátu, jen kartičky neoznačujte čísly. Vymyslí a napíší 4 různé věty, které budou obsahovat dané slovo.
Součástí materiálu je i tento průvodní popis.
Pokud se Vám materiál líbí, budu ráda, za Vaše hodnocení.