Přídavná jména – mluvnické kategorie + stupňování

Ročník:
Počet stran:
14
Velikost: 2.58 MB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 11. 2024
Sdílet:

Co materiál obsahuje:

  • Prezentace 
  • Metodika, která zahrnuje evokaci, uvědomění a reflexi.
  • Tabulka pravidel změn souhlásek při stupňování (např. ck → čť, sk → šť). Pravidla si žáci sami vyvozují.

 

Konkrétní aktivity:

  • Úvodní aktivita s obrázky – žáci si vyberou obrázek a zapisují přídavná jména, která je k němu napadnou. Poté společně určují mluvnické kategorie těchto přídavných jmen (druh, vzor, pád, číslo, rod).
  • Určování kategorií – žáci pracují samostatně na určení mluvnických kategorií u tří přídavných jmen a následně porovnávají své výsledky.
  • Stupňování přídavných jmen – učí se tvořit stupně přídavných jmen (např. těžký – těžší – nejtěžší), včetně nepravidelných tvarů (např. dobrý – lepší – nejlepší).
  • Procvičování stupňování – žáci vyplňují 2. stupeň přídavných jmen na pracovním listu (tabulka , následně si zkontrolují správnost podle tabulky a zapíší pravidla pro změny souhlásek.
  • Reflexe pokroku – pomocí semaforu pokroku žáci zhodnotí, jak se cítí ve své znalosti tématu a společně diskutují o tom, co by jim pomohlo, aby se posunuli na vyšší úroveň.

Další produkty od autora domácí učitelka

609818
Český jazyk
3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
co materiál obsahuje: 1x přiřazování obrázků ke slovům (vi/ví) 6x sloupečky k doplnění i/í a y/ý 1x rozřazovací karty
35.00 Kč
609775
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Co materiál obsahuje: 1x 72 slov k určení správné předpony s/z se samokontrolou na zadní straně. 1x 72 slov k roztřídění
30.00 Kč
644804
Český jazyk - gramatika
4., 5., 6., 7.
Didaktické hry
Koncovky podstatných jmen – rod mužský – doplňovačky Tento materiál nabízí 20 sloupečků, kde si žáci mohou procvičit
25.00 Kč
609810
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
Co materiál obsahuje: celkem 144 kartiček slov k určení i/y + samokontrola z druhé strany Jak s materiálem pracovat
30.00 Kč
Přídavná jména – mluvnické kategorie + stupňování Přídavná jména – mluvnické kategorie + stupňování
Co materiál obsahuje:Prezentace Metodika, která zahrnuje evokaci, uvědomění a reflexi.Tabulka pravidel změn souhlásek při stupňování (např. ck → čť, sk → šť). Pravidla si žáci sami vyvozují. Konkrétní aktivity:Úvodní aktivita s obrázky – žáci si vyberou obrázek a zapisují přídavná jména, která je k němu napadnou. Poté společně určují mluvnické kategorie těchto přídavných jmen (druh, vzor, pád, číslo, rod).Určování kategorií – žáci pracují samostatně na určení mluvnických kategorií u tří přídavných jmen a následně porovnávají své výsledky.Stupňování přídavných jmen – učí se tvořit stupně přídavných jmen (např. těžký – těžší – nejtěžší), včetně nepravidelných tvarů (např. dobrý – lepší – nejlepší).Procvičování stupňování – žáci vyplňují 2. stupeň přídavných jmen na pracovním listu (tabulka , následně si zkontrolují správnost podle tabulky a zapíší pravidla pro změny souhlásek.Reflexe pokroku – pomocí semaforu pokroku žáci zhodnotí, jak se cítí ve své znalosti tématu a společně diskutují o tom, co by jim pomohlo, aby se posunuli na vyšší úroveň.
UUCZ-726158
Český jazyk - gramatika>Přípravy hodiny/lekce>8.>9.
33.00