Slovesné vidy - sázky

Počet stran:
18
Velikost: 1.73 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 1. 2024
Sdílet:

Díky tomuto vzdělávacímu materiálu žáci pochopí slovesné vidy, které se běžně objevují v naší komunikaci, a naučí se nést odpovědnost za své rozhodnutí.

Materiál obsahuje:

  • Průvodní list - Jak na problematiku vidů + popis materiálu a jak s ním pracovat?
  • Pravidla sázek, pracovní list a řešení pracovního listu
  • Úvodní karty - Vím to, netuším, tipnu to (pro žáky) + kartičky se zadáním (pro učitele)
  • Procvičovací karty na vidové dvojice
  • Barevnou i černobílou verzi k tisku

Jak v hodině pracuji já?

  • Zatímco vybraní žáci rozdávají každému tři barevné karty (zelená – vím to, červená – netuším, žlutá – tipnu to), já si nachystám na hromádku ÚVODNÍ KARTY.
  • Řeknu žákům, že mám před sebou pár kartiček, na kterých jsou velice podobné věty, které se však přece jenom něčím liší. Jejich úkolem je, aby přišli na rozdíly mezi jednotlivými komunikačními výpověďmi.
  • U každé karty se zapojí každý žák: Pokud zná rozdíl, zvedne nad hlavu zelenou kartu. Pokud netuší, ale zkusí význam alespoň odhadnout, zvedne žlutou kartu. Pokud vůbec neví a nedokáže rozdíl ani odhadnout, zvedne červenou kartu. Vy si tak jako učitel děláte výborný přehled o tom, kdo rozdíly chápe a kdo ne. (Zkuste vyvolat nejprve někoho se žlutou kartou, aby zkusil říct, co si myslí. Poté ho může žák se zelenou kartičkou nasměřovat na správnou cestu, nebo ho pochválit, že byla jeho domněnka správná. Jakmile žáci pochopí, o co ve větách jde, na konci už mají zelené karty všichni – a o tom nám jde.
  • Pomůcka: U karet vám pomůže strategie "Vytváření představ". (Anetka zamávala na Petra. – ZAMÁVALA, ALE UŽ TO NEDĚLÁ! Anetka mává na Petra – STÁLE MÁVÁ, JEŠTĚ MÁVAT NEPŘESTALA).
  • Následují karty, kdy se pokouší žáci sami vytvářet dvě věty (vidové dvojice). Jedna musí obsahovat sloveso v ukončeném stavu, druhá musí obsahovat sloveso v neukončeném stavu. Opět můžete pracovat s kartičkami (zelená, červená žlutá). Jakmile si žáci svou odpověď promyslí, zvednou kartu nad hlavu.
  • Jakmile žáci vidy pochopí, můžete přejít na sázky. Žák v pracovním listě vsází fiktivní peníze a učí se nést odpovědnost za své činy. Pravidla sázek naleznete v materiálu.

Další produkty od autora Tady bydlí úča

334427
Český jazyk
6.
Postřehovky
Vysvoboďte sněhuláka Rampuchu z uzavřené místnosti s krbem! Vzdělávací materiál obsahuje: metodický list hrací pole
35.00 Kč
334366
Hudební výchova
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Vzdělávací materiál je určen pro děti od 5. třídy základní školy. Já osobně ho využívám i na druhém stupni pro zpestření
40.00 Kč
440441
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Postřehovky
V souboru naleznete 3 různé varianty a 2 způsoby, jak s materiálem pracovat. Tabulku s obrázky promítněte na
26.00 Kč
334432
Český jazyk - gramatika
5., 6.
Pracovní listy
Vzdělávací materiál zahrnuje audio autorskou povídku Úkryt v mrazáku včetně psaného textu. Při poslechu žáci vyplňují
48.00 Kč
Slovesné vidy - sázky Slovesné vidy - sázky
Díky tomuto vzdělávacímu materiálu žáci pochopí slovesné vidy, které se běžně objevují v naší komunikaci, a naučí se nést odpovědnost za své rozhodnutí. Materiál obsahuje: Průvodní list - Jak na problematiku vidů + popis materiálu a jak s ním pracovat? Pravidla sázek, pracovní list a řešení pracovního listu Úvodní karty - Vím to, netuším, tipnu to (pro žáky) + kartičky se zadáním (pro učitele) Procvičovací karty na vidové dvojice Barevnou i černobílou verzi k tisku Jak v hodině pracuji já? Zatímco vybraní žáci rozdávají každému tři barevné karty (zelená – vím to, červená – netuším, žlutá – tipnu to), já si nachystám na hromádku ÚVODNÍ KARTY. Řeknu žákům, že mám před sebou pár kartiček, na kterých jsou velice podobné věty, které se však přece jenom něčím liší. Jejich úkolem je, aby přišli na rozdíly mezi jednotlivými komunikačními výpověďmi. U každé karty se zapojí každý žák: Pokud zná rozdíl, zvedne nad hlavu zelenou kartu. Pokud netuší, ale zkusí význam alespoň odhadnout, zvedne žlutou kartu. Pokud vůbec neví a nedokáže rozdíl ani odhadnout, zvedne červenou kartu. Vy si tak jako učitel děláte výborný přehled o tom, kdo rozdíly chápe a kdo ne. (Zkuste vyvolat nejprve někoho se žlutou kartou, aby zkusil říct, co si myslí. Poté ho může žák se zelenou kartičkou nasměřovat na správnou cestu, nebo ho pochválit, že byla jeho domněnka správná. Jakmile žáci pochopí, o co ve větách jde, na konci už mají zelené karty všichni – a o tom nám jde. Pomůcka: U karet vám pomůže strategie "Vytváření představ". (Anetka zamávala na Petra. – ZAMÁVALA, ALE UŽ TO NEDĚLÁ! Anetka mává na Petra – STÁLE MÁVÁ, JEŠTĚ MÁVAT NEPŘESTALA). Následují karty, kdy se pokouší žáci sami vytvářet dvě věty (vidové dvojice). Jedna musí obsahovat sloveso v ukončeném stavu, druhá musí obsahovat sloveso v neukončeném stavu. Opět můžete pracovat s kartičkami (zelená, červená žlutá). Jakmile si žáci svou odpověď promyslí, zvednou kartu nad hlavu. Jakmile žáci vidy pochopí, můžete přejít na sázky. Žák v pracovním listě vsází fiktivní peníze a učí se nést odpovědnost za své činy. Pravidla sázek naleznete v materiálu.
UUCZ-333850
Český jazyk - gramatika>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00