Slovesné vidy - sázky

Počet stran:
18
Velikost: 1.73 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 1. 2024
Sdílet:

Díky tomuto vzdělávacímu materiálu žáci pochopí slovesné vidy, které se běžně objevují v naší komunikaci, a naučí se nést odpovědnost za své rozhodnutí.

Materiál obsahuje:

  • Průvodní list - Jak na problematiku vidů + popis materiálu a jak s ním pracovat?
  • Pravidla sázek, pracovní list a řešení pracovního listu
  • Úvodní karty - Vím to, netuším, tipnu to (pro žáky) + kartičky se zadáním (pro učitele)
  • Procvičovací karty na vidové dvojice
  • Barevnou i černobílou verzi k tisku

Jak v hodině pracuji já?

  • Zatímco vybraní žáci rozdávají každému tři barevné karty (zelená – vím to, červená – netuším, žlutá – tipnu to), já si nachystám na hromádku ÚVODNÍ KARTY.
  • Řeknu žákům, že mám před sebou pár kartiček, na kterých jsou velice podobné věty, které se však přece jenom něčím liší. Jejich úkolem je, aby přišli na rozdíly mezi jednotlivými komunikačními výpověďmi.
  • U každé karty se zapojí každý žák: Pokud zná rozdíl, zvedne nad hlavu zelenou kartu. Pokud netuší, ale zkusí význam alespoň odhadnout, zvedne žlutou kartu. Pokud vůbec neví a nedokáže rozdíl ani odhadnout, zvedne červenou kartu. Vy si tak jako učitel děláte výborný přehled o tom, kdo rozdíly chápe a kdo ne. (Zkuste vyvolat nejprve někoho se žlutou kartou, aby zkusil říct, co si myslí. Poté ho může žák se zelenou kartičkou nasměřovat na správnou cestu, nebo ho pochválit, že byla jeho domněnka správná. Jakmile žáci pochopí, o co ve větách jde, na konci už mají zelené karty všichni – a o tom nám jde.
  • Pomůcka: U karet vám pomůže strategie "Vytváření představ". (Anetka zamávala na Petra. – ZAMÁVALA, ALE UŽ TO NEDĚLÁ! Anetka mává na Petra – STÁLE MÁVÁ, JEŠTĚ MÁVAT NEPŘESTALA).
  • Následují karty, kdy se pokouší žáci sami vytvářet dvě věty (vidové dvojice). Jedna musí obsahovat sloveso v ukončeném stavu, druhá musí obsahovat sloveso v neukončeném stavu. Opět můžete pracovat s kartičkami (zelená, červená žlutá). Jakmile si žáci svou odpověď promyslí, zvednou kartu nad hlavu.
  • Jakmile žáci vidy pochopí, můžete přejít na sázky. Žák v pracovním listě vsází fiktivní peníze a učí se nést odpovědnost za své činy. Pravidla sázek naleznete v materiálu.

Další produkty od autora Tady bydlí úča

332737
Český jazyk
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Také se snažíte o to, aby byli žáci co nejvíce aktivní? Aby své získané vědomosti uplatňovali ve svůj prospěch? Aby se
33.00 Kč
334427
Český jazyk
6.
Postřehovky
Vysvoboďte sněhuláka Rampuchu z uzavřené místnosti s krbem! Vzdělávací materiál obsahuje: metodický list hrací pole
35.00 Kč
332718
Přírodověda
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Vzdělávací materiál obsahuje: průvodní list 12 karet s přírodovědnými vlastními fotografiemi arch papíru - tajenka
35.00 Kč
332721
Český jazyk - čtení
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Jedná se o vzdělávací materiál pro 2. stupeň ZŠ ve formě pracovních listů, který žáky provede základními literárními
50.00 Kč
Slovesné vidy - sázky Slovesné vidy - sázky
Díky tomuto vzdělávacímu materiálu žáci pochopí slovesné vidy, které se běžně objevují v naší komunikaci, a naučí se nést odpovědnost za své rozhodnutí. Materiál obsahuje: Průvodní list - Jak na problematiku vidů + popis materiálu a jak s ním pracovat? Pravidla sázek, pracovní list a řešení pracovního listu Úvodní karty - Vím to, netuším, tipnu to (pro žáky) + kartičky se zadáním (pro učitele) Procvičovací karty na vidové dvojice Barevnou i černobílou verzi k tisku Jak v hodině pracuji já? Zatímco vybraní žáci rozdávají každému tři barevné karty (zelená – vím to, červená – netuším, žlutá – tipnu to), já si nachystám na hromádku ÚVODNÍ KARTY. Řeknu žákům, že mám před sebou pár kartiček, na kterých jsou velice podobné věty, které se však přece jenom něčím liší. Jejich úkolem je, aby přišli na rozdíly mezi jednotlivými komunikačními výpověďmi. U každé karty se zapojí každý žák: Pokud zná rozdíl, zvedne nad hlavu zelenou kartu. Pokud netuší, ale zkusí význam alespoň odhadnout, zvedne žlutou kartu. Pokud vůbec neví a nedokáže rozdíl ani odhadnout, zvedne červenou kartu. Vy si tak jako učitel děláte výborný přehled o tom, kdo rozdíly chápe a kdo ne. (Zkuste vyvolat nejprve někoho se žlutou kartou, aby zkusil říct, co si myslí. Poté ho může žák se zelenou kartičkou nasměřovat na správnou cestu, nebo ho pochválit, že byla jeho domněnka správná. Jakmile žáci pochopí, o co ve větách jde, na konci už mají zelené karty všichni – a o tom nám jde. Pomůcka: U karet vám pomůže strategie "Vytváření představ". (Anetka zamávala na Petra. – ZAMÁVALA, ALE UŽ TO NEDĚLÁ! Anetka mává na Petra – STÁLE MÁVÁ, JEŠTĚ MÁVAT NEPŘESTALA). Následují karty, kdy se pokouší žáci sami vytvářet dvě věty (vidové dvojice). Jedna musí obsahovat sloveso v ukončeném stavu, druhá musí obsahovat sloveso v neukončeném stavu. Opět můžete pracovat s kartičkami (zelená, červená žlutá). Jakmile si žáci svou odpověď promyslí, zvednou kartu nad hlavu. Jakmile žáci vidy pochopí, můžete přejít na sázky. Žák v pracovním listě vsází fiktivní peníze a učí se nést odpovědnost za své činy. Pravidla sázek naleznete v materiálu.
UUCZ-333850
Český jazyk - gramatika>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00