Tvorba příběhu z karet – tvořivé psaní

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
18
Velikost: 16.08 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající domácí učitelka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 12. 2024
Sdílet:

📚Co materiál obsahuje:

celkem 192 karet – 48 ks hlavní postava příběhu, 48 ks místo děje, 48 ks zásadní věc v příběhu, 48 ks sloveso

🎨Jak s materiálem pracovat:

Každý žák si vylosuje 4 karty (jednu s hlavní postavou, jednu s místem děje, jednu se zásadní věcí v příběhu a jednu se slovesem). Tyto karty tvoří zásadní kostru příběhu, kterou žáci vytvoří. Karty nejsou nijak nadepsané, ale žáci by měli vždy poznat, o co jde, pokud neví, nechávám na jejich představivosti, co by to mohlo být. Lze použít tuto aktivitu jako rychlou aktivitu, kdy žáci vylosují karty a rovnou tvoří příběh, který mohou říkat z hlavy, půjde tedy o velmi krátký příběh. Další variantou je, že žáci svůj příběh píšou, mají na něj delší časový úsek, mohou promyslet,  jak se bude příběh odehrávat. Je důležité žákům zmínit, že dané karty jsou pro příběh zásadní, musí se okolo nich ,,točit'' celý příběh. To znamená, že když se vylosují kartu místa děje poušť, musí se příběh na poušti odehrávat a ne být jen zmíněn.

Karty lze využít i na více aktivit:

  • hádej, kdo
  • pantomima
  • vylosování postav – dialog mezi nimi
  • vylosování karty místa děje – popiš detailně místo, jak vypadá, co se tam děje
  • vytvoř komiks
  • karta hlavní postava – udělej charakteristku postavy
  • Změna žánru: Žáci přepíší známý příběh nebo pohádku podle vylosovaných karet, ale změní žánr (např. z pohádky udělají horor).
  • Vytvoření básně: Žáci napíší báseň, ve které budou zahrnuta všechna slova z vylosovaných karet.
  • Žáci debatují o tom, zda by vylosovaná postava mohla uspět ve vylosovaném místě děje a proč.
  • Reportáž: Žáci napíší novinovou reportáž o událostech, které se odehrály v místě děje, zahrnující hlavní postavu a zásadní věc.
     

Další produkty od autora domácí učitelka

748974
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento materiál nabízí 5 aktivit pro žáky 2. stupně, které podporují osobní růst, reflexi a motivaci pro nový rok. 🎉
30.00 Kč
791442
Český jazyk - gramatika
5., 6., 7., 8., 9.
Ostatní
✍️ Tento materiál pomáhá žákům procvičovat a samostatně ověřovat své znalosti. Díky oboustranným kartám mohou snadno
30.00 Kč
609775
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
🎯 Co materiál obsahuje: 72 slov na kartičkách + ✅ samokontrola z druhé strany (řešení) Kartičky s "S" a "Z" na třídění 🚀
25.00 Kč
609811
Český jazyk
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
📚 Co materiál obsahuje: 5 stran pracovních listů + řešení 🚀 Jak s materiálem pracovat: Stačí, když jednotlivé pracovní
25.00 Kč
Tvorba příběhu z karet – tvořivé psaní Tvorba příběhu z karet – tvořivé psaní
📚Co materiál obsahuje:celkem 192 karet – 48 ks hlavní postava příběhu, 48 ks místo děje, 48 ks zásadní věc v příběhu, 48 ks sloveso🎨Jak s materiálem pracovat:Každý žák si vylosuje 4 karty (jednu s hlavní postavou, jednu s místem děje, jednu se zásadní věcí v příběhu a jednu se slovesem). Tyto karty tvoří zásadní kostru příběhu, kterou žáci vytvoří. Karty nejsou nijak nadepsané, ale žáci by měli vždy poznat, o co jde, pokud neví, nechávám na jejich představivosti, co by to mohlo být. Lze použít tuto aktivitu jako rychlou aktivitu, kdy žáci vylosují karty a rovnou tvoří příběh, který mohou říkat z hlavy, půjde tedy o velmi krátký příběh. Další variantou je, že žáci svůj příběh píšou, mají na něj delší časový úsek, mohou promyslet,  jak se bude příběh odehrávat. Je důležité žákům zmínit, že dané karty jsou pro příběh zásadní, musí se okolo nich ,,točit'' celý příběh. To znamená, že když se vylosují kartu místa děje poušť, musí se příběh na poušti odehrávat a ne být jen zmíněn.Karty lze využít i na více aktivit:hádej, kdopantomimavylosování postav – dialog mezi nimivylosování karty místa děje – popiš detailně místo, jak vypadá, co se tam dějevytvoř komikskarta hlavní postava – udělej charakteristku postavyZměna žánru: Žáci přepíší známý příběh nebo pohádku podle vylosovaných karet, ale změní žánr (např. z pohádky udělají horor).Vytvoření básně: Žáci napíší báseň, ve které budou zahrnuta všechna slova z vylosovaných karet.Žáci debatují o tom, zda by vylosovaná postava mohla uspět ve vylosovaném místě děje a proč.Reportáž: Žáci napíší novinovou reportáž o událostech, které se odehrály v místě děje, zahrnující hlavní postavu a zásadní věc. 
UUCZ-609792
Český jazyk - sloh>Didaktické hry>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
35.00