Tvorba příběhu z karet – tvořivé psaní

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
18
Velikost: 16.08 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající domácí učitelka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 12. 2024
Sdílet:

📚Co materiál obsahuje:

celkem 192 karet – 48 ks hlavní postava příběhu, 48 ks místo děje, 48 ks zásadní věc v příběhu, 48 ks sloveso

🎨Jak s materiálem pracovat:

Každý žák si vylosuje 4 karty (jednu s hlavní postavou, jednu s místem děje, jednu se zásadní věcí v příběhu a jednu se slovesem). Tyto karty tvoří zásadní kostru příběhu, kterou žáci vytvoří. Karty nejsou nijak nadepsané, ale žáci by měli vždy poznat, o co jde, pokud neví, nechávám na jejich představivosti, co by to mohlo být. Lze použít tuto aktivitu jako rychlou aktivitu, kdy žáci vylosují karty a rovnou tvoří příběh, který mohou říkat z hlavy, půjde tedy o velmi krátký příběh. Další variantou je, že žáci svůj příběh píšou, mají na něj delší časový úsek, mohou promyslet,  jak se bude příběh odehrávat. Je důležité žákům zmínit, že dané karty jsou pro příběh zásadní, musí se okolo nich ,,točit'' celý příběh. To znamená, že když se vylosují kartu místa děje poušť, musí se příběh na poušti odehrávat a ne být jen zmíněn.

Karty lze využít i na více aktivit:

  • hádej, kdo
  • pantomima
  • vylosování postav – dialog mezi nimi
  • vylosování karty místa děje – popiš detailně místo, jak vypadá, co se tam děje
  • vytvoř komiks
  • karta hlavní postava – udělej charakteristku postavy
  • Změna žánru: Žáci přepíší známý příběh nebo pohádku podle vylosovaných karet, ale změní žánr (např. z pohádky udělají horor).
  • Vytvoření básně: Žáci napíší báseň, ve které budou zahrnuta všechna slova z vylosovaných karet.
  • Žáci debatují o tom, zda by vylosovaná postava mohla uspět ve vylosovaném místě děje a proč.
  • Reportáž: Žáci napíší novinovou reportáž o událostech, které se odehrály v místě děje, zahrnující hlavní postavu a zásadní věc.
     

Další produkty od autora domácí učitelka

609799
Český jazyk
4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
📝 Co materiál obsahuje: 108 kartiček se slovy k určení vzorů Samokontrola na zadní straně každé kartičky Kartičky se
25.00 Kč
609815
Český jazyk
4., 5.
Didaktické hry
✨ CO MATERIÁL OBSAHUJE: 12 koblížků (každý vzor 3 koblížky) 72 slov k přiřazení 📚 PRO KOHO JE VHODNÝ: Materiál je vhodný
25.00 Kč
675273
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Tento set 30 kartiček vám umožní rychle a zábavně rozdělit žáky do skupin (dvojice, trojice, čtveřice, pětice, šestice)
25.00 Kč
732368
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
🌟 Co materiál obsahuje: Tento materiál obsahuje 32 kartiček. 🎄🎁 Jak s materiálem pracovat: Každý hráč obdrží jednu
25.00 Kč
Tvorba příběhu z karet – tvořivé psaní Tvorba příběhu z karet – tvořivé psaní
📚Co materiál obsahuje:celkem 192 karet – 48 ks hlavní postava příběhu, 48 ks místo děje, 48 ks zásadní věc v příběhu, 48 ks sloveso🎨Jak s materiálem pracovat:Každý žák si vylosuje 4 karty (jednu s hlavní postavou, jednu s místem děje, jednu se zásadní věcí v příběhu a jednu se slovesem). Tyto karty tvoří zásadní kostru příběhu, kterou žáci vytvoří. Karty nejsou nijak nadepsané, ale žáci by měli vždy poznat, o co jde, pokud neví, nechávám na jejich představivosti, co by to mohlo být. Lze použít tuto aktivitu jako rychlou aktivitu, kdy žáci vylosují karty a rovnou tvoří příběh, který mohou říkat z hlavy, půjde tedy o velmi krátký příběh. Další variantou je, že žáci svůj příběh píšou, mají na něj delší časový úsek, mohou promyslet,  jak se bude příběh odehrávat. Je důležité žákům zmínit, že dané karty jsou pro příběh zásadní, musí se okolo nich ,,točit'' celý příběh. To znamená, že když se vylosují kartu místa děje poušť, musí se příběh na poušti odehrávat a ne být jen zmíněn.Karty lze využít i na více aktivit:hádej, kdopantomimavylosování postav – dialog mezi nimivylosování karty místa děje – popiš detailně místo, jak vypadá, co se tam dějevytvoř komikskarta hlavní postava – udělej charakteristku postavyZměna žánru: Žáci přepíší známý příběh nebo pohádku podle vylosovaných karet, ale změní žánr (např. z pohádky udělají horor).Vytvoření básně: Žáci napíší báseň, ve které budou zahrnuta všechna slova z vylosovaných karet.Žáci debatují o tom, zda by vylosovaná postava mohla uspět ve vylosovaném místě děje a proč.Reportáž: Žáci napíší novinovou reportáž o událostech, které se odehrály v místě děje, zahrnující hlavní postavu a zásadní věc. 
UUCZ-609792
Český jazyk - sloh>Didaktické hry>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
35.00