Co materiál obsahuje:
celkem 192 karet – 48 ks hlavní postava příběhu, 48 ks místo děje, 48 ks zásadní věc v příběhu, 48 ks sloveso
Jak s materiálem pracovat:
Každý žák si vylosuje 4 karty (jednu s hlavní postavou, jednu s místem děje, jednu se zásadní věcí v příběhu a jednu se slovesem). Tyto karty tvoří zásadní kostru příběhu, kterou žáci vytvoří. Karty nejsou nijak nadepsané, ale žáci by měli vždy poznat, o co jde, pokud neví, nechávám na jejich představivosti, co by to mohlo být. Lze použít tuto aktivitu jako rychlou aktivitu, kdy žáci vylosují karty a rovnou tvoří příběh, který mohou říkat z hlavy, půjde tedy o velmi krátký příběh. Další variantou je, že žáci svůj příběh píšou, mají na něj delší časový úsek, mohou promyslet, jak se bude příběh odehrávat. Je důležité žákům zmínit, že dané karty jsou pro příběh zásadní, musí se okolo nich ,,točit'' celý příběh. To znamená, že když se vylosují kartu místa děje poušť, musí se příběh na poušti odehrávat a ne být jen zmíněn.
Karty lze využít i na více aktivit:
- hádej, kdo
- pantomima
- vylosování postav – dialog mezi nimi
- vylosování karty místa děje – popiš detailně místo, jak vypadá, co se tam děje
- vytvoř komiks
- karta hlavní postava – udělej charakteristku postavy
- Změna žánru: Žáci přepíší známý příběh nebo pohádku podle vylosovaných karet, ale změní žánr (např. z pohádky udělají horor).
- Vytvoření básně: Žáci napíší báseň, ve které budou zahrnuta všechna slova z vylosovaných karet.
- Žáci debatují o tom, zda by vylosovaná postava mohla uspět ve vylosovaném místě děje a proč.
- Reportáž: Žáci napíší novinovou reportáž o událostech, které se odehrály v místě děje, zahrnující hlavní postavu a zásadní věc.