Tvorba příběhu z karet – tvořivé psaní

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
18
Velikost: 16.08 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající domácí učitelka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 12. 2024
Sdílet:

📚Co materiál obsahuje:

celkem 192 karet – 48 ks hlavní postava příběhu, 48 ks místo děje, 48 ks zásadní věc v příběhu, 48 ks sloveso

🎨Jak s materiálem pracovat:

Každý žák si vylosuje 4 karty (jednu s hlavní postavou, jednu s místem děje, jednu se zásadní věcí v příběhu a jednu se slovesem). Tyto karty tvoří zásadní kostru příběhu, kterou žáci vytvoří. Karty nejsou nijak nadepsané, ale žáci by měli vždy poznat, o co jde, pokud neví, nechávám na jejich představivosti, co by to mohlo být. Lze použít tuto aktivitu jako rychlou aktivitu, kdy žáci vylosují karty a rovnou tvoří příběh, který mohou říkat z hlavy, půjde tedy o velmi krátký příběh. Další variantou je, že žáci svůj příběh píšou, mají na něj delší časový úsek, mohou promyslet,  jak se bude příběh odehrávat. Je důležité žákům zmínit, že dané karty jsou pro příběh zásadní, musí se okolo nich ,,točit'' celý příběh. To znamená, že když se vylosují kartu místa děje poušť, musí se příběh na poušti odehrávat a ne být jen zmíněn.

Karty lze využít i na více aktivit:

  • hádej, kdo
  • pantomima
  • vylosování postav – dialog mezi nimi
  • vylosování karty místa děje – popiš detailně místo, jak vypadá, co se tam děje
  • vytvoř komiks
  • karta hlavní postava – udělej charakteristku postavy
  • Změna žánru: Žáci přepíší známý příběh nebo pohádku podle vylosovaných karet, ale změní žánr (např. z pohádky udělají horor).
  • Vytvoření básně: Žáci napíší báseň, ve které budou zahrnuta všechna slova z vylosovaných karet.
  • Žáci debatují o tom, zda by vylosovaná postava mohla uspět ve vylosovaném místě děje a proč.
  • Reportáž: Žáci napíší novinovou reportáž o událostech, které se odehrály v místě děje, zahrnující hlavní postavu a zásadní věc.
     

Další produkty od autora domácí učitelka

609569
Český jazyk - psaní
4., 5.
Pracovní listy
🌟 Co materiál obsahuje: 5x pracovní list ŘEŠENÍ 📌 Jak s materiálem pracovat: Pracovní listy jsou určené k procvičování
25.00 Kč
610191
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
✏️ Co materiál obsahuje: kartičky s pády (příšerky) – menší a větší + doplněné pádovou otázkou/nedoplněné 126 slov k
25.00 Kč
609814
Český jazyk
4., 5., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
📚 CO MATERIÁL OBSAHUJE: 14 stanovišť s úkoly + záznamový arch 😊 PRO KOHO JE VHODNÝ: Materiál je vhodný pro žáky 4. a 5
25.00 Kč
609767
Český jazyk
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Co materiál obsahuje: 80 kartiček se slovy (samokontrola na zadní straně) Ponorka životný a ponorka neživotný (pro
25.00 Kč
Tvorba příběhu z karet – tvořivé psaní Tvorba příběhu z karet – tvořivé psaní
📚Co materiál obsahuje:celkem 192 karet – 48 ks hlavní postava příběhu, 48 ks místo děje, 48 ks zásadní věc v příběhu, 48 ks sloveso🎨Jak s materiálem pracovat:Každý žák si vylosuje 4 karty (jednu s hlavní postavou, jednu s místem děje, jednu se zásadní věcí v příběhu a jednu se slovesem). Tyto karty tvoří zásadní kostru příběhu, kterou žáci vytvoří. Karty nejsou nijak nadepsané, ale žáci by měli vždy poznat, o co jde, pokud neví, nechávám na jejich představivosti, co by to mohlo být. Lze použít tuto aktivitu jako rychlou aktivitu, kdy žáci vylosují karty a rovnou tvoří příběh, který mohou říkat z hlavy, půjde tedy o velmi krátký příběh. Další variantou je, že žáci svůj příběh píšou, mají na něj delší časový úsek, mohou promyslet,  jak se bude příběh odehrávat. Je důležité žákům zmínit, že dané karty jsou pro příběh zásadní, musí se okolo nich ,,točit'' celý příběh. To znamená, že když se vylosují kartu místa děje poušť, musí se příběh na poušti odehrávat a ne být jen zmíněn.Karty lze využít i na více aktivit:hádej, kdopantomimavylosování postav – dialog mezi nimivylosování karty místa děje – popiš detailně místo, jak vypadá, co se tam dějevytvoř komikskarta hlavní postava – udělej charakteristku postavyZměna žánru: Žáci přepíší známý příběh nebo pohádku podle vylosovaných karet, ale změní žánr (např. z pohádky udělají horor).Vytvoření básně: Žáci napíší báseň, ve které budou zahrnuta všechna slova z vylosovaných karet.Žáci debatují o tom, zda by vylosovaná postava mohla uspět ve vylosovaném místě děje a proč.Reportáž: Žáci napíší novinovou reportáž o událostech, které se odehrály v místě děje, zahrnující hlavní postavu a zásadní věc. 
UUCZ-609792
Český jazyk - sloh>Didaktické hry>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
35.00