Dívčí román, román pro chlapce, detektivka - pracovní listy

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
14
Velikost: 18.92 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Tady bydlí úča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
23. 3. 2025
Sdílet:

Také se snažíte o to, aby byli žáci co nejvíce aktivní? Aby své získané vědomosti uplatňovali ve svůj prospěch? Aby se nad situacemi zamýšleli a snažili se srozumitelně komunikovat? Pak jsou tyto pracovní listy právě pro vás.

Nabízím třetí sérii pracovních listů, které se zabývají třemi literárními žánry - dívčím románem, románem pro chlapce a detektivní literaturou. Pracovní listy jsou navrženy tak, aby do nich žáci zapisovali poznámky před čtením, během čtení i po čtení či po prolistování knih. Kromě pracovních listů žáci využívají uměleckou literaturu pro děti a mládež v zastoupení vybraných tří žánrů. Doporučuji zajistit přístup k internetu, který by se žákům k některým úkolům na PL mohl hodit. Žáci pracují s již dosaženými vědomostmi, na které staví vědomosti nové.

Soubor obsahuje:

  • podrobně rozepsaný průvodní list,
  • 3 pracovní listy v barevném i černobílém provedení
  • řešení pracovních listů (vzhledem k individuálním možnostem a práci s knihami se mohou jednotlivé odpovědi lišit)
  • řešení nabízí také tipy na četbu

Hodina se nese celkově v pozitivním duchu s volným pohybem po třídě/v knihovně a také komunikací mezi spolužáky, u které je však obzvláště potřeba klást důraz na ztlumenou hlasitost projevu a respektování ostatních. Otázky nevybízí pouze k psaným odpovědím, ale také k ústnímu sdílení. Hlavními aktéry jsou žáci, učitel je jakýmsi koordinátorem či pomocníkem. Rozhodně není cílem žákům diktovat nějaké odpovědi, ba naopak. Otázky jsou formulovány a stavěny tak, aby byli žáci schopni pracovat samostatně, popř. své odpovědi konzultovat se spolužáky.

  • Na každý pracovní list je potřeba vyhradit alespoň 2 vyučovací hodiny, aby se žáci stihli s knihami seznámit i prostřednictvím čtení + čas na samotnou prezentaci. V mých hodinách pracují dívky na dívčím románu a chlapci na románu pro chlapce. Po dvouhodinovém bloku se dávají dohromady všechny holky a vytváří početnou skupinu. Stejné uskupení vytvoří i chlapci. Společně se třetí hodinu domluví na struktuře prezentování, rozdělí si role, nachystají si nejlepší odpovědi na otázky z PL. Čtvrtou hodinu probíhá prezentace obou žánrů. Poté společně sdílíme hlavní rozdíly mezi romány pro dívky a chlapce.
  • Na detektivní literatuře pracují všichni žáci.

Další produkty od autora Tady bydlí úča

332813
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
V souboru najdete 5 barevných podob nápisů ,,Vítejte’’ s motivem příšerek. Přivítejme se v září s příšerkami! Materiál
25.00 Kč
332719
Český jazyk
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Co by se stalo, kdyby vlk potkal tři Karkulky místo jedné? Co by se stalo, kdyby Otesánkovi přestalo chutnat? Materiál
30.00 Kč
376535
Hudební výchova
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Materiál obsahuje 4 varianty hlasovacích lízátek se 13 obměnami na téma: výška tónu délka tónu (několik variant + hra na
40.00 Kč
332804
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Téma příšerek bývá u dětí velmi oblíbené. Co s nimi projít celý školní rok? Materiál zahrnuje: průvodní list rozvrhy
25.00 Kč
Dívčí román, román pro chlapce, detektivka - pracovní listy Dívčí román, román pro chlapce, detektivka - pracovní listy
Také se snažíte o to, aby byli žáci co nejvíce aktivní? Aby své získané vědomosti uplatňovali ve svůj prospěch? Aby se nad situacemi zamýšleli a snažili se srozumitelně komunikovat? Pak jsou tyto pracovní listy právě pro vás.Nabízím třetí sérii pracovních listů, které se zabývají třemi literárními žánry - dívčím románem, románem pro chlapce a detektivní literaturou. Pracovní listy jsou navrženy tak, aby do nich žáci zapisovali poznámky před čtením, během čtení i po čtení či po prolistování knih. Kromě pracovních listů žáci využívají uměleckou literaturu pro děti a mládež v zastoupení vybraných tří žánrů. Doporučuji zajistit přístup k internetu, který by se žákům k některým úkolům na PL mohl hodit. Žáci pracují s již dosaženými vědomostmi, na které staví vědomosti nové.Soubor obsahuje:podrobně rozepsaný průvodní list,3 pracovní listy v barevném i černobílém provedenířešení pracovních listů (vzhledem k individuálním možnostem a práci s knihami se mohou jednotlivé odpovědi lišit)řešení nabízí také tipy na četbuHodina se nese celkově v pozitivním duchu s volným pohybem po třídě/v knihovně a také komunikací mezi spolužáky, u které je však obzvláště potřeba klást důraz na ztlumenou hlasitost projevu a respektování ostatních. Otázky nevybízí pouze k psaným odpovědím, ale také k ústnímu sdílení. Hlavními aktéry jsou žáci, učitel je jakýmsi koordinátorem či pomocníkem. Rozhodně není cílem žákům diktovat nějaké odpovědi, ba naopak. Otázky jsou formulovány a stavěny tak, aby byli žáci schopni pracovat samostatně, popř. své odpovědi konzultovat se spolužáky.Na každý pracovní list je potřeba vyhradit alespoň 2 vyučovací hodiny, aby se žáci stihli s knihami seznámit i prostřednictvím čtení + čas na samotnou prezentaci. V mých hodinách pracují dívky na dívčím románu a chlapci na románu pro chlapce. Po dvouhodinovém bloku se dávají dohromady všechny holky a vytváří početnou skupinu. Stejné uskupení vytvoří i chlapci. Společně se třetí hodinu domluví na struktuře prezentování, rozdělí si role, nachystají si nejlepší odpovědi na otázky z PL. Čtvrtou hodinu probíhá prezentace obou žánrů. Poté společně sdílíme hlavní rozdíly mezi romány pro dívky a chlapce.Na detektivní literatuře pracují všichni žáci.
UUCZ-332737
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
39.00