Dívčí román, román pro chlapce, detektivka - pracovní listy

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
14
Velikost: 18.92 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Tady bydlí úča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
23. 3. 2025
Sdílet:

Také se snažíte o to, aby byli žáci co nejvíce aktivní? Aby své získané vědomosti uplatňovali ve svůj prospěch? Aby se nad situacemi zamýšleli a snažili se srozumitelně komunikovat? Pak jsou tyto pracovní listy právě pro vás.

Nabízím třetí sérii pracovních listů, které se zabývají třemi literárními žánry - dívčím románem, románem pro chlapce a detektivní literaturou. Pracovní listy jsou navrženy tak, aby do nich žáci zapisovali poznámky před čtením, během čtení i po čtení či po prolistování knih. Kromě pracovních listů žáci využívají uměleckou literaturu pro děti a mládež v zastoupení vybraných tří žánrů. Doporučuji zajistit přístup k internetu, který by se žákům k některým úkolům na PL mohl hodit. Žáci pracují s již dosaženými vědomostmi, na které staví vědomosti nové.

Soubor obsahuje:

  • podrobně rozepsaný průvodní list,
  • 3 pracovní listy v barevném i černobílém provedení
  • řešení pracovních listů (vzhledem k individuálním možnostem a práci s knihami se mohou jednotlivé odpovědi lišit)
  • řešení nabízí také tipy na četbu

Hodina se nese celkově v pozitivním duchu s volným pohybem po třídě/v knihovně a také komunikací mezi spolužáky, u které je však obzvláště potřeba klást důraz na ztlumenou hlasitost projevu a respektování ostatních. Otázky nevybízí pouze k psaným odpovědím, ale také k ústnímu sdílení. Hlavními aktéry jsou žáci, učitel je jakýmsi koordinátorem či pomocníkem. Rozhodně není cílem žákům diktovat nějaké odpovědi, ba naopak. Otázky jsou formulovány a stavěny tak, aby byli žáci schopni pracovat samostatně, popř. své odpovědi konzultovat se spolužáky.

  • Na každý pracovní list je potřeba vyhradit alespoň 2 vyučovací hodiny, aby se žáci stihli s knihami seznámit i prostřednictvím čtení + čas na samotnou prezentaci. V mých hodinách pracují dívky na dívčím románu a chlapci na románu pro chlapce. Po dvouhodinovém bloku se dávají dohromady všechny holky a vytváří početnou skupinu. Stejné uskupení vytvoří i chlapci. Společně se třetí hodinu domluví na struktuře prezentování, rozdělí si role, nachystají si nejlepší odpovědi na otázky z PL. Čtvrtou hodinu probíhá prezentace obou žánrů. Poté společně sdílíme hlavní rozdíly mezi romány pro dívky a chlapce.
  • Na detektivní literatuře pracují všichni žáci.

Další produkty od autora Tady bydlí úča

332760
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Kolíčkování
Tento vzdělávací materiál učí žáky sebereflexi. Díky semaforu si na konci hodiny, dne nebo týdne ověříte, zda děti učivu
40.00 Kč
463916
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Poezie je nakloněná všemu a všem. Je to nekončící řeka plná inspirací, myšlenek a různorodých interpretací. Pojďme touto
45.00 Kč
604905
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Materiál obsahuje 20 aktivit/her s knihou, které jsou vytvořeny primárně jako vzdělávací materiál rozvíjející čtenářskou
48.00 Kč
332798
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Probíráte s žáky umělecké jazykové prostředky? Nabízím vzdělávací materiál, díky kterému si žáci učivo procvičí a upevní
40.00 Kč
Dívčí román, román pro chlapce, detektivka - pracovní listy Dívčí román, román pro chlapce, detektivka - pracovní listy
Také se snažíte o to, aby byli žáci co nejvíce aktivní? Aby své získané vědomosti uplatňovali ve svůj prospěch? Aby se nad situacemi zamýšleli a snažili se srozumitelně komunikovat? Pak jsou tyto pracovní listy právě pro vás.Nabízím třetí sérii pracovních listů, které se zabývají třemi literárními žánry - dívčím románem, románem pro chlapce a detektivní literaturou. Pracovní listy jsou navrženy tak, aby do nich žáci zapisovali poznámky před čtením, během čtení i po čtení či po prolistování knih. Kromě pracovních listů žáci využívají uměleckou literaturu pro děti a mládež v zastoupení vybraných tří žánrů. Doporučuji zajistit přístup k internetu, který by se žákům k některým úkolům na PL mohl hodit. Žáci pracují s již dosaženými vědomostmi, na které staví vědomosti nové.Soubor obsahuje:podrobně rozepsaný průvodní list,3 pracovní listy v barevném i černobílém provedenířešení pracovních listů (vzhledem k individuálním možnostem a práci s knihami se mohou jednotlivé odpovědi lišit)řešení nabízí také tipy na četbuHodina se nese celkově v pozitivním duchu s volným pohybem po třídě/v knihovně a také komunikací mezi spolužáky, u které je však obzvláště potřeba klást důraz na ztlumenou hlasitost projevu a respektování ostatních. Otázky nevybízí pouze k psaným odpovědím, ale také k ústnímu sdílení. Hlavními aktéry jsou žáci, učitel je jakýmsi koordinátorem či pomocníkem. Rozhodně není cílem žákům diktovat nějaké odpovědi, ba naopak. Otázky jsou formulovány a stavěny tak, aby byli žáci schopni pracovat samostatně, popř. své odpovědi konzultovat se spolužáky.Na každý pracovní list je potřeba vyhradit alespoň 2 vyučovací hodiny, aby se žáci stihli s knihami seznámit i prostřednictvím čtení + čas na samotnou prezentaci. V mých hodinách pracují dívky na dívčím románu a chlapci na románu pro chlapce. Po dvouhodinovém bloku se dávají dohromady všechny holky a vytváří početnou skupinu. Stejné uskupení vytvoří i chlapci. Společně se třetí hodinu domluví na struktuře prezentování, rozdělí si role, nachystají si nejlepší odpovědi na otázky z PL. Čtvrtou hodinu probíhá prezentace obou žánrů. Poté společně sdílíme hlavní rozdíly mezi romány pro dívky a chlapce.Na detektivní literatuře pracují všichni žáci.
UUCZ-332737
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
39.00