Hláskosloví

Předmět:
Počet stran:
7
Velikost: 1.84 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 2. 2025
-20 % 30 Kč
24 Kč
Sdílet:

Pro koho: druhý stupeň ZŠ

Formy výuky: práce ve dvojicích, skupinová práce, samostatná práce, práce celé třídy

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ

 

Návrh metodického postupu

  • Každý žák obdrží kartičku s pojmem a má za úkol najít k sobě dvojici. Nesmí prozradit dané slovo, musí se ho pokusit nějakým způsobem (verbálně nebo nonverbálně) popsat. Tímhle způsobem se žáci rozřadí do dvojic.
  • Ve dvojicích PRACOVNÍ LIST (význam slov, pravopisná správnost).
  • KARTY S OBRÁZKY: Jeden žák je vybrán jako pozorovatel, ostatní se pohybují po třídě a chovají se jako věci/zvířata na obrázku. Mají za úkol vydávat pouze danou hlásku. S pomocí hlásky musí tvořit takové zvuky, aby je pozorovatel/pozorovatelé mohli identifikovat. Jakmile pozorovatel někoho rozpozná, sám si vezme další kartičku a pozorovatelem se stává rozpoznaný. Takhle neustále dokola, dokud jsou k dispozici další kartičky. Jakmile kartičky nejsou, tak se všichni rozpoznaní stávají pozorovateli.
  • (Několik prázdných kartiček navíc - možno doplnit o vlastní podněty).
  • Rozdělení kartiček s obrázky na samohlásky a souhlásky, souhlásky dále na tvrdé, měkké a obojetné.
  • Žáci si ponechávají své kartičky s obrázky a jsou náhodně rozděleni do několika skupin. Jejich úkolem je pokusit se z hlásek poskládat slovo (tak, jak se vyslovuje) a s pomocí písmen ho zapsat. Pokud se nedaří, mohou skupiny hlásky po vzájemné dohodě měnit. Měla by vzejít diskuze na téma: Které hlásky jsou slabikotvorné?
  • Zápis do pracovního listu, jehož část může sloužit jako zápis do sešitu.

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

754652
Dějepis
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: osmá třída Styl práce: samostatná, celá třída, ve skupinách Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
40.00 Kč
-20 % 40 Kč
32 Kč
73618
Dějepis
6.
Pracovní listy
Pro koho: 6. třída Styl práce: samostatná s následnou společnou kontrolou Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
517664
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: druhý stupeň, 7. třída Styl práce: samostatná, skupinová, případně celá třída Typ materiálu: vzdělávací
35.00 Kč
-20 % 35 Kč
28 Kč
448232
Dějepis
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Písničky, básničky
Pro koho: 6., 7., 8., 9. třída Styl práce: samostatná nebo skupinová Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň
50.00 Kč
-20 % 50 Kč
40 Kč
Hláskosloví Hláskosloví
Pro koho: druhý stupeň ZŠFormy výuky: práce ve dvojicích, skupinová práce, samostatná práce, práce celé třídyTyp materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ Návrh metodického postupuKaždý žák obdrží kartičku s pojmem a má za úkol najít k sobě dvojici. Nesmí prozradit dané slovo, musí se ho pokusit nějakým způsobem (verbálně nebo nonverbálně) popsat. Tímhle způsobem se žáci rozřadí do dvojic.Ve dvojicích PRACOVNÍ LIST (význam slov, pravopisná správnost).KARTY S OBRÁZKY: Jeden žák je vybrán jako pozorovatel, ostatní se pohybují po třídě a chovají se jako věci/zvířata na obrázku. Mají za úkol vydávat pouze danou hlásku. S pomocí hlásky musí tvořit takové zvuky, aby je pozorovatel/pozorovatelé mohli identifikovat. Jakmile pozorovatel někoho rozpozná, sám si vezme další kartičku a pozorovatelem se stává rozpoznaný. Takhle neustále dokola, dokud jsou k dispozici další kartičky. Jakmile kartičky nejsou, tak se všichni rozpoznaní stávají pozorovateli.(Několik prázdných kartiček navíc - možno doplnit o vlastní podněty).Rozdělení kartiček s obrázky na samohlásky a souhlásky, souhlásky dále na tvrdé, měkké a obojetné.Žáci si ponechávají své kartičky s obrázky a jsou náhodně rozděleni do několika skupin. Jejich úkolem je pokusit se z hlásek poskládat slovo (tak, jak se vyslovuje) a s pomocí písmen ho zapsat. Pokud se nedaří, mohou skupiny hlásky po vzájemné dohodě měnit. Měla by vzejít diskuze na téma: Které hlásky jsou slabikotvorné?Zápis do pracovního listu, jehož část může sloužit jako zápis do sešitu.
UUCZ-796358
Český jazyk>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>4.>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00