Brožura obsahující námět k rozdělování dětí do skupinek na různé aktivity bez hádek.
KARTY PRO HRAVÉ DĚLENÍ DĚTÍ DO SKUPINEK
VYUŽITÍ VE VŠECH PŘEDMĚTECH NA 1. st ZŠ, v družině i ve školkách
Popis:
- 9 čtveřic obrázků, které mají stejný motiv (postavu, věc)
- 36 jednotlivých karet
- Čtveřice karet lze libovolně kombinovat
- jednostranný tisk, laminovat, vystřihat
- pomůcka je barevná, lze využít i černobíle
- slouží k rozvoji komunikačních schopností dětí a vzájemné spolupráci
- předchází hádání se dětí při dělení do skupinek
- tvoření různorodých skupinek, nabádáme děti ke spolupráci
Návrh použití:
- Když budete chtít děti naučit rychle se rozdělovat do skupinek a následně ve skupinkách plnit různé výukové úkoly, jsou tyto kartičky velmi šikovné k různým variacím tvoření skupin. Dvojic, trojic, čtveřic a td…
- Uvádím pár příkladů zadání: Učitel nechá děti losovat z předem připraveného balíčku karet nebo karty rozmístí rubem nahoru a nechá děti, aby si každé jednu kartu vybralo. Pak určí významovou souvislost, podle toho, koho má dítě k sobě do skupinky hledat.
Příklady skupinek:
Dvojice:
Princ, princezna
Rytíř, rytířka
Klaun, míček
Princ, koruna
Princ, erb
Trojice:
Princ, princezna, království
Princ, princezna, šašek
Princ, princezna, koruna
Čtveřice:
Princ, princezna, rytíř, rytířka
Princ, princezna, klaun, míček
Pětice:
království, princ, princezna, koruna, erb
Šestice:
království, princ, princezna, rytíř, rytířka, šašek
Další návrh ……motivace: „Máme tu království.“ (učitel udělá 4 stanoviště po třídě)
,,Kdo v tom království bude bydlet? ….a vyjmenuje: „1 princ, 1 princezna,…mají šaška a hlídá je rytíř.“
V další fázi mohou děti plnit nějaký výukový úkol (už jako skupinka) a získat pro šašky míčky, pro prince a princezny erby atd….
Variant je spousta. Záleží na počtu dětí ve třídě a na vaší fantazii.