Co materiál obsahuje: 🔖
56 karet
možnosti využití
Jak s materiálem pracovat:💡
Karty s obrázky snových prostředí mohou být vynikajícím nástrojem ve výuce pro podporu kreativity, komunikace a sebepoznání. Než začnete s kartami pracovat doporučuji je vytisknout a zalaminovat. Zde je několik nápadů, jak je využít v různých předmětech:
Třídnické hodiny/Etická výchova
Aktivita: Sdílení pocitů a nálad
- Popis: Žáci si sednou do kruhu (ideálně na kobrec anebo do kruhu z židlí). Učitel doprostřed kruhu rpzprostře všechny karty. Každý student vybere kartu, která podle něj nejlépe vyjadřuje jeho aktuální náladu nebo pocit. Poté studenti krátce vysvětlí, proč si kartu vybrali, což může sloužit jako úvod k otevřené diskusi o pocitech a náladách ve třídě. Více žáků může sdílet jednu kartu. Tato aktivita pomáhá posílit vzájemné porozumění a podporuje otevřenou komunikaci. Vhodné zařadit na začátek hodiny. Otázka nemusí být zameřená jen na aktuální náladu, ale třeba na to, jaká karta vystihuje jejich víkend, ráno, jak se cítí, když se řekne...... apod.
Aktivita: Týmová práce a komunikace
- Popis: Studenti se rozdělí do menších skupin, každá skupina dostane jinou kartu. Jejich úkolem je společně vymyslet příběh nebo scénář, který karta inspirovala, a poté ho představit ostatním skupinám. Během aktivity se zaměřují na spolupráci, sdílení nápadů a efektivní komunikaci.
Aktivita: Emoce
- Popis: Připravte karty do kruhu (viz aktivita sdílení pocitů a nálad). Studenti si vyberou jednu kartu a zamyslí se, jaké emoce v nich obrázek vyvolává. Studenti sdílejí své pocity a myšlenky o kartě s ostatními. Studenti vytváří obrázek nebo krátký text, který odráží emoce, které cítili. Cílem je vyjádřit různé emoce prostřednictvím obrázkových karet, rozvíjet empatii a porozumění.
Český jazyk a literatura
Aktivita: Kreativní psaní
- Popis: Studenti si vyberou kartu a napíší krátký příběh, báseň inspirovanou obrázkem na kartě. Mohou se zaměřit na popis prostředí, vytváření postav nebo rozvoj zápletky.
Aktivita: Jak vidí obrázek druhý?
- Popis: Každý student si vybere kartu a napíše detailní popis toho, co na kartě vidí. Poté si studenti vymění popisy a pokusí se nakreslit, jak jejich spolužák viděl obrázek. Aktivita rozvíjí schopnost precizně popisovat a vizuální představivost.
Aktivita: Kreativní báseň
- Popis: Studenti si vyberou kartu a vytvoří báseň, která zachycuje pocity nebo scény zobrazené na kartě. Mohou použít různé básnické techniky, jako jsou metafory, personifikace, aby obrázek oživili slovy.
Aktivita: Vytvoření článku
- Popis: Studenti si vyberou kartu a napíší krátký zpravodajský článek nebo reportáž o událostech, které se na kartě odehrávají. Mohou použít styl novinářského psaní a zahrnout detaily, které popisují situaci na kartě.
Výtvarná výchova
Aktivita: Výtvarná inspirace
- Popis: Studenti si vyberou kartu a na základě jejího obrázku vytvoří vlastní umělecké dílo. Mohou použít různé techniky a materiály, aby zachytili náladu, barvy a motivy z karty. Po dokončení díla studenti prezentují své práce a diskutují o tom, jak je karta inspirovala a jakým způsobem vyjádřili své pocity a myšlenky.