Můj deník školy v přírodě

Počet stran:
25
Velikost: 4.5 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 5. 2025
Sdílet:

Název materiálu: Deník školy v přírodě

Cílová skupina: žáci 2.–5. ročníku ZŠ

Délka trvání: během celého pobytu školy v přírodě

Forma práce: individuální práce žáků, reflektivní listy, pozorování, jazykové výstupy, pohybové a badatelské aktivity

Hlavní cíle deníku

  • Podpora sebereflexe žáků a uvědomění si vlastního prožitku, emocí i pokroku.
  • Propojení zážitků z pobytu v přírodě s klíčovými kompetencemi (zejména sociální a personální, občanské, pracovní a k učení).
  • Naplnění očekávaných výstupů z RVP napříč vzdělávacími oblastmi (viz níže).
  • Podpora tvořivosti a komunikace v různých formách (psané, výtvarné, neverbální).
  • Zachycení jedinečných zážitků, které lze využít jako podklad pro následné aktivity ve výuce (prezentace, výstavy, slohové práce).

Napojení na RVP ZV

Deník je strukturován tak, aby pokrýval průřezová témata a podporoval klíčové kompetence. Zahrnuje prvky z těchto vzdělávacích oblastí:

1. Člověk a jeho svět

  • poznávání přírody a její ochrana
  • orientace v okolí a v mapě
  • mezilidské vztahy a začlenění v kolektivu

2. Jazyk a jazyková komunikace

  • vyprávění podle osnovy a obrázků
  • popis (např. zvířete, místa)
  • psaní vzkazů, pohlednic, vedení deníku

3. Matematika a její aplikace

  • praktické počítání v přírodě (krokování, bojovky, slovní úlohy)
  • pozorování a zaznamenávání počasí

4. Umění a kultura

  • výtvarná tvorba z přírodních materiálů
  • záznam zážitků obrazem (malba, koláž)

5. Člověk a zdraví

  • pohybové aktivity, rekordy, orientace
  • reflexe zdravého stravování
  • základy první pomoci

6. Průřezová témata

  • Osobnostní a sociální výchova
  • Environmentální výchova
  • Mediální výchova

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

547982
Český jazyk - gramatika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Soubor obsahuje lektvary se slabikami a 120 kartiček se slovy k roztřídění. Vše si vystřihněte a zalaminujte. Slouží k
40.00 Kč
872509
Český jazyk - čtení
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Průvodní list pro pedagogy Téma: Den stěhovavých ptáků Cílová skupina: 1. stupeň ZŠ Typ aktivity: Čtení s porozuměním +
39.00 Kč
749771
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Tento materiál je vytvořen jako interaktivní pomůcka pro procvičování práce se stovkovou tabulkou. Nabízí široké
35.00 Kč
709899
Vlastivěda
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Stezka obsahuje 7 otázek se třemi odpověďmi. Žáci zvolí správnou odpověď a písmeno vedle odpovědi si napíší na lístek s
35.00 Kč
Můj deník školy v přírodě Můj deník školy v přírodě
Název materiálu: Deník školy v příroděCílová skupina: žáci 2.–5. ročníku ZŠDélka trvání: během celého pobytu školy v příroděForma práce: individuální práce žáků, reflektivní listy, pozorování, jazykové výstupy, pohybové a badatelské aktivityHlavní cíle deníkuPodpora sebereflexe žáků a uvědomění si vlastního prožitku, emocí i pokroku.Propojení zážitků z pobytu v přírodě s klíčovými kompetencemi (zejména sociální a personální, občanské, pracovní a k učení).Naplnění očekávaných výstupů z RVP napříč vzdělávacími oblastmi (viz níže).Podpora tvořivosti a komunikace v různých formách (psané, výtvarné, neverbální).Zachycení jedinečných zážitků, které lze využít jako podklad pro následné aktivity ve výuce (prezentace, výstavy, slohové práce).Napojení na RVP ZVDeník je strukturován tak, aby pokrýval průřezová témata a podporoval klíčové kompetence. Zahrnuje prvky z těchto vzdělávacích oblastí:1. Člověk a jeho světpoznávání přírody a její ochranaorientace v okolí a v mapěmezilidské vztahy a začlenění v kolektivu2. Jazyk a jazyková komunikacevyprávění podle osnovy a obrázkůpopis (např. zvířete, místa)psaní vzkazů, pohlednic, vedení deníku3. Matematika a její aplikacepraktické počítání v přírodě (krokování, bojovky, slovní úlohy)pozorování a zaznamenávání počasí4. Umění a kulturavýtvarná tvorba z přírodních materiálůzáznam zážitků obrazem (malba, koláž)5. Člověk a zdravípohybové aktivity, rekordy, orientacereflexe zdravého stravovánízáklady první pomoci6. Průřezová témataOsobnostní a sociální výchovaEnvironmentální výchovaMediální výchova
UUCZ-883054
Český jazyk>Přírodověda>Strukturované učení>Pracovní listy>Projekty>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ
45.00