Můj deník školy v přírodě

Počet stran:
25
Velikost: 4.5 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 5. 2025
Sdílet:

Název materiálu: Deník školy v přírodě

Cílová skupina: žáci 2.–5. ročníku ZŠ

Délka trvání: během celého pobytu školy v přírodě

Forma práce: individuální práce žáků, reflektivní listy, pozorování, jazykové výstupy, pohybové a badatelské aktivity

Hlavní cíle deníku

  • Podpora sebereflexe žáků a uvědomění si vlastního prožitku, emocí i pokroku.
  • Propojení zážitků z pobytu v přírodě s klíčovými kompetencemi (zejména sociální a personální, občanské, pracovní a k učení).
  • Naplnění očekávaných výstupů z RVP napříč vzdělávacími oblastmi (viz níže).
  • Podpora tvořivosti a komunikace v různých formách (psané, výtvarné, neverbální).
  • Zachycení jedinečných zážitků, které lze využít jako podklad pro následné aktivity ve výuce (prezentace, výstavy, slohové práce).

Napojení na RVP ZV

Deník je strukturován tak, aby pokrýval průřezová témata a podporoval klíčové kompetence. Zahrnuje prvky z těchto vzdělávacích oblastí:

1. Člověk a jeho svět

  • poznávání přírody a její ochrana
  • orientace v okolí a v mapě
  • mezilidské vztahy a začlenění v kolektivu

2. Jazyk a jazyková komunikace

  • vyprávění podle osnovy a obrázků
  • popis (např. zvířete, místa)
  • psaní vzkazů, pohlednic, vedení deníku

3. Matematika a její aplikace

  • praktické počítání v přírodě (krokování, bojovky, slovní úlohy)
  • pozorování a zaznamenávání počasí

4. Umění a kultura

  • výtvarná tvorba z přírodních materiálů
  • záznam zážitků obrazem (malba, koláž)

5. Člověk a zdraví

  • pohybové aktivity, rekordy, orientace
  • reflexe zdravého stravování
  • základy první pomoci

6. Průřezová témata

  • Osobnostní a sociální výchova
  • Environmentální výchova
  • Mediální výchova

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

876721
Český jazyk
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Předkládaný soubor pěti tematických stanovišť je koncipován jako mezipředmětový celek zaměřený na vzdělávací obsah
39.00 Kč
894221
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Velikost výsledného díla: A1 formát (59,4 × 84,1 cm) – rozdělen na 9 částí velikosti A4 (3 sloupce × 3 řady) Cíl
30.00 Kč
510881
Český jazyk
3., 4., 5.
Didaktické hry
Materiál slouží k procvičení vyjmenovaných slov. Je vhodné do hodin i např. pro PSPP. Soubor obsahuje tři varianty
129.00 Kč
718143
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Stezka obsahuje 9 otázek se třemi odpověďmi. Žáci zvolí správnou odpověď a písmeno vedle odpovědi si napíší na lístek s
35.00 Kč
Můj deník školy v přírodě Můj deník školy v přírodě
Název materiálu: Deník školy v příroděCílová skupina: žáci 2.–5. ročníku ZŠDélka trvání: během celého pobytu školy v příroděForma práce: individuální práce žáků, reflektivní listy, pozorování, jazykové výstupy, pohybové a badatelské aktivityHlavní cíle deníkuPodpora sebereflexe žáků a uvědomění si vlastního prožitku, emocí i pokroku.Propojení zážitků z pobytu v přírodě s klíčovými kompetencemi (zejména sociální a personální, občanské, pracovní a k učení).Naplnění očekávaných výstupů z RVP napříč vzdělávacími oblastmi (viz níže).Podpora tvořivosti a komunikace v různých formách (psané, výtvarné, neverbální).Zachycení jedinečných zážitků, které lze využít jako podklad pro následné aktivity ve výuce (prezentace, výstavy, slohové práce).Napojení na RVP ZVDeník je strukturován tak, aby pokrýval průřezová témata a podporoval klíčové kompetence. Zahrnuje prvky z těchto vzdělávacích oblastí:1. Člověk a jeho světpoznávání přírody a její ochranaorientace v okolí a v mapěmezilidské vztahy a začlenění v kolektivu2. Jazyk a jazyková komunikacevyprávění podle osnovy a obrázkůpopis (např. zvířete, místa)psaní vzkazů, pohlednic, vedení deníku3. Matematika a její aplikacepraktické počítání v přírodě (krokování, bojovky, slovní úlohy)pozorování a zaznamenávání počasí4. Umění a kulturavýtvarná tvorba z přírodních materiálůzáznam zážitků obrazem (malba, koláž)5. Člověk a zdravípohybové aktivity, rekordy, orientacereflexe zdravého stravovánízáklady první pomoci6. Průřezová témataOsobnostní a sociální výchovaEnvironmentální výchovaMediální výchova
UUCZ-883054
Český jazyk>Přírodověda>Strukturované učení>Pracovní listy>Projekty>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ
45.00