25 netradičních úkolů k vzájemnému učení na každý den napříč předměty 4. třídy. Děti se učí vzájemně vysvětlovat si zadání úkolů, dohlížet na jejich splnění a provádět kontrolu.
Metodu vzájemného učení lze zařadit v kterékoliv části školního roku, úkoly jsou univerzální. Nabízí se ale zařazení buď cca měsíc před koncem šk. roku (co den, to úkol) nebo v době předvánoční.
Materiál obsahuje:
- průvodní list,
- zadání 24 úkolů + 1 prémiového úkolu,
- 1x dárek - 3 záložky k vybarvení.
Výuková metoda: Metoda vzájemného učení spočívá v tom, že se děti učí vzájemně vysvětlovat si zadání úkolů, odpovídat na dotazy, kontrolovat a hodnotit odvedenou práci. Při tom si na chvíli zahrají na učitele ve své třídě.
Postup práce: Zadání úkolů jde buď losovat z misky (krabice/klobouku) nebo lze dodržet číselné řazení. Vybraný žák vysvětlí zadání přiděleného úkolu ostatním. Odpovídá na dotazy týkající se zadání. Následně dohlíží na práci ostatních. Na konci aktivity proběhne kontrola úkolu (písemná na tabuli nebo ústní) a jeho vyhodnocení. Tímto způsobem pokračujeme i další dny. Jakmile budou všechny úkoly hotovy, proběhne celkové zhodnocení práce. Učitel obdaruje děti záložkami.
Dále budete potřebovat: nůžky, popř. laminovačku, psací potřeby, misku/krabičku/klobouk
Výhoda materiálu:
- využití v době předprázdninové nebo adventní,
- netradiční úkoly napříč všemi předměty,
- podpora prezentačních dovedností žáků :-)
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.