Tento materiál byl vytvořen pro žáky 3.-6. třídy s cílem obohatit výuku v období začátku nového roku. Obsahuje různé aktivity, které propojují čtenářskou gramotnost, gramatiku a tvořivost, a současně motivují žáky k zamyšlení nad jejich cíli a předsevzetími pro rok 2025. Žáci budou pracovat s texty, procvičovat důležité jazykové dovednosti a zapojí se do tvořivých úkolů, které rozvíjejí jejich vyjadřovací schopnosti a fantazii.
Co materiál obsahuje:
-Dva příběhy s novoroční tematikou:
- „Karlino novoroční předsevzetí“ – příběh se zaměřením na čtenářskou gramotnost a gramatiku.
- „Novoroční přání“ – příběh s vynechanými slovy a úkoly na rozvoj slovní zásoby a porozumění textu.
-Řešení úkolů: Kompletní odpovědi k oběma příběhům pro snadnou kontrolu a samohodnocení žáků.
-Doplňkové aktivity:
- Omalovánky s anglickými názvy barev, které propojují kreativitu a jazykové dovednosti.
- Osobní list na novoroční výzvy pro rok 2025, který motivuje žáky k reflexi a formulaci vlastních cílů.
Jak materiál využít:
- Aktivity lze zařadit během prvního týdne po vánočních prázdninách jako tematický celek nebo je rozdělit do několika vyučovacích hodin.
- Příběhy jsou doplněny úkoly zaměřenými na pochopení textu, práci s jazykem a tvořivou činnost.
- Doplňkové aktivity jsou vhodné jako oddechové nebo samostatné úkoly, například na závěr hodiny.
Co se žáci naučí:
- Rozvíjet čtenářskou gramotnost a porozumění textu.
- Posilovat znalosti české gramatiky (vyjmenovaná slova, předpony, slovní druhy).
- Využívat kreativitu při vyplňování omalovánek a tvoření vlastních přání a výzev.
- Reflektovat své cíle, hodnoty a předsevzetí v rámci osobního rozvoje.