Materiál je určen primárně žákům 2.-4. ročníku ZŠ a slouží k procvičování jednotlivých párových souhlásek (B-P, D-T, Ď-Ť, V-F, H-CH, Z-S, Ž-Š) poutavou formou. Každé dvojici je věnován samostatný pracovní list.
Materiál obsahuje:
- 20 pracovních listů
- 10 pracovních listů v barevné variantě
- 10 pracovních listů v černobílé variantě
- řešení
Možnosti využití:
- v rámci výuky párových souhlásek
- v rámci předmětů speciálněpedagogické péče
Jednotlivé aktivity:
- Doplňování - slouží k vyvození jednotlivé souhlásky (např. B-P). Žák na volnou linku dopíše tvar slova, který mu pomohl k vyvození dané souhlásky (např. RYBKA -> slyšíme P, ale píšeme B -> RYBA -> slyšíme B, píšeme B)
- Obrázky - k pojmenování jednotlivých obrázků může pomoci první písmeno.
- Doplňování - doplnění jednotlivé souhlásky. Žák si musí slovo modifikovat již bez písemné pomoci.
- Kolo - slouží k procvičení tvarosloví. Skloňování jednotlivých slov může žákům pomoci najít správnou párovou souhlásku. Bystří žáci si všimnou, že se tvar může opakovat, přestože se změní předložka. Na danou linku žák napíše správný tvar slova. Pokud mu pomohl rozhodnout se, zda napíše např. B (ne P), může tento tvar barevně zvýraznit.