Obsah materiálu:
Soubor obsahuje celkem 28 pracovních listů rozdělených následovně:
- 14 karet s obrázky a velkými tiskacími písmeny (A, E, I, M)
14 karet s obrázky a malými tiskacími písmeny (a, e, i, m)
Každý list obsahuje 1 barevný obrázek, ke kterému mají děti přiřadit první hlásku, kterou ve slově slyší, a zároveň zakroužkovat/spojit správné písmeno.
Cíl aktivity:
- Rozvoj fonematického sluchu – určení první hlásky ve slově
- Rozvoj zrakového vnímání, pozornosti a slovní zásoby
Metodické poznámky: - Dětem nejprve obrázek pojmenujeme, ujistíme se, že rozumí.
Lze pracovat skupinově, frontálně nebo jako individuální aktivita v koutku.
Využití:
- Předčtenářská příprava v MŠ
- 1. ročník ZŠ (počáteční fáze čtení a psaní)
- Speciální pedagogika – nácvik zrakového a sluchového rozlišování
- Logopedická prevence