SLOVNÍ ZÁSOBA- kartičky s úkoly

Předmět:
Ročník:
3., 4., 5.
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 11.94 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Br_učím
Nahráno:
Naposledy upraveno:
4. 7. 2022
Sdílet:

SLOVNÍ ZÁSOBA – veselé mini úkoly

54 zábavných mini úkolů, které mohou zabrat jednu i deset minut, rozvíjejí slovní zásobu a fantazii.

Matriál obsahuje 54 kartiček s úkoly typu + 6 kartiček s číslem:

a)      Co si říká/co řekla? Žáci mají za úkol dle zadání vymyslet,  co by řekla daná věc – např. Co říká svačina, která byla zapomenuta doma? A žáci vymýšlí, co by svačina asi mohla říct, jestli je šťastná, smutná apod.

b)     Popiš přídavnými jmény. Aktivita, kdy žáci mají zadáno něco, co mají popsat jen přídavnými jmény – např. Popiš přídavnými jmény pláž. Žáci popisují – písčitá, kamenitá, pohodová, klidná, přecpaná, slaná, slunečná ...

c)      Utvoř větu, kde je podmět i přísudek ze stejných hlásek. Zde jde spíše o zábavu – např. nos nosí, hlad hladí ..., my vymýšlíme celé věty (Hlad si hladí bříško, protože má vždy hlad.)

d)     Řekni jazykolam. Jednoduché dětské jazykolamy.

e)      Vymysli nové pojmenování. U nás oblíbená činnost – vymysli nové pojmenování nám dobře známé věci. Žáky je třeba upozornit, ať se zamyslí k čemu věc je, jak vypadá, z čeho je apod –např. Vymysli nové pojmenování pro oko – kukátko, webcam, mrkačka, hledítko aj.

f)       Co skrývá věta? Věty ukrývají palindromy, takže věty, které se pozpátku čtou stejně – např. Cena za mazanec.

g)      Jaké slovo skrývá věta? Známý úkol na hledání slov- např. půjdeme do vesnice

h)     Z uvedených písmen sestav co nejvíce slov

i)        Vymysli/vyjmenuj co nejvíce slov na písmeno, s tolika slabikami, názvy zvířat, věcí z plastů, verše aj.

j)       Vytvoř přirovnání.  

k)     Vylušti slovo a použij ho ve větě. Pomocí obrázků (první písmena) rozluští žáci slovo a následně ho použijí ve větě.

Úkoly můžete použít jakkoli, kdykoli, kdekoli. Pokud zvolíte samostatnou práci, doporučuji předem žákům aktivity představit, aby věděli, co mají dělat. Kartičky můžete využít jenom Vy, kdy tu a tam žákům zadáte jednu z aktivit v napjaté hodině.:-)

Já kartičky používám následovně:

Kartičky jsem v rohu proděravěla. Mám je rozděleny do šesti skupin tak, aby se neopakovaly stejné aktivity. Následně jsme je jednou použili v hodině při skupinové práci a od té doby visí jako dobrovolné úkoly, když je někdo rychleji s prací hotov. Aktivita je to u nás velice oblíbená, frčí i o přestávce.  

Další produkty od autora Br_učím

604450
Přírodověda
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Domino
Materiál na téma lidské tělo – orgánové soustavy člověka. Obsahuje přehled jednotlivých orgánových soustav člověka
45.00 Kč
561439
Matematika
4.
Ostatní
Pomůcka k počátečnímu procvičování písemného násobení dvojciferným číslem. K tomu několik příkladů, které žáci mohou
33.00 Kč
339906
Matematika - geometrie
2., 3.
Domino
TVARY a TĚLESA Materiál obsahuje barevný přehled vybraných tvarů a těles do geometrie (obrázek + název) a nadpisy TVARY
27.00 Kč
580544
Matematika
3.
Ostatní
Sloupečky k procvičení dělení se zbytkem. 20 sloupečků, každý 10 příkladů, výsledky ke kontrole. Sloupečky rozlišeny
35.00 Kč
SLOVNÍ ZÁSOBA- kartičky s úkoly SLOVNÍ ZÁSOBA- kartičky s úkoly
SLOVNÍ ZÁSOBA – veselé mini úkoly54 zábavných mini úkolů, které mohou zabrat jednu i deset minut, rozvíjejí slovní zásobu a fantazii. Matriál obsahuje 54 kartiček s úkoly typu + 6 kartiček s číslem: a)      Co si říká/co řekla? Žáci mají za úkol dle zadání vymyslet,  co by řekla daná věc – např. Co říká svačina, která byla zapomenuta doma? A žáci vymýšlí, co by svačina asi mohla říct, jestli je šťastná, smutná apod. b)     Popiš přídavnými jmény. Aktivita, kdy žáci mají zadáno něco, co mají popsat jen přídavnými jmény – např. Popiš přídavnými jmény pláž. Žáci popisují – písčitá, kamenitá, pohodová, klidná, přecpaná, slaná, slunečná ...c)      Utvoř větu, kde je podmět i přísudek ze stejných hlásek. Zde jde spíše o zábavu – např. nos nosí, hlad hladí ..., my vymýšlíme celé věty (Hlad si hladí bříško, protože má vždy hlad.)d)     Řekni jazykolam. Jednoduché dětské jazykolamy.e)      Vymysli nové pojmenování. U nás oblíbená činnost – vymysli nové pojmenování nám dobře známé věci. Žáky je třeba upozornit, ať se zamyslí k čemu věc je, jak vypadá, z čeho je apod –např. Vymysli nové pojmenování pro oko – kukátko, webcam, mrkačka, hledítko aj. f)       Co skrývá věta? Věty ukrývají palindromy, takže věty, které se pozpátku čtou stejně – např. Cena za mazanec.g)      Jaké slovo skrývá věta? Známý úkol na hledání slov- např. půjdeme do vesniceh)     Z uvedených písmen sestav co nejvíce slov i)        Vymysli/vyjmenuj co nejvíce slov na písmeno, s tolika slabikami, názvy zvířat, věcí z plastů, verše aj. j)       Vytvoř přirovnání.  k)     Vylušti slovo a použij ho ve větě. Pomocí obrázků (první písmena) rozluští žáci slovo a následně ho použijí ve větě. Úkoly můžete použít jakkoli, kdykoli, kdekoli. Pokud zvolíte samostatnou práci, doporučuji předem žákům aktivity představit, aby věděli, co mají dělat. Kartičky můžete využít jenom Vy, kdy tu a tam žákům zadáte jednu z aktivit v napjaté hodině.:-) Já kartičky používám následovně: Kartičky jsem v rohu proděravěla. Mám je rozděleny do šesti skupin tak, aby se neopakovaly stejné aktivity. Následně jsme je jednou použili v hodině při skupinové práci a od té doby visí jako dobrovolné úkoly, když je někdo rychleji s prací hotov. Aktivita je to u nás velice oblíbená, frčí i o přestávce.  
UUCZ-119740
Český jazyk>Ostatní>3.>4.>5.
27.00