Vánoční příběhy, které čekají na tvé dokončení...

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 4.37 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Radka ze Základky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 11. 2024
Sdílet:

Tento výukový materiál obsahuje třicet krátkých kouzelných příběhů s vánoční tematikou, které jsou vytvořeny tak, aby rozvíjely čtenářskou gramotnost žáků 3. – 5. třídy. Cílem těchto příběhů je podpořit u žáků schopnost čtení s porozuměním, tvořivého myšlení a literární tvořivosti.

Každý příběh končí otevřeným koncem, což dává žákům možnost zapojit svou fantazii a dotvořit závěr příběhu dle vlastních nápadů. Prostřednictvím tohoto úkolu si žáci procvičují:

  • Porozumění textu: Žáci se učí chápat význam příběhu, rozpoznat hlavní myšlenku a kontext, aby mohli vymyslet logické pokračování.
  • Tvořivé psaní: Příběhy slouží jako inspirace k rozvíjení vlastního psaného projevu a tvorby.
  • Vyjadřování: Žáci trénují formulaci svých myšlenek a rozšiřují svou slovní zásobu.
  • Spolupráci (volitelně): Příběhy mohou sloužit i jako základ pro skupinovou práci, při které žáci společně diskutují a vytvářejí vlastní verzi závěru.

Doporučený postup práce s materiálem:

  • Úvodní čtení: Příběh přečtěte společně nahlas, případně ho žákům rozdělte k samostatnému čtení.
  • Diskuze: Po přečtení příběhu můžete s žáky krátce diskutovat o tom, co si myslí, že se stane dál, a co je v příběhu zaujalo.
  • Tvorba závěru: Žáci vytvoří závěr příběhu buď formou písemnou, nebo ústní. Mohou také své příběhy ilustrovat.
  • Prezentace: Nechte žáky své příběhy sdílet s ostatními. Prezentace může probíhat formou čtení, dramatizace nebo ilustrací.
  • Reflexe: Po ukončení aktivity diskutujte o tom, jak se příběhy lišily a co nového se žáci naučili.

Přínosy pro rozvoj žáků:

Práce s materiálem pomáhá žákům rozvíjet schopnosti, které jsou zásadní pro jejich další vzdělávání:

  • Kreativní a kritické myšlení.
  • Schopnost vytvářet vlastní příběhy s návazností na děj.
  • Umění sdílet myšlenky a naslouchat názorům druhých.
  • Posílení čtenářských dovedností a zájmu o literaturu.

Tento materiál je vhodný pro různé formy výuky – může být využit při hodinách čtení, slohu, ale i jako vánoční aktivita, která žákům přinese radost z tvoření.

Další produkty od autora Radka ze Základky

787464
Český jazyk - gramatika
5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento výukový materiál je určen pro žáky 5. třídy (vhodné i pro 2. stupeň) k procvičování pravopisu koncovek přídavných
36.00 Kč
683710
Český jazyk
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Tento materiál obsahuje 31 karet sloužících k rozvoji komunikace mezi žáky. Každá karta obsahuje otázky k danému tématu
25.00 Kč
687929
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Didaktická pomůcka k rozvoji zraku, orientaci a myšlení. Materiál slouží k rozvoji a procvičování zrakové percepce. V
29.00 Kč
738549
Český jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Postřehovky
Tento materiál pro 2.-3. třídu je vytvořen tak, aby žákům hravou formou pomohl procvičit gramatické dovednosti a
36.00 Kč
Vánoční příběhy, které čekají na tvé dokončení... Vánoční příběhy, které čekají na tvé dokončení...
Tento výukový materiál obsahuje třicet krátkých kouzelných příběhů s vánoční tematikou, které jsou vytvořeny tak, aby rozvíjely čtenářskou gramotnost žáků 3. – 5. třídy. Cílem těchto příběhů je podpořit u žáků schopnost čtení s porozuměním, tvořivého myšlení a literární tvořivosti.Každý příběh končí otevřeným koncem, což dává žákům možnost zapojit svou fantazii a dotvořit závěr příběhu dle vlastních nápadů. Prostřednictvím tohoto úkolu si žáci procvičují:Porozumění textu: Žáci se učí chápat význam příběhu, rozpoznat hlavní myšlenku a kontext, aby mohli vymyslet logické pokračování.Tvořivé psaní: Příběhy slouží jako inspirace k rozvíjení vlastního psaného projevu a tvorby.Vyjadřování: Žáci trénují formulaci svých myšlenek a rozšiřují svou slovní zásobu.Spolupráci (volitelně): Příběhy mohou sloužit i jako základ pro skupinovou práci, při které žáci společně diskutují a vytvářejí vlastní verzi závěru.Doporučený postup práce s materiálem:Úvodní čtení: Příběh přečtěte společně nahlas, případně ho žákům rozdělte k samostatnému čtení.Diskuze: Po přečtení příběhu můžete s žáky krátce diskutovat o tom, co si myslí, že se stane dál, a co je v příběhu zaujalo.Tvorba závěru: Žáci vytvoří závěr příběhu buď formou písemnou, nebo ústní. Mohou také své příběhy ilustrovat.Prezentace: Nechte žáky své příběhy sdílet s ostatními. Prezentace může probíhat formou čtení, dramatizace nebo ilustrací.Reflexe: Po ukončení aktivity diskutujte o tom, jak se příběhy lišily a co nového se žáci naučili.Přínosy pro rozvoj žáků:Práce s materiálem pomáhá žákům rozvíjet schopnosti, které jsou zásadní pro jejich další vzdělávání:Kreativní a kritické myšlení.Schopnost vytvářet vlastní příběhy s návazností na děj.Umění sdílet myšlenky a naslouchat názorům druhých.Posílení čtenářských dovedností a zájmu o literaturu.Tento materiál je vhodný pro různé formy výuky – může být využit při hodinách čtení, slohu, ale i jako vánoční aktivita, která žákům přinese radost z tvoření.
UUCZ-724114
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - sloh>Ostatní>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>❄️ Zima>🎁 Vánoce
36.00