Vánoční příběhy, které čekají na tvé dokončení...

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 4.37 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Radka ze Základky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 11. 2024
Sdílet:

Tento výukový materiál obsahuje třicet krátkých kouzelných příběhů s vánoční tematikou, které jsou vytvořeny tak, aby rozvíjely čtenářskou gramotnost žáků 3. – 5. třídy. Cílem těchto příběhů je podpořit u žáků schopnost čtení s porozuměním, tvořivého myšlení a literární tvořivosti.

Každý příběh končí otevřeným koncem, což dává žákům možnost zapojit svou fantazii a dotvořit závěr příběhu dle vlastních nápadů. Prostřednictvím tohoto úkolu si žáci procvičují:

  • Porozumění textu: Žáci se učí chápat význam příběhu, rozpoznat hlavní myšlenku a kontext, aby mohli vymyslet logické pokračování.
  • Tvořivé psaní: Příběhy slouží jako inspirace k rozvíjení vlastního psaného projevu a tvorby.
  • Vyjadřování: Žáci trénují formulaci svých myšlenek a rozšiřují svou slovní zásobu.
  • Spolupráci (volitelně): Příběhy mohou sloužit i jako základ pro skupinovou práci, při které žáci společně diskutují a vytvářejí vlastní verzi závěru.

Doporučený postup práce s materiálem:

  • Úvodní čtení: Příběh přečtěte společně nahlas, případně ho žákům rozdělte k samostatnému čtení.
  • Diskuze: Po přečtení příběhu můžete s žáky krátce diskutovat o tom, co si myslí, že se stane dál, a co je v příběhu zaujalo.
  • Tvorba závěru: Žáci vytvoří závěr příběhu buď formou písemnou, nebo ústní. Mohou také své příběhy ilustrovat.
  • Prezentace: Nechte žáky své příběhy sdílet s ostatními. Prezentace může probíhat formou čtení, dramatizace nebo ilustrací.
  • Reflexe: Po ukončení aktivity diskutujte o tom, jak se příběhy lišily a co nového se žáci naučili.

Přínosy pro rozvoj žáků:

Práce s materiálem pomáhá žákům rozvíjet schopnosti, které jsou zásadní pro jejich další vzdělávání:

  • Kreativní a kritické myšlení.
  • Schopnost vytvářet vlastní příběhy s návazností na děj.
  • Umění sdílet myšlenky a naslouchat názorům druhých.
  • Posílení čtenářských dovedností a zájmu o literaturu.

Tento materiál je vhodný pro různé formy výuky – může být využit při hodinách čtení, slohu, ale i jako vánoční aktivita, která žákům přinese radost z tvoření.

Další produkty od autora Radka ze Základky

754375
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento pracovní list slouží k rozvoji sebeuvědomění, kreativity a představivosti u žáků základní školy.
0.00 Kč
813465
Český jazyk
4., 5.
Didaktické hry
Tento materiál obsahuje sadu jarně laděných úloh zaměřených na procvičování logického myšlení, čtenářské gramotnosti a
29.00 Kč
738549
Český jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Postřehovky
Tento materiál pro 2.-3. třídu je vytvořen tak, aby žákům hravou formou pomohl procvičit gramatické dovednosti a
36.00 Kč
715021
Český jazyk - gramatika
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Didaktická hra Ledoborci, inspirovaná hrou „Plácni mouchu plácačkou“, je určena žákům 4.–5. třídy. Procvičuje správné
33.00 Kč
Vánoční příběhy, které čekají na tvé dokončení... Vánoční příběhy, které čekají na tvé dokončení...
Tento výukový materiál obsahuje třicet krátkých kouzelných příběhů s vánoční tematikou, které jsou vytvořeny tak, aby rozvíjely čtenářskou gramotnost žáků 3. – 5. třídy. Cílem těchto příběhů je podpořit u žáků schopnost čtení s porozuměním, tvořivého myšlení a literární tvořivosti.Každý příběh končí otevřeným koncem, což dává žákům možnost zapojit svou fantazii a dotvořit závěr příběhu dle vlastních nápadů. Prostřednictvím tohoto úkolu si žáci procvičují:Porozumění textu: Žáci se učí chápat význam příběhu, rozpoznat hlavní myšlenku a kontext, aby mohli vymyslet logické pokračování.Tvořivé psaní: Příběhy slouží jako inspirace k rozvíjení vlastního psaného projevu a tvorby.Vyjadřování: Žáci trénují formulaci svých myšlenek a rozšiřují svou slovní zásobu.Spolupráci (volitelně): Příběhy mohou sloužit i jako základ pro skupinovou práci, při které žáci společně diskutují a vytvářejí vlastní verzi závěru.Doporučený postup práce s materiálem:Úvodní čtení: Příběh přečtěte společně nahlas, případně ho žákům rozdělte k samostatnému čtení.Diskuze: Po přečtení příběhu můžete s žáky krátce diskutovat o tom, co si myslí, že se stane dál, a co je v příběhu zaujalo.Tvorba závěru: Žáci vytvoří závěr příběhu buď formou písemnou, nebo ústní. Mohou také své příběhy ilustrovat.Prezentace: Nechte žáky své příběhy sdílet s ostatními. Prezentace může probíhat formou čtení, dramatizace nebo ilustrací.Reflexe: Po ukončení aktivity diskutujte o tom, jak se příběhy lišily a co nového se žáci naučili.Přínosy pro rozvoj žáků:Práce s materiálem pomáhá žákům rozvíjet schopnosti, které jsou zásadní pro jejich další vzdělávání:Kreativní a kritické myšlení.Schopnost vytvářet vlastní příběhy s návazností na děj.Umění sdílet myšlenky a naslouchat názorům druhých.Posílení čtenářských dovedností a zájmu o literaturu.Tento materiál je vhodný pro různé formy výuky – může být využit při hodinách čtení, slohu, ale i jako vánoční aktivita, která žákům přinese radost z tvoření.
UUCZ-724114
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - sloh>Ostatní>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>❄️ Zima>🎁 Vánoce
36.00