VELIKONOCE - Tajemství rozbitého vajíčka - čtení s porozuměním, časová osnova

Ročník:
3., 4., 5.
Kategorie:
Počet stran:
24
Velikost: 71.1 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
7. 4. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně a kolegové,

moc mě baví vymýšlet příběhy a přetvářet je tak, aby byly blízké dětem, které zrovna učím.

V tomto materiálu používám jména svých žáků a sleduji jejich reakce, když jim příběh čtu nebo si ho čteme tak, že ho promítnu na tabuli, případně vytisknu do dvojic.

Proto Vám do materiálu přikládám i formu textu bez jmen dětí, abyste si je třeba před kopírováním doplnili, podle jmen dětí z Vaší třídy. Miluji svou práci a je mi velkou motivací, když mi píšete i své nápady na materiály, na které nemáte sami čas tvořit. Moc děkuji za Vaši přízeň. Stále mi přibývá Vás, vlastně učitelských kamarádů a kamarádek. Tak snad i tento materiál Vám všem udělá radost.

Děkuji

L. :-)

 

Didaktický popis materiálu pro učitele:

 

Materiál „Tajemství rozbitého vajíčka“ je komplexní vyučovací balíček, který propojuje čtení s porozuměním, práci s textem, ilustrací a příběhem. Je vhodný pro žáky 1. stupně, především ve 2.–4. ročníku. Hlavním cílem je rozvoj čtenářské gramotnosti, porozumění textu, logického myšlení, slovní zásoby a emocionálního vnímání příběhu.

Složení materiálu:

 

1. Příběh – Tajemství rozbitého vajíčka:

Autorský příběh s velikonoční tematikou zasazený do školního prostředí. Obsahuje napětí, záhadu a jemné morální poselství. Hlavními hrdiny jsou děti z 3.B, které připravují jarmark a zažijí nečekanou událost spojenou s vyklubáním kachňátka. Text je psán jazykem blízkým dětem a je rozdělen do přirozených scén, které podporují porozumění děje.

 

2. Pracovní list – Čtení s porozuměním:

Obsahuje 10 otevřených otázek, které vedou žáky k zamyšlení nad textem, hledání důležitých informací a uvědomění si vztahů mezi postavami. Pracovní list je vhodný pro samostatnou nebo párovou práci.

 

3. Klíč pro učitele:

Součástí je řešení všech otázek z pracovního listu pro snadnou kontrolu nebo společnou reflexi ve třídě.

 

4. Originální ilustrace:

Velkým přínosem tohoto materiálu jsou ručně kreslené digitální ilustrace vytvořené přesně na míru příběhu. Obrázky mají jednotný výtvarný styl připomínající pastelky a akvarel. Děti se na ilustracích setkají s hrdiny příběhu, scénami ze třídy, školního jarmarku, ředitelny i farmy. Obrázky podněcují dětskou představivost, usnadňují porozumění ději a pomáhají s rekonstrukcí příběhu.

 

5. Pexeso – Obrazová osnova příběhu:

Ilustrace slouží také jako karty do obrazového pexesa. Každá kartička představuje jednu klíčovou scénu z příběhu. Pexeso je možné využít jako základ pro vyprávění příběhu, tvoření vět, shrnutí děje nebo dramatizaci.

 

Způsoby využití ve výuce:

• Práce s příběhem jako s celkem – čtení nahlas, po částech nebo samostatně.

• Diskuze o pocitech postav, přemýšlení nad chováním dětí.

• Řešení pracovního listu samostatně nebo ve dvojicích.

• Vyhledávání informací v textu a jejich porovnání s ilustracemi.

• Hraní pexesa jako podpůrné aktivity k procvičení příběhové posloupnosti.

• Výtvarná inspirace – děti mohou domalovávat vlastní scény nebo vytvářet nové pexesové kartičky.

 

Materiál je navržen tak, aby přirozeně rozvíjel čtenářství, empatii a radost z příběhu. Díky originálním ilustracím se děti do příběhu snadno vcítí a učitelé získávají silný vizuální nástroj pro oživení výuky.

 

Mgr. Libuška Sudová - PRIMAÚČA

 

www.primauca.cz

Další produkty od autora Libuše Sudová

222637
Matematika
1.
Didaktické hry
Brožura s didaktickými materiály a náměty k aktivitám k upevňování učiva matematiky. Soubor obsahuje: 12 početních
25.00 Kč
648963
Přírodověda
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé paní učitelky a páni učitelé, vytvořila jsem další sadu! Materiál se skládá z 24 šablon hub k dokreslení podle
35.00 Kč
612061
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Kalendář pro děti
Zdravím Vás, milé kolegyňky a páni kolegové, učím již řádku let, ale sama se divím tomu, že až dnes mě napadlo udělat si
30.00 Kč
647157
Přírodověda
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Omalovánky
Milé kolegyně, nabízím již desátou sadu k dokreslování - tentokrát podzimní listy, aktuálně. Děti se naučí listy
35.00 Kč
VELIKONOCE - Tajemství rozbitého vajíčka - čtení s porozuměním, časová osnova VELIKONOCE - Tajemství rozbitého vajíčka - čtení s porozuměním, časová osnova
Milé kolegyně a kolegové,moc mě baví vymýšlet příběhy a přetvářet je tak, aby byly blízké dětem, které zrovna učím.V tomto materiálu používám jména svých žáků a sleduji jejich reakce, když jim příběh čtu nebo si ho čteme tak, že ho promítnu na tabuli, případně vytisknu do dvojic.Proto Vám do materiálu přikládám i formu textu bez jmen dětí, abyste si je třeba před kopírováním doplnili, podle jmen dětí z Vaší třídy. Miluji svou práci a je mi velkou motivací, když mi píšete i své nápady na materiály, na které nemáte sami čas tvořit. Moc děkuji za Vaši přízeň. Stále mi přibývá Vás, vlastně učitelských kamarádů a kamarádek. Tak snad i tento materiál Vám všem udělá radost.DěkujiL. :-) Didaktický popis materiálu pro učitele: Materiál „Tajemství rozbitého vajíčka“ je komplexní vyučovací balíček, který propojuje čtení s porozuměním, práci s textem, ilustrací a příběhem. Je vhodný pro žáky 1. stupně, především ve 2.–4. ročníku. Hlavním cílem je rozvoj čtenářské gramotnosti, porozumění textu, logického myšlení, slovní zásoby a emocionálního vnímání příběhu.Složení materiálu: 1. Příběh – Tajemství rozbitého vajíčka:Autorský příběh s velikonoční tematikou zasazený do školního prostředí. Obsahuje napětí, záhadu a jemné morální poselství. Hlavními hrdiny jsou děti z 3.B, které připravují jarmark a zažijí nečekanou událost spojenou s vyklubáním kachňátka. Text je psán jazykem blízkým dětem a je rozdělen do přirozených scén, které podporují porozumění děje. 2. Pracovní list – Čtení s porozuměním:Obsahuje 10 otevřených otázek, které vedou žáky k zamyšlení nad textem, hledání důležitých informací a uvědomění si vztahů mezi postavami. Pracovní list je vhodný pro samostatnou nebo párovou práci. 3. Klíč pro učitele:Součástí je řešení všech otázek z pracovního listu pro snadnou kontrolu nebo společnou reflexi ve třídě. 4. Originální ilustrace:Velkým přínosem tohoto materiálu jsou ručně kreslené digitální ilustrace vytvořené přesně na míru příběhu. Obrázky mají jednotný výtvarný styl připomínající pastelky a akvarel. Děti se na ilustracích setkají s hrdiny příběhu, scénami ze třídy, školního jarmarku, ředitelny i farmy. Obrázky podněcují dětskou představivost, usnadňují porozumění ději a pomáhají s rekonstrukcí příběhu. 5. Pexeso – Obrazová osnova příběhu:Ilustrace slouží také jako karty do obrazového pexesa. Každá kartička představuje jednu klíčovou scénu z příběhu. Pexeso je možné využít jako základ pro vyprávění příběhu, tvoření vět, shrnutí děje nebo dramatizaci. Způsoby využití ve výuce:• Práce s příběhem jako s celkem – čtení nahlas, po částech nebo samostatně.• Diskuze o pocitech postav, přemýšlení nad chováním dětí.• Řešení pracovního listu samostatně nebo ve dvojicích.• Vyhledávání informací v textu a jejich porovnání s ilustracemi.• Hraní pexesa jako podpůrné aktivity k procvičení příběhové posloupnosti.• Výtvarná inspirace – děti mohou domalovávat vlastní scény nebo vytvářet nové pexesové kartičky. Materiál je navržen tak, aby přirozeně rozvíjel čtenářství, empatii a radost z příběhu. Díky originálním ilustracím se děti do příběhu snadno vcítí a učitelé získávají silný vizuální nástroj pro oživení výuky. Mgr. Libuška Sudová - PRIMAÚČA www.primauca.cz
UUCZ-848232
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Nezařazené k předmětu>Pracovní listy>3.>4.>5.>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🌸 Jaro>🐰 Velikonoce
49.00