Vesmír - dobrodružsví Apola 11 - člověk na Měsíci - PROJEKTOVÝ DEN - KOMPLET

Ročník:
3., 4., 5.
Počet stran:
28
Velikost: 5.38 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
4. 2. 2025
Sdílet:

Didaktický popis aktivit k projektu „Dobrodružství Apolla 11“

Tento projektový den je zaměřen na motivaci dětí k poznávání historie vesmírných objevů, rozvoj jejich kreativity a práce s textem. Aktivity kombinují různé přístupy – vyprávění, dramatizaci, výtvarné zpracování a psaní, čímž podporují mezipředmětové vazby mezi českým jazykem, prvoukou/přírodovědou, výtvarnou výchovou a tělesnou výchovou.

1. Úvodní motivační část (15 minut)

Cíl: Naladit děti na téma a probudit jejich zvědavost.

Metoda: Vyprávění, řízená diskuse, brainstorming.

Průběh:

• Učitel začne vyprávět dramaticky příběh Apolla 11 (viz připravený text).

• Ptá se dětí:

• „Jak si myslíte, že se astronauti cítili?“

• „Chtěli byste letět na Měsíc? Proč?“

• „Co myslíte, že astronauti jedli? Jak tam spali?“

• Na tabuli lze vytvořit myšlenkovou mapu s tím, co už děti o vesmíru vědí a co by chtěly zjistit.

Pomůcky: Obrázky astronautů, Měsíce a rakety Saturn V.

Čtení s porozuměním a diskuse (20 minut)

Cíl: Rozvoj čtenářských dovedností, práce s informacemi.

Metoda: Čtení textu a odpovídání na otázky.

Průběh:

• Děti si přečtou úryvek o Apollu 11.

• Učitel jim položí otázky:

• „Jak se jmenovala raketa?“

• „Jaké části měla kosmická loď?“

• „Proč byl tento let tak důležitý?“

• Společné shrnutí informací a zapsání klíčových pojmů na tabuli.

Pomůcky: Text příběhu Apolla 11, pracovní list s otázkami.

 

Výtvarná část – Měsíční krajina a vesmírné omalovánky (30 minut)

Cíl: Rozvoj jemné motoriky, prostorového vnímání, práce s barvami.

Metoda: Kresba, koláž, práce s modelovací hmotou.

Průběh:

• Děti si vyberou jednu z aktivit:

• Omalovánky astronautů a přistání na Měsíci.

• Vytvoření měsíční krajiny (malba/koláž/sádrový model).

• Otisk boty v měsíčním prachu (otisk podrážky na černý papír).

• Každý obrázek opatří popisky.

Pomůcky: Omalovánky, pastelky, vodovky, papír, sádra.

Pokusy a pohybová aktivita – Astronautský výcvik (20 minut)

Cíl: Seznámit děti se stavem beztíže, podpořit jejich pohybovou aktivitu.

Metoda: Simulace, hra.

Průběh:

• Skoky v nízké gravitaci: Děti skáčou a porovnávají, jak vysoko by skákaly na Měsíci.

• Překážková dráha astronautů: Chůze po čáře, chůze ve „skafandru“ (se zavázanýma rukama).

• Simulace přistání modulu: Děti musí bezpečně přistát s nafukovacím balonkem na vyznačeném místě.

Pomůcky: Balónky, švihadlo, překážky.

Psaní vlastního příběhu – „Setkání s mimozemšťany“ (30 minut)

Cíl: Rozvoj slohového vyjadřování, fantazie.

Metoda: Tvořivé psaní.

Průběh:

• Učitel přečte začátek příběhu „Signál z neznáma“.

• Děti si vyberou jednu z možností:

• Dokončení příběhu.

• Napsání vlastního setkání s mimozemšťany.

• Deník mimozemšťana na Zemi.

• Poté se příběhy mohou číst nahlas nebo vystavit ve třídě.

Pomůcky: Pracovní listy - několik námětů v souboru, papíry.

 

DALŠÍ INFO (PŘÍPRAVA) PO ZAKOUPENÍ MATERIÁLU.

 

Další produkty od autora Libuše Sudová

395719
Český jazyk
2., 3.
Didaktické hry
Brožura s didaktickými materiály k procvičování učiva 2. ročníku. Projektový den s nádechem strašidel začíná! Pro děti
79.00 Kč
516868
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Diplomy, Pochvaly, Medaile
Pamětní listy k zápisu do prvních tříd potěší každého prvňáčka i jeho rodiče. Na každém listu je i originální básnička
39.00 Kč
268835
Český jazyk - čtení
4., 5., 6.
Didaktické hry
Brožura s texty a obrázky mořských ryb a paryb. Děti se často neumí vyjadřovat a chybí jim slovní zásoba. Proto jsem
49.00 Kč
227697
Český jazyk
3., 4.
Didaktické hry
Brožura s didaktickými materiály a náměty k aktivitám k upevňování učiva českého jazyka - vyjmenovaná slova. hráči sedí
0.00 Kč
Vesmír - dobrodružsví Apola 11 - člověk na Měsíci - PROJEKTOVÝ DEN - KOMPLET Vesmír - dobrodružsví Apola 11 - člověk na Měsíci - PROJEKTOVÝ DEN - KOMPLET
Didaktický popis aktivit k projektu „Dobrodružství Apolla 11“Tento projektový den je zaměřen na motivaci dětí k poznávání historie vesmírných objevů, rozvoj jejich kreativity a práce s textem. Aktivity kombinují různé přístupy – vyprávění, dramatizaci, výtvarné zpracování a psaní, čímž podporují mezipředmětové vazby mezi českým jazykem, prvoukou/přírodovědou, výtvarnou výchovou a tělesnou výchovou.1. Úvodní motivační část (15 minut)Cíl: Naladit děti na téma a probudit jejich zvědavost.Metoda: Vyprávění, řízená diskuse, brainstorming.Průběh:• Učitel začne vyprávět dramaticky příběh Apolla 11 (viz připravený text).• Ptá se dětí:• „Jak si myslíte, že se astronauti cítili?“• „Chtěli byste letět na Měsíc? Proč?“• „Co myslíte, že astronauti jedli? Jak tam spali?“• Na tabuli lze vytvořit myšlenkovou mapu s tím, co už děti o vesmíru vědí a co by chtěly zjistit.Pomůcky: Obrázky astronautů, Měsíce a rakety Saturn V.Čtení s porozuměním a diskuse (20 minut)Cíl: Rozvoj čtenářských dovedností, práce s informacemi.Metoda: Čtení textu a odpovídání na otázky.Průběh:• Děti si přečtou úryvek o Apollu 11.• Učitel jim položí otázky:• „Jak se jmenovala raketa?“• „Jaké části měla kosmická loď?“• „Proč byl tento let tak důležitý?“• Společné shrnutí informací a zapsání klíčových pojmů na tabuli.Pomůcky: Text příběhu Apolla 11, pracovní list s otázkami. Výtvarná část – Měsíční krajina a vesmírné omalovánky (30 minut)Cíl: Rozvoj jemné motoriky, prostorového vnímání, práce s barvami.Metoda: Kresba, koláž, práce s modelovací hmotou.Průběh:• Děti si vyberou jednu z aktivit:• Omalovánky astronautů a přistání na Měsíci.• Vytvoření měsíční krajiny (malba/koláž/sádrový model).• Otisk boty v měsíčním prachu (otisk podrážky na černý papír).• Každý obrázek opatří popisky.Pomůcky: Omalovánky, pastelky, vodovky, papír, sádra.Pokusy a pohybová aktivita – Astronautský výcvik (20 minut)Cíl: Seznámit děti se stavem beztíže, podpořit jejich pohybovou aktivitu.Metoda: Simulace, hra.Průběh:• Skoky v nízké gravitaci: Děti skáčou a porovnávají, jak vysoko by skákaly na Měsíci.• Překážková dráha astronautů: Chůze po čáře, chůze ve „skafandru“ (se zavázanýma rukama).• Simulace přistání modulu: Děti musí bezpečně přistát s nafukovacím balonkem na vyznačeném místě.Pomůcky: Balónky, švihadlo, překážky.Psaní vlastního příběhu – „Setkání s mimozemšťany“ (30 minut)Cíl: Rozvoj slohového vyjadřování, fantazie.Metoda: Tvořivé psaní.Průběh:• Učitel přečte začátek příběhu „Signál z neznáma“.• Děti si vyberou jednu z možností:• Dokončení příběhu.• Napsání vlastního setkání s mimozemšťany.• Deník mimozemšťana na Zemi.• Poté se příběhy mohou číst nahlas nebo vystavit ve třídě.Pomůcky: Pracovní listy - několik námětů v souboru, papíry. DALŠÍ INFO (PŘÍPRAVA) PO ZAKOUPENÍ MATERIÁLU.
 
UUCZ-783271
Český jazyk>Prvouka>Vlastivěda>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>3.>4.>5.>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🚀 Vesmír
50.00