Karty situací a dilemat – pro třídní diskuse

Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 309.48 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 9. 2024
Sdílet:

Objevte 20 karet s reálnými dilematy, které pomohou žákům rozvíjet rozhodovací schopnosti a kritické myšlení. Každá karta obsahuje konkrétní situaci s otázkami k hlubší analýze a místem pro vlastní odpovědi.

Co materiál obsahuje:

  • 20 karet s příběhy, kde každá karta představuje konkrétní situaci, ve které se žák musí rozhodnout, jak by se zachoval. Pod příběhem je série otázek, které pomáhají žákům hlouběji analyzovat situaci, promyslet možné reakce a rozhodnutí a zvažovat důsledky.Pod kartou je místo na žákovu odpověď.
  • nápady na práci s materiálem

Jak s materiálem pracovat:

individuální práce

Rozdejte karty jednotlivým žákům (mohou i losovat).  Žáci si přečtou příběh/situaci na kartě a samostatně vyplní odpovědi na otázky a jak by se v dané situaci zachovali.Po individuální práci může probíhat společná  diskuse, kde žáci sdílejí své odpovědi a přemýšlejí o různých způsobech, jak se situace mohla řešit.

skupinová práce

Rozdělte třídu do menších skupin (4-5 žáků). Každé skupině přidělte jednu kartu s příběhem. Skupiny se nejprve dohodnou na odpovědích na otázky a poté připraví krátkou prezentaci toho, jak by se v dané situaci zachovaly. Skupiny prezentují své odpovědi ostatním a poté následuje diskuze o různých přístupech k řešení situace. Každá skupina může dostat jinou situaci, anebo všichni stejnou.

debata

Vyberte několik karet s příběhy, které obsahují různorodé situace. Rozdělte třídu na dvě skupiny, kde každá zastupuje jeden názor na danou situaci. Každá skupina argumentuje pro svou stranu a diskutuje o tom, jak by se situace měla řešit. Po debatě diskutujte, jaké argumenty byly přesvědčivé a jaké faktory mohou ovlivnit rozhodování v takových situacích.

 

 

Lze vytisknout jako brožuru.

Další produkty od autora domácí učitelka

609810
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
Co materiál obsahuje: celkem 144 kartiček slov k určení i/y + samokontrola z druhé strany Jak s materiálem pracovat
30.00 Kč
675273
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Tento set 30 kartiček vám umožní rychle a zábavně rozdělit žáky do skupin (dvojice, trojice, čtveřice, pětice, šestice)
25.00 Kč
619413
Český jazyk - gramatika
5., 6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
Zábavná sada 27 hracích ploch procvičuje koncovky podstatných jmen hravou formou, která zaujme každého žáka. Co materiál
33.00 Kč
609789
Český jazyk
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Co materiál obsahuje: 9x pytlíčky 2x 70 slov k přiřazení (1x v 1. pádě + 1x mix pádů) J ak s materiálem pracovat
27.00 Kč
Karty situací a dilemat – pro třídní diskuse Karty situací a dilemat – pro třídní diskuse
Objevte 20 karet s reálnými dilematy, které pomohou žákům rozvíjet rozhodovací schopnosti a kritické myšlení. Každá karta obsahuje konkrétní situaci s otázkami k hlubší analýze a místem pro vlastní odpovědi.Co materiál obsahuje:20 karet s příběhy, kde každá karta představuje konkrétní situaci, ve které se žák musí rozhodnout, jak by se zachoval. Pod příběhem je série otázek, které pomáhají žákům hlouběji analyzovat situaci, promyslet možné reakce a rozhodnutí a zvažovat důsledky.Pod kartou je místo na žákovu odpověď.nápady na práci s materiálemJak s materiálem pracovat:individuální práceRozdejte karty jednotlivým žákům (mohou i losovat).  Žáci si přečtou příběh/situaci na kartě a samostatně vyplní odpovědi na otázky a jak by se v dané situaci zachovali.Po individuální práci může probíhat společná  diskuse, kde žáci sdílejí své odpovědi a přemýšlejí o různých způsobech, jak se situace mohla řešit.skupinová práceRozdělte třídu do menších skupin (4-5 žáků). Každé skupině přidělte jednu kartu s příběhem. Skupiny se nejprve dohodnou na odpovědích na otázky a poté připraví krátkou prezentaci toho, jak by se v dané situaci zachovaly. Skupiny prezentují své odpovědi ostatním a poté následuje diskuze o různých přístupech k řešení situace. Každá skupina může dostat jinou situaci, anebo všichni stejnou.debataVyberte několik karet s příběhy, které obsahují různorodé situace. Rozdělte třídu na dvě skupiny, kde každá zastupuje jeden názor na danou situaci. Každá skupina argumentuje pro svou stranu a diskutuje o tom, jak by se situace měla řešit. Po debatě diskutujte, jaké argumenty byly přesvědčivé a jaké faktory mohou ovlivnit rozhodování v takových situacích.  Lze vytisknout jako brožuru.
UUCZ-648104
Etická výchova>Občanská výchova>Ostatní>ZŠ – 2. STUPEŇ
29.00