Karty situací a dilemat – pro třídní diskuse

Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 309.48 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 9. 2024
Sdílet:

Objevte 20 karet s reálnými dilematy, které pomohou žákům rozvíjet rozhodovací schopnosti a kritické myšlení. Každá karta obsahuje konkrétní situaci s otázkami k hlubší analýze a místem pro vlastní odpovědi.

Co materiál obsahuje:

  • 20 karet s příběhy, kde každá karta představuje konkrétní situaci, ve které se žák musí rozhodnout, jak by se zachoval. Pod příběhem je série otázek, které pomáhají žákům hlouběji analyzovat situaci, promyslet možné reakce a rozhodnutí a zvažovat důsledky.Pod kartou je místo na žákovu odpověď.
  • nápady na práci s materiálem

Jak s materiálem pracovat:

individuální práce

Rozdejte karty jednotlivým žákům (mohou i losovat).  Žáci si přečtou příběh/situaci na kartě a samostatně vyplní odpovědi na otázky a jak by se v dané situaci zachovali.Po individuální práci může probíhat společná  diskuse, kde žáci sdílejí své odpovědi a přemýšlejí o různých způsobech, jak se situace mohla řešit.

skupinová práce

Rozdělte třídu do menších skupin (4-5 žáků). Každé skupině přidělte jednu kartu s příběhem. Skupiny se nejprve dohodnou na odpovědích na otázky a poté připraví krátkou prezentaci toho, jak by se v dané situaci zachovaly. Skupiny prezentují své odpovědi ostatním a poté následuje diskuze o různých přístupech k řešení situace. Každá skupina může dostat jinou situaci, anebo všichni stejnou.

debata

Vyberte několik karet s příběhy, které obsahují různorodé situace. Rozdělte třídu na dvě skupiny, kde každá zastupuje jeden názor na danou situaci. Každá skupina argumentuje pro svou stranu a diskutuje o tom, jak by se situace měla řešit. Po debatě diskutujte, jaké argumenty byly přesvědčivé a jaké faktory mohou ovlivnit rozhodování v takových situacích.

 

 

Lze vytisknout jako brožuru.

Další produkty od autora domácí učitelka

617500
Český jazyk - gramatika
4., 5., 6., 7., 8., 9.
Ostatní
Více o produktu Co materiál obsahuje: 7 tabulek k doplnění i/í a y/ý (rod střední, ženský, mužský, mix) každá tabulka má
30.00 Kč
646847
Český jazyk - gramatika
4., 5., 6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
Koncovky podstatných jmen Materiál, díky kterému si žáci procvičí koncovky podstatných jmen. Obsahuje také sloupeček k
33.00 Kč
609810
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
Co materiál obsahuje: celkem 144 kartiček slov k určení i/y + samokontrola z druhé strany Jak s materiálem pracovat
30.00 Kč
614135
Český jazyk - gramatika
4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ
Didaktické hry
Co materiál obsahuje? 6 polí pro hru pravá nebo levá? obsahuje 6 grafických zpracování, vyberte si dle svého výběru J ak
25.00 Kč
Karty situací a dilemat – pro třídní diskuse Karty situací a dilemat – pro třídní diskuse
Objevte 20 karet s reálnými dilematy, které pomohou žákům rozvíjet rozhodovací schopnosti a kritické myšlení. Každá karta obsahuje konkrétní situaci s otázkami k hlubší analýze a místem pro vlastní odpovědi.Co materiál obsahuje:20 karet s příběhy, kde každá karta představuje konkrétní situaci, ve které se žák musí rozhodnout, jak by se zachoval. Pod příběhem je série otázek, které pomáhají žákům hlouběji analyzovat situaci, promyslet možné reakce a rozhodnutí a zvažovat důsledky.Pod kartou je místo na žákovu odpověď.nápady na práci s materiálemJak s materiálem pracovat:individuální práceRozdejte karty jednotlivým žákům (mohou i losovat).  Žáci si přečtou příběh/situaci na kartě a samostatně vyplní odpovědi na otázky a jak by se v dané situaci zachovali.Po individuální práci může probíhat společná  diskuse, kde žáci sdílejí své odpovědi a přemýšlejí o různých způsobech, jak se situace mohla řešit.skupinová práceRozdělte třídu do menších skupin (4-5 žáků). Každé skupině přidělte jednu kartu s příběhem. Skupiny se nejprve dohodnou na odpovědích na otázky a poté připraví krátkou prezentaci toho, jak by se v dané situaci zachovaly. Skupiny prezentují své odpovědi ostatním a poté následuje diskuze o různých přístupech k řešení situace. Každá skupina může dostat jinou situaci, anebo všichni stejnou.debataVyberte několik karet s příběhy, které obsahují různorodé situace. Rozdělte třídu na dvě skupiny, kde každá zastupuje jeden názor na danou situaci. Každá skupina argumentuje pro svou stranu a diskutuje o tom, jak by se situace měla řešit. Po debatě diskutujte, jaké argumenty byly přesvědčivé a jaké faktory mohou ovlivnit rozhodování v takových situacích.  Lze vytisknout jako brožuru.
UUCZ-648104
Etická výchova>Občanská výchova>Ostatní>ZŠ – 2. STUPEŇ
29.00