Karty situací a dilemat – pro třídní diskuse

Kategorie:
Počet stran:
16
Velikost: 737.84 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající domácí učitelka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 3. 2025
Sdílet:

Objevte 20 karet s reálnými dilematy, které pomohou žákům rozvíjet rozhodovací schopnosti a kritické myšlení. Každá karta obsahuje konkrétní situaci s otázkami k hlubší analýze a místem pro vlastní odpovědi.

Co materiál obsahuje:

  • 20 karet s příběhy, kde každá karta představuje konkrétní situaci, ve které se žák musí rozhodnout, jak by se zachoval. Pod příběhem je série otázek, které pomáhají žákům hlouběji analyzovat situaci, promyslet možné reakce a rozhodnutí a zvažovat důsledky.Pod kartou je místo na žákovu odpověď.
  • nápady na práci s materiálem

Jak s materiálem pracovat:

individuální práce

Rozdejte karty jednotlivým žákům (mohou i losovat).  Žáci si přečtou příběh/situaci na kartě a samostatně vyplní odpovědi na otázky a jak by se v dané situaci zachovali.Po individuální práci může probíhat společná  diskuse, kde žáci sdílejí své odpovědi a přemýšlejí o různých způsobech, jak se situace mohla řešit.

skupinová práce

Rozdělte třídu do menších skupin (4-5 žáků). Každé skupině přidělte jednu kartu s příběhem. Skupiny se nejprve dohodnou na odpovědích na otázky a poté připraví krátkou prezentaci toho, jak by se v dané situaci zachovaly. Skupiny prezentují své odpovědi ostatním a poté následuje diskuze o různých přístupech k řešení situace. Každá skupina může dostat jinou situaci, anebo všichni stejnou.

debata

Vyberte několik karet s příběhy, které obsahují různorodé situace. Rozdělte třídu na dvě skupiny, kde každá zastupuje jeden názor na danou situaci. Každá skupina argumentuje pro svou stranu a diskutuje o tom, jak by se situace měla řešit. Po debatě diskutujte, jaké argumenty byly přesvědčivé a jaké faktory mohou ovlivnit rozhodování v takových situacích.

 

 

Lze vytisknout jako brožuru.

Další produkty od autora domácí učitelka

609787
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Přehled učiva
🎯 Co materiál obsahuje: 8 listů A4 – přehled řady vyjmenovaných slov s obrázky, ideální pro vizuální podporu žáků. 8
45.00 Kč
618346
Český jazyk - gramatika
5., 6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
✅ Co materiál obsahuje: 108 kartiček slov k doplnění i/í a y/ý Samokontrola na druhé straně kartiček Kartičky s brankami
30.00 Kč
609815
Český jazyk
4., 5.
Didaktické hry
✨ CO MATERIÁL OBSAHUJE: 12 koblížků (každý vzor 3 koblížky) 72 slov k přiřazení 📚 PRO KOHO JE VHODNÝ: Materiál je vhodný
25.00 Kč
609812
Český jazyk
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
📚 CO MATERIÁL OBSAHUJE: celkem 144 kartiček slov k určení vzorů samokontrola z druhé strany kartičky vzorů 😊 PRO KOHO JE
25.00 Kč
Karty situací a dilemat – pro třídní diskuse Karty situací a dilemat – pro třídní diskuse
Objevte 20 karet s reálnými dilematy, které pomohou žákům rozvíjet rozhodovací schopnosti a kritické myšlení. Každá karta obsahuje konkrétní situaci s otázkami k hlubší analýze a místem pro vlastní odpovědi.Co materiál obsahuje:20 karet s příběhy, kde každá karta představuje konkrétní situaci, ve které se žák musí rozhodnout, jak by se zachoval. Pod příběhem je série otázek, které pomáhají žákům hlouběji analyzovat situaci, promyslet možné reakce a rozhodnutí a zvažovat důsledky.Pod kartou je místo na žákovu odpověď.nápady na práci s materiálemJak s materiálem pracovat:individuální práceRozdejte karty jednotlivým žákům (mohou i losovat).  Žáci si přečtou příběh/situaci na kartě a samostatně vyplní odpovědi na otázky a jak by se v dané situaci zachovali.Po individuální práci může probíhat společná  diskuse, kde žáci sdílejí své odpovědi a přemýšlejí o různých způsobech, jak se situace mohla řešit.skupinová práceRozdělte třídu do menších skupin (4-5 žáků). Každé skupině přidělte jednu kartu s příběhem. Skupiny se nejprve dohodnou na odpovědích na otázky a poté připraví krátkou prezentaci toho, jak by se v dané situaci zachovaly. Skupiny prezentují své odpovědi ostatním a poté následuje diskuze o různých přístupech k řešení situace. Každá skupina může dostat jinou situaci, anebo všichni stejnou.debataVyberte několik karet s příběhy, které obsahují různorodé situace. Rozdělte třídu na dvě skupiny, kde každá zastupuje jeden názor na danou situaci. Každá skupina argumentuje pro svou stranu a diskutuje o tom, jak by se situace měla řešit. Po debatě diskutujte, jaké argumenty byly přesvědčivé a jaké faktory mohou ovlivnit rozhodování v takových situacích.  Lze vytisknout jako brožuru.
UUCZ-648104
Etická výchova>Občanská výchova>Ostatní>ZŠ – 2. STUPEŇ
25.00