Materiál „Den nevidomých“ je navržen pro žáky od 3. do 5. třídy a obsahuje čtyři pracovní listy o životě lidí se zrakovým postižením. Soubor pracovních listů je zaměřen především na rozvoj čtenářské gramotnosti a schopnost práce s textem.
Soubor pracovních listů je zaměřen především na rozvoj čtenářské gramotnosti a schopnost práce s textem. Každá část textu vede žáky k aktivnímu čtení, porozumění, analýze a interpretaci informací, čímž posiluje jejich schopnosti kritického myšlení a vnímání kontextu.
Práce s materiálem „Den nevidomých“ může probíhat formou samostatné nebo skupinové činnosti a je možné jej využít jako úvod do tématu zrakového postižení.
První pracovní list obsahuje krátké texty s informacemi o nevidomých a také otázky k textu.
Druhý pracovní list pracuje s pojmy a vysvětlením, které žáci spojují a dále aktivity s Braillovým písmem.
Třetí pracovní list obsahuje smyšlený příběh s chybějícími slovy a zamyšlení nad vlastnosti a schopnostmi nevidomého člověka.
Poslední list seznámí žáky s informacemi, jak postupovat při setkání s nevidomým člověkem a získané informace si upevní při práci s obrázky.
Práce s tímto materiálem podněcuje empatii, kritické myšlení a schopnost vnímat rozmanitost. Žáci se nejen teoreticky seznámí s tématem zrakového postižení, ale díky praktickým aktivitám také pochopí, jak se mohou zapojit a přispět k lepšímu porozumění a inkluzi nevidomých ve společnosti.
Zdroj obrázků: Canva