Mezinárodní den nevidomých - 13. listopad

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 5.19 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 11. 2024
Sdílet:

Materiál „Den nevidomých“ je navržen pro žáky od 3. do 5. třídy a obsahuje čtyři pracovní listy o životě lidí se zrakovým postižením. Soubor pracovních listů je zaměřen především na rozvoj čtenářské gramotnosti a schopnost práce s textem.

Soubor pracovních listů je zaměřen především na rozvoj čtenářské gramotnosti a schopnost práce s textem. Každá část textu vede žáky k aktivnímu čtení, porozumění, analýze a interpretaci informací, čímž posiluje jejich schopnosti kritického myšlení a vnímání kontextu.

Práce s materiálem „Den nevidomých“ může probíhat formou samostatné nebo skupinové činnosti a je možné jej využít jako úvod do tématu zrakového postižení.

První pracovní list obsahuje krátké texty s informacemi o nevidomých a také otázky k textu.

Druhý pracovní list pracuje s pojmy a vysvětlením, které žáci spojují a dále aktivity s Braillovým písmem.

Třetí pracovní list obsahuje smyšlený příběh s chybějícími slovy a zamyšlení nad vlastnosti a schopnostmi nevidomého člověka.

Poslední list seznámí žáky s informacemi, jak postupovat při setkání s nevidomým člověkem a získané informace si upevní při práci s obrázky.

Práce s tímto materiálem podněcuje empatii, kritické myšlení a schopnost vnímat rozmanitost. Žáci se nejen teoreticky seznámí s tématem zrakového postižení, ale díky praktickým aktivitám také pochopí, jak se mohou zapojit a přispět k lepšímu porozumění a inkluzi nevidomých ve společnosti.

Zdroj obrázků: Canva

Další produkty od autora Radka Švábová

706224
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Kartičky jsou zábavnou didaktickou hrou sloužící k procvičování látky o ANTONYMECH - slova protikladná. Materiál je
25.00 Kč
688433
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Zábavná didaktická hra na určování pádových otázek s motivy koček. Materiál slouží k upevnění učiva o pádových otázkách
40.00 Kč
706222
Český jazyk - gramatika
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Kartičky Já mám, kdo má jsou zábavnou didaktickou hrou sloužící k procvičování schopnosti rozpoznávat rozdíl mezi
29.00 Kč
698631
Matematika
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Rychlá didaktická hra na opakování učiva o pamětném násobení, sčítání a odčítání. Kartičky jsou zábavnou didaktickou
25.00 Kč
Mezinárodní den nevidomých - 13. listopad Mezinárodní den nevidomých - 13. listopad
Materiál „Den nevidomých“ je navržen pro žáky od 3. do 5. třídy a obsahuje čtyři pracovní listy o životě lidí se zrakovým postižením. Soubor pracovních listů je zaměřen především na rozvoj čtenářské gramotnosti a schopnost práce s textem.Soubor pracovních listů je zaměřen především na rozvoj čtenářské gramotnosti a schopnost práce s textem. Každá část textu vede žáky k aktivnímu čtení, porozumění, analýze a interpretaci informací, čímž posiluje jejich schopnosti kritického myšlení a vnímání kontextu.Práce s materiálem „Den nevidomých“ může probíhat formou samostatné nebo skupinové činnosti a je možné jej využít jako úvod do tématu zrakového postižení.První pracovní list obsahuje krátké texty s informacemi o nevidomých a také otázky k textu.Druhý pracovní list pracuje s pojmy a vysvětlením, které žáci spojují a dále aktivity s Braillovým písmem.Třetí pracovní list obsahuje smyšlený příběh s chybějícími slovy a zamyšlení nad vlastnosti a schopnostmi nevidomého člověka.Poslední list seznámí žáky s informacemi, jak postupovat při setkání s nevidomým člověkem a získané informace si upevní při práci s obrázky.Práce s tímto materiálem podněcuje empatii, kritické myšlení a schopnost vnímat rozmanitost. Žáci se nejen teoreticky seznámí s tématem zrakového postižení, ale díky praktickým aktivitám také pochopí, jak se mohou zapojit a přispět k lepšímu porozumění a inkluzi nevidomých ve společnosti.Zdroj obrázků: Canva
UUCZ-706334
Etická výchova>Nezařazené k předmětu>Pracovní listy>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>😀 Emoce>🫁 Lidské tělo
30.00