Umění říct ne – kompletní příprava 2 hodin

Ročník:
6., 7., 8., 9.
Počet stran:
9
Velikost: 581.56 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 9. 2024
Sdílet:

Tento materiál nabízí učitelům kompletní, prakticky zpracované přípravy na dvě vyučovací hodiny zaměřené na asertivitu a techniky odmítání, které zapojí žáky do smysluplných aktivit, diskusí a reflexí.

Co materiál obsahuje:

1.Kompletní příprava na dvě vyučovací hodiny:

  • Podrobný plán pro dvě třídnické nebo osobnostní výchovné hodiny zaměřené na techniky odmítání, asertivitu a práci s vrstevnickým tlakem.
  • Struktura hodin je jasně rozvržena do tří částí: úvod, aktivita a reflexe, přičemž každá část obsahuje konkrétní pokyny pro učitele, jak hodinu vést.

2.Metodika pro učitele:

  • Obsahuje přesné pokyny pro učitele, jakým způsobem vést diskusi, jak zadávat aktivity a jak moderovat reflexi po aktivitách.
  • Přesná formulace přímé řeči učitele, což umožňuje snadnou aplikaci bez nutnosti vlastní improvizace.

3. Aktivity pro žáky:

  • Náladoměrka a další úvodní aktivity, které pomáhají navodit vhodnou atmosféru.
  • Skupinové a párové aktivity, při kterých žáci zkoumají různé techniky odmítání. Tyto aktivity jsou propojené s praktickým tréninkem asertivního chování.

4. Připravené materiály:

  • Kartičky s různými situacemi pro scénky, které obsahují jak vhodné tak nevhodné techniky odmítnutí.
  • Pracovní listy pro individuální reflexi a pro skupinovou práci

5. Reflexe a diskuse:

  • Každá hodina obsahuje diskusi a následnou reflexi, během které se žáci zamýšlejí nad tím, jak odmítnutí ovlivňuje vztahy s ostatními, jaké techniky odmítnutí jsou vhodné, a proč je někdy odmítnutí tak těžké.
  • Reflexe také zahrnuje hlubší přemýšlení o tom, jak různé techniky mohou být použity v reálných situacích a jaké jsou rizika a přínosy každé techniky.

6. Závěrečný transfer do života:

  • Žáci jsou na konci hodin vyzváni, aby jednu z technik odmítnutí, kterou se během hodin naučili, zkusili aplikovat v reálné situaci během následujícího týdne.
  • Na další hodině se žáci dělí o své zkušenosti s aplikací techniky, sdílejí své úspěchy a výzvy, a společně reflektují, jak tyto dovednosti mohou uplatňovat i nadále.

Další produkty od autora domácí učitelka

644470
Český jazyk - gramatika
4., 5., 6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
Vzory podstatných jmen – kartičky se samokontrolou Tento materiál obsahuje 224 slov k určování vzorů s možností
29.00 Kč
619413
Český jazyk - gramatika
5., 6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
Zábavná sada 27 hracích ploch procvičuje koncovky podstatných jmen hravou formou, která zaujme každého žáka. Co materiál
33.00 Kč
609820
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Běhací diktát
Co materiál obsahuje: 1 x list záznamového archu, 14 stanovišť jak s materiálem pracovat: Žáci dostanou do dvojic/trojic
35.00 Kč
609568
Český jazyk - gramatika
4., 5., 6.
Přehled učiva
Obsah materiálu: 5x přehled do třídy: Podmět a přísudek, shoda podmětu s přísudkem – rod ženský, střední, mužský životný
29.00 Kč
Umění říct ne – kompletní příprava 2 hodin Umění říct ne – kompletní příprava 2 hodin
Tento materiál nabízí učitelům kompletní, prakticky zpracované přípravy na dvě vyučovací hodiny zaměřené na asertivitu a techniky odmítání, které zapojí žáky do smysluplných aktivit, diskusí a reflexí.Co materiál obsahuje:1.Kompletní příprava na dvě vyučovací hodiny:Podrobný plán pro dvě třídnické nebo osobnostní výchovné hodiny zaměřené na techniky odmítání, asertivitu a práci s vrstevnickým tlakem.Struktura hodin je jasně rozvržena do tří částí: úvod, aktivita a reflexe, přičemž každá část obsahuje konkrétní pokyny pro učitele, jak hodinu vést.2.Metodika pro učitele:Obsahuje přesné pokyny pro učitele, jakým způsobem vést diskusi, jak zadávat aktivity a jak moderovat reflexi po aktivitách.Přesná formulace přímé řeči učitele, což umožňuje snadnou aplikaci bez nutnosti vlastní improvizace.3. Aktivity pro žáky:Náladoměrka a další úvodní aktivity, které pomáhají navodit vhodnou atmosféru.Skupinové a párové aktivity, při kterých žáci zkoumají různé techniky odmítání. Tyto aktivity jsou propojené s praktickým tréninkem asertivního chování.4. Připravené materiály:Kartičky s různými situacemi pro scénky, které obsahují jak vhodné tak nevhodné techniky odmítnutí.Pracovní listy pro individuální reflexi a pro skupinovou práci5. Reflexe a diskuse:Každá hodina obsahuje diskusi a následnou reflexi, během které se žáci zamýšlejí nad tím, jak odmítnutí ovlivňuje vztahy s ostatními, jaké techniky odmítnutí jsou vhodné, a proč je někdy odmítnutí tak těžké.Reflexe také zahrnuje hlubší přemýšlení o tom, jak různé techniky mohou být použity v reálných situacích a jaké jsou rizika a přínosy každé techniky.6. Závěrečný transfer do života:Žáci jsou na konci hodin vyzváni, aby jednu z technik odmítnutí, kterou se během hodin naučili, zkusili aplikovat v reálné situaci během následujícího týdne.Na další hodině se žáci dělí o své zkušenosti s aplikací techniky, sdílejí své úspěchy a výzvy, a společně reflektují, jak tyto dovednosti mohou uplatňovat i nadále.
UUCZ-647826
Etická výchova>Občanská výchova>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.
45.00