Umění říct ne – kompletní příprava 2 hodin

Ročník:
6., 7., 8., 9.
Počet stran:
10
Velikost: 869.89 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající domácí učitelka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 11. 2024
Sdílet:

Tento materiál nabízí učitelům kompletní, prakticky zpracované přípravy na dvě vyučovací hodiny zaměřené na asertivitu a techniky odmítání, které zapojí žáky do smysluplných aktivit, diskusí a reflexí.

Co materiál obsahuje:

1.Kompletní příprava na dvě vyučovací hodiny:

  • Podrobný plán pro dvě třídnické nebo osobnostní výchovné hodiny zaměřené na techniky odmítání, asertivitu a práci s vrstevnickým tlakem.
  • Struktura hodin je jasně rozvržena do tří částí: úvod, aktivita a reflexe, přičemž každá část obsahuje konkrétní pokyny pro učitele, jak hodinu vést.

2.Metodika pro učitele:

  • Obsahuje přesné pokyny pro učitele, jakým způsobem vést diskusi, jak zadávat aktivity a jak moderovat reflexi po aktivitách.
  • Přesná formulace přímé řeči učitele, což umožňuje snadnou aplikaci bez nutnosti vlastní improvizace.

3. Aktivity pro žáky:

  • Náladoměrka a další úvodní aktivity, které pomáhají navodit vhodnou atmosféru.
  • Skupinové a párové aktivity, při kterých žáci zkoumají různé techniky odmítání. Tyto aktivity jsou propojené s praktickým tréninkem asertivního chování.

4. Připravené materiály:

  • Kartičky s různými situacemi pro scénky, které obsahují jak vhodné tak nevhodné techniky odmítnutí.
  • Pracovní listy pro individuální reflexi a pro skupinovou práci

5. Reflexe a diskuse:

  • Každá hodina obsahuje diskusi a následnou reflexi, během které se žáci zamýšlejí nad tím, jak odmítnutí ovlivňuje vztahy s ostatními, jaké techniky odmítnutí jsou vhodné, a proč je někdy odmítnutí tak těžké.
  • Reflexe také zahrnuje hlubší přemýšlení o tom, jak různé techniky mohou být použity v reálných situacích a jaké jsou rizika a přínosy každé techniky.

6. Závěrečný transfer do života:

  • Žáci jsou na konci hodin vyzváni, aby jednu z technik odmítnutí, kterou se během hodin naučili, zkusili aplikovat v reálné situaci během následujícího týdne.
  • Na další hodině se žáci dělí o své zkušenosti s aplikací techniky, sdílejí své úspěchy a výzvy, a společně reflektují, jak tyto dovednosti mohou uplatňovat i nadále.

Další produkty od autora domácí učitelka

609810
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
📚 Co materiál obsahuje: 144 kartiček se slovy, u kterých žáci určují koncovky. Samokontrola z druhé strany pro okamžitou
25.00 Kč
618346
Český jazyk - gramatika
5., 6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
✅ Co materiál obsahuje: 108 kartiček slov k doplnění i/í a y/ý Samokontrola na druhé straně kartiček Kartičky s brankami
30.00 Kč
609787
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Přehled učiva
🎯 Co materiál obsahuje: 8 listů A4 – přehled řady vyjmenovaných slov s obrázky, ideální pro vizuální podporu žáků. 8
45.00 Kč
720617
Český jazyk - gramatika
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Tento materiál přináší zábavnou hodinu, která žákům pomůže pochopit, jak se do češtiny dostávají slova z cizích jazyků
25.00 Kč
Umění říct ne – kompletní příprava 2 hodin Umění říct ne – kompletní příprava 2 hodin
Tento materiál nabízí učitelům kompletní, prakticky zpracované přípravy na dvě vyučovací hodiny zaměřené na asertivitu a techniky odmítání, které zapojí žáky do smysluplných aktivit, diskusí a reflexí.Co materiál obsahuje:1.Kompletní příprava na dvě vyučovací hodiny:Podrobný plán pro dvě třídnické nebo osobnostní výchovné hodiny zaměřené na techniky odmítání, asertivitu a práci s vrstevnickým tlakem.Struktura hodin je jasně rozvržena do tří částí: úvod, aktivita a reflexe, přičemž každá část obsahuje konkrétní pokyny pro učitele, jak hodinu vést.2.Metodika pro učitele:Obsahuje přesné pokyny pro učitele, jakým způsobem vést diskusi, jak zadávat aktivity a jak moderovat reflexi po aktivitách.Přesná formulace přímé řeči učitele, což umožňuje snadnou aplikaci bez nutnosti vlastní improvizace.3. Aktivity pro žáky:Náladoměrka a další úvodní aktivity, které pomáhají navodit vhodnou atmosféru.Skupinové a párové aktivity, při kterých žáci zkoumají různé techniky odmítání. Tyto aktivity jsou propojené s praktickým tréninkem asertivního chování.4. Připravené materiály:Kartičky s různými situacemi pro scénky, které obsahují jak vhodné tak nevhodné techniky odmítnutí.Pracovní listy pro individuální reflexi a pro skupinovou práci5. Reflexe a diskuse:Každá hodina obsahuje diskusi a následnou reflexi, během které se žáci zamýšlejí nad tím, jak odmítnutí ovlivňuje vztahy s ostatními, jaké techniky odmítnutí jsou vhodné, a proč je někdy odmítnutí tak těžké.Reflexe také zahrnuje hlubší přemýšlení o tom, jak různé techniky mohou být použity v reálných situacích a jaké jsou rizika a přínosy každé techniky.6. Závěrečný transfer do života:Žáci jsou na konci hodin vyzváni, aby jednu z technik odmítnutí, kterou se během hodin naučili, zkusili aplikovat v reálné situaci během následujícího týdne.Na další hodině se žáci dělí o své zkušenosti s aplikací techniky, sdílejí své úspěchy a výzvy, a společně reflektují, jak tyto dovednosti mohou uplatňovat i nadále.
UUCZ-647826
Etická výchova>Občanská výchova>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.
45.00