ROVINNÉ ÚTVARY (geometrie) s kolíčky

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
4
Velikost: 1.08 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 7. 2022
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet na procvičení základních pojmů a vlastností rovinných útvarů (body, přímky, úhly, trojúhelníky, čtyřúhelníky, kruh a kružnice).

Cíl: Zopakování či upevnění základních pojmů a vlastností rovinných útvarů (body, přímky, úhly, trojúhelníky, čtyřúhelníky, kruh a kružnice).

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-4: karty k rozstříhání a zalaminování

Výroba pomůcky:

  1. Pomůcku vytiskneme. Poté vystřihneme celou kartičku (tj. až po světle zelený okraj).
  2. Kartičku zohneme v místě čárkované čáry a zalaminujeme.
  3. K pomůcce dodáme jeden malý kolíček. Jestliže má na aktivitě pracovat více žáků, je vhodné dát kolíčků více (pro každého člena skupiny jeden kolíček).

Jak s materiálem pracovat:

  1. SAMOSTATNÁ PRÁCE: Žák dostane několik karet (případně i celou sadu) + kolíček. Vezme si kartu, vyřeší příklad, umístí kolíček na správný výsledek. Správnost výpočtu ověří otočením karty (výsledek je označený puntíkem). Tato aktivita je vhodná např. i pro žáky jako „práce navíc“, pokud mají hotovou zadanou práci.
  2. SKUPINOVÁ PRÁCE: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích) + příslušný počet kolíčků. Dále žáci pracují stejným způsobem, jako při samostatné práci.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. Díky samokontrole žáků se rozvíjí jejich samostatnost a zodpovědnost.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

297886
Matematika
3., 4., 5.
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení sčítání, odčítání, násobení a dělení
26.00 Kč
72407
Matematika - geometrie
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Kolíčkování
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 18 karet na procvičení základních vlastností rovnoběžníků – čtverce, obdélníku
25.00 Kč
67884
Matematika
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Aktivita obsahuje 2 sady karet. První sada slouží k procvičení druhých mocnin čísel 1-15. Druhá sada slouží k procvičení
30.00 Kč
110050
Matematika
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: V sadě jsou dvě sady na základní početní operace se zápornými čísly. První sada obsahuje pouze celá
32.00 Kč
ROVINNÉ ÚTVARY (geometrie) s kolíčky ROVINNÉ ÚTVARY (geometrie) s kolíčky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet na procvičení základních pojmů a vlastností rovinných útvarů (body, přímky, úhly, trojúhelníky, čtyřúhelníky, kruh a kružnice).Cíl: Zopakování či upevnění základních pojmů a vlastností rovinných útvarů (body, přímky, úhly, trojúhelníky, čtyřúhelníky, kruh a kružnice).Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-4: karty k rozstříhání a zalaminováníVýroba pomůcky:Pomůcku vytiskneme. Poté vystřihneme celou kartičku (tj. až po světle zelený okraj). Kartičku zohneme v místě čárkované čáry a zalaminujeme.K pomůcce dodáme jeden malý kolíček. Jestliže má na aktivitě pracovat více žáků, je vhodné dát kolíčků více (pro každého člena skupiny jeden kolíček).Jak s materiálem pracovat:SAMOSTATNÁ PRÁCE: Žák dostane několik karet (případně i celou sadu) + kolíček. Vezme si kartu, vyřeší příklad, umístí kolíček na správný výsledek. Správnost výpočtu ověří otočením karty (výsledek je označený puntíkem). Tato aktivita je vhodná např. i pro žáky jako „práce navíc“, pokud mají hotovou zadanou práci.SKUPINOVÁ PRÁCE: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích) + příslušný počet kolíčků. Dále žáci pracují stejným způsobem, jako při samostatné práci.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.Díky samokontrole žáků se rozvíjí jejich samostatnost a zodpovědnost.
UUCZ-115390
>Kolíčkování>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
27.00