MATERIÁL JE ROZDĚLEN DO NĚKOLIKA ČÁSTÍ. AKTIVITY JSOU URČENÉ PRO PRÁCI V CENTRECH AKTIVIT, NENÍ TO ALE PODMÍNKOU A MŮŽEME JE VYUŽÍT NAPŘÍKLAD PŘI RANNÍCH HRÁCH. STRANY SE SYMBOLEM NŮŽEK JSOU URČENÉ K VYSTŘÍHÁNÍ.
1) Skládačky - obrázky jsou určené k zalaminování a vystříhání. Děti mají poté za úkol složit obrázek z několika částí. ( rozvoj zrakového vnímání)
2) Kolíčkování- děti zakroužkují stín nebo připevní kolíček ke stínu, který patří k lektvaru na obrázku. (rozvoj zrakového vnímání, jemné motoriky)
3) Určování pozice - děti mají za úkol dle slovního pokynu učitelky zakroužkovat příslušný obrázek. (rozvoj sluchového vnímání, krátkodobé paměti, orientace v prostoru - na ploše)
4) Barevné lektvary - děti mají za úkol doplnit lektvary do řádků a sloupců podle barev a tvarů jednotlivých lektvarů. (rozvoj zrakového vnímání)
5) Lektvary v polici - Děti mají za úkol seřadit lektvary na polici podle předlohy. (rozvoj zrakového vnímání)
6) Třísložkové karty - karty vytiskněte, zalaminujte a vystříhejte. Děti si nejprve prohlédnou obrázky, pak vyzkouší přiřadit obrázek k názvu. (rozvoj zrakového vnímání)
7) Stříhání dle čar - děti mají za úkol stříhat dle čar.
( nácvik správného úchopu nůžek)
8) Řazení dle velikostí - obrázky jsou určené k zalaminování a vystříhání. Děti mají za úkol je řadit dle velikostí.
9) Slabikování - Kartičky jsou určené k zalaminování a rozstříhání. Děti mají poté za úkol slabikovat slova na obrázku. Poté smazatelnou fixou označí počet slabik vybarvením příslušného počtu koleček pod obrázkem. (rozvoj sluchového vnímání)
10) Stezka - jednotlivé kruhy s obrázky jsou určené k vystřižení a zalaminování. Poté se rozloží na zem dle mapky. Děti mají za úkol stezku projít podle vyznačené trasy. (rozvoj orientace v prostoru, pravolevé orientace)
11) Prosvětlovačka - Prosvětlovačku vytiskneme a listy s prázdnými čtverečky slepíme s čtverečky s obrázky tak, aby obrázky nebyly vidět. Poté zalaminujme, rozstříháme a pomocí baterky nebo light panelu hledají děti dvojice obrázků. (rozvoj zrakového vnímání)
12) Čarodějnice - děti mají za úkol najít čarodějnice schované v písku (rýži, cizrně, mouce, ...) pomocí pinzety nebo špetkového úchopu a roztřídit je na hromádky dle velikostí. Poté počty velikostí zaznačí do připravených pracovních listů (na PL č. 1 vybarví určitý počet puntíků, na PL č. 2 udělají tolik čárek/ puntíků kolik je žížalek). (rozvoj jemné motoriky, děti posilují matematickou představivost, koordinaci oko-ruka)
13) Demonstrační karty - demonstrační karty lze využít v ranním kruhu, kdy děti seznámíme s názvy čarodějnických potřeb nebo při dalších aktivitách.
14) Já mám, kdo má - Kartičky se zalaminují a vystřihnou. Poté se rozdají mezi děti. Každé dítě přečte obrázky a řekne “Já mám čarodějnici, kdo má koště?”. Dítě které má koště je další na řadě. (rozvoj sluchového a zrakového vnímání, postřehu, rozvoj slovní zásoby)
15) 5 ranních úkolů