Digitální zařízení - informatika

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 4.15 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Brejchová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 2. 2024
Sdílet:

Tato aktivita se snaží žákům přiblížit 4 digitální zařízení: mobil, tablet, notebook a stolní počítač a jejich výhody a nevýhody. Obsahuje 5 barevných stran A4 k vytištění a rozstříhání před začátkem aktivity.

Žáci se podle potřeby rozdělí do týmů. Já si rozdělila kolektiv páťáků do tří týmů po 6 a připravila pro ně 3 sady kartiček. Ve čtvrté třídě jich mám jen deset, nechala jsem je všechny pracovat s jednou sadou.

První strana se rozstříhá na jednotlivé úkoly a názvy zařízení. Druhý list se rozstřihne na 4 díly podle barev, takže spolu zůstane obrázek zařízení a pod ním smajlík a mračík pro výhody a nevýhody (u každého je počtem čárek naznačeno, kolik jich žáci mohou mezi kartičkami nalézt).

Strany 3, 4, 5 jsou rozstříhány na jednotlivé barevné kartičky a poslední dvě strany si nechá učitel pro sebe pro přehled.

Žáci před sebe narovnají kartičky s očíslovanými úkoly a postupně je plní - nejprve k obrázkům digitálních zařízení přiřadí jejich názvy, poté pod ně začnou rovnat výhody a nevýhody, které k nim patří a nakonec přidají i profese.

Žáci to pravděpodobně netrefí podle přesného počtu čárek, protože některé výhody či nevýhody se hodí pro více zařízení zaroveň a je lepší je upozornit, že čárky jsou spíše orientační a netrvat na tom, aby to zvládli přesně podle řešení na poslední straně.

Spíš je důležité, aby spolu o tom diskutovali a přemýšleli nad tím. Po dokončení rozmístění kartiček je vhodné společně rozebrat, co kam přiřadili a proč. Proč konkrétní povolání přiřadili k určitým zařízením a nenechat je odpovídat “protože to ten panáček drží na obrázku” ale přemýšlet, jak vypadá pracovní náplň těchto profesí.

Pro čtvrťáky bylo trochu obtížné přečíst některá slova na kartičkách, ale diskuzi o tom, které zařízení by si vybrali a proč zvládli bravurněObrázek odebrán.

Zdroj: Canva

Další produkty od autora Jana Brejchová

364046
Matematika
5., 6.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Obsah: 13 karet na běhačku Určeno pro: žáky 5.-6. tříd Před hrou: vytisknout karty a zalaminovat žáci potřebují psací
29.00 Kč
340697
Informatika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor obsahuje jeden oboustranný pracovní list na téma: digitální stopa, který je vhodný i do první hodiny informatiky
29.00 Kč
322533
Anglický jazyk
6., 7., 8., 9.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Obsah: 21 karet na běhačku Určeno pro: žáky 7. - 9. tříd Před hrou: vytisknout karty a zalaminovat žáci potřebují psací
29.00 Kč
269548
Anglický jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Hra se hraje v malých skupinky 3-5 žáků. Jeden z žáků je v roli rozhodčího - ten čte zadání a následně kontroluje
29.00 Kč
Digitální zařízení - informatika Digitální zařízení - informatika
Tato aktivita se snaží žákům přiblížit 4 digitální zařízení: mobil, tablet, notebook a stolní počítač a jejich výhody a nevýhody. Obsahuje 5 barevných stran A4 k vytištění a rozstříhání před začátkem aktivity. Žáci se podle potřeby rozdělí do týmů. Já si rozdělila kolektiv páťáků do tří týmů po 6 a připravila pro ně 3 sady kartiček. Ve čtvrté třídě jich mám jen deset, nechala jsem je všechny pracovat s jednou sadou. První strana se rozstříhá na jednotlivé úkoly a názvy zařízení. Druhý list se rozstřihne na 4 díly podle barev, takže spolu zůstane obrázek zařízení a pod ním smajlík a mračík pro výhody a nevýhody (u každého je počtem čárek naznačeno, kolik jich žáci mohou mezi kartičkami nalézt). Strany 3, 4, 5 jsou rozstříhány na jednotlivé barevné kartičky a poslední dvě strany si nechá učitel pro sebe pro přehled. Žáci před sebe narovnají kartičky s očíslovanými úkoly a postupně je plní - nejprve k obrázkům digitálních zařízení přiřadí jejich názvy, poté pod ně začnou rovnat výhody a nevýhody, které k nim patří a nakonec přidají i profese. Žáci to pravděpodobně netrefí podle přesného počtu čárek, protože některé výhody či nevýhody se hodí pro více zařízení zaroveň a je lepší je upozornit, že čárky jsou spíše orientační a netrvat na tom, aby to zvládli přesně podle řešení na poslední straně. Spíš je důležité, aby spolu o tom diskutovali a přemýšleli nad tím. Po dokončení rozmístění kartiček je vhodné společně rozebrat, co kam přiřadili a proč. Proč konkrétní povolání přiřadili k určitým zařízením a nenechat je odpovídat “protože to ten panáček drží na obrázku” ale přemýšlet, jak vypadá pracovní náplň těchto profesí. Pro čtvrťáky bylo trochu obtížné přečíst některá slova na kartičkách, ale diskuzi o tom, které zařízení by si vybrali a proč zvládli bravurně:-)Zdroj: Canva
UUCZ-497375
Informatika>Skládačky>4.>5.
35.00