Digitální zařízení - informatika

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 4.15 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Brejchová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 2. 2024
Sdílet:

Tato aktivita se snaží žákům přiblížit 4 digitální zařízení: mobil, tablet, notebook a stolní počítač a jejich výhody a nevýhody. Obsahuje 5 barevných stran A4 k vytištění a rozstříhání před začátkem aktivity.

Žáci se podle potřeby rozdělí do týmů. Já si rozdělila kolektiv páťáků do tří týmů po 6 a připravila pro ně 3 sady kartiček. Ve čtvrté třídě jich mám jen deset, nechala jsem je všechny pracovat s jednou sadou.

První strana se rozstříhá na jednotlivé úkoly a názvy zařízení. Druhý list se rozstřihne na 4 díly podle barev, takže spolu zůstane obrázek zařízení a pod ním smajlík a mračík pro výhody a nevýhody (u každého je počtem čárek naznačeno, kolik jich žáci mohou mezi kartičkami nalézt).

Strany 3, 4, 5 jsou rozstříhány na jednotlivé barevné kartičky a poslední dvě strany si nechá učitel pro sebe pro přehled.

Žáci před sebe narovnají kartičky s očíslovanými úkoly a postupně je plní - nejprve k obrázkům digitálních zařízení přiřadí jejich názvy, poté pod ně začnou rovnat výhody a nevýhody, které k nim patří a nakonec přidají i profese.

Žáci to pravděpodobně netrefí podle přesného počtu čárek, protože některé výhody či nevýhody se hodí pro více zařízení zaroveň a je lepší je upozornit, že čárky jsou spíše orientační a netrvat na tom, aby to zvládli přesně podle řešení na poslední straně.

Spíš je důležité, aby spolu o tom diskutovali a přemýšleli nad tím. Po dokončení rozmístění kartiček je vhodné společně rozebrat, co kam přiřadili a proč. Proč konkrétní povolání přiřadili k určitým zařízením a nenechat je odpovídat “protože to ten panáček drží na obrázku” ale přemýšlet, jak vypadá pracovní náplň těchto profesí.

Pro čtvrťáky bylo trochu obtížné přečíst některá slova na kartičkách, ale diskuzi o tom, které zařízení by si vybrali a proč zvládli bravurněObrázek odebrán.

Zdroj: Canva

Další produkty od autora Jana Brejchová

321834
Matematika
5.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Našla jsem tento druh aktivity pod pojmem "běhací diktát", ale ani nediktuji, ani neběháme, takže jsem si to
29.00 Kč
735776
Matematika
5.
Pracovní listy
Jednotky času - diferencované příklady na výpočet délky trvání - lze propojit s projektovým dnem o EU Aktivita obsahuje
29.00 Kč
782201
Matematika - geometrie
5.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Chyběl mi materiál, kde by si žáci procvičili a upevnili učivo pouze na obvody, všude je to hned nakombinované s obsahy
29.00 Kč
314650
Nezařazené k předmětu
4., 5., 6., 7., 8., ZŠ – 1. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Obsah: 2x 15 karet s šiframi týkajících se pohádkových postaviček, ze kterých lze udělat stezka ke dni dětí + křížovka
29.00 Kč
Digitální zařízení - informatika Digitální zařízení - informatika
Tato aktivita se snaží žákům přiblížit 4 digitální zařízení: mobil, tablet, notebook a stolní počítač a jejich výhody a nevýhody. Obsahuje 5 barevných stran A4 k vytištění a rozstříhání před začátkem aktivity. Žáci se podle potřeby rozdělí do týmů. Já si rozdělila kolektiv páťáků do tří týmů po 6 a připravila pro ně 3 sady kartiček. Ve čtvrté třídě jich mám jen deset, nechala jsem je všechny pracovat s jednou sadou. První strana se rozstříhá na jednotlivé úkoly a názvy zařízení. Druhý list se rozstřihne na 4 díly podle barev, takže spolu zůstane obrázek zařízení a pod ním smajlík a mračík pro výhody a nevýhody (u každého je počtem čárek naznačeno, kolik jich žáci mohou mezi kartičkami nalézt). Strany 3, 4, 5 jsou rozstříhány na jednotlivé barevné kartičky a poslední dvě strany si nechá učitel pro sebe pro přehled. Žáci před sebe narovnají kartičky s očíslovanými úkoly a postupně je plní - nejprve k obrázkům digitálních zařízení přiřadí jejich názvy, poté pod ně začnou rovnat výhody a nevýhody, které k nim patří a nakonec přidají i profese. Žáci to pravděpodobně netrefí podle přesného počtu čárek, protože některé výhody či nevýhody se hodí pro více zařízení zaroveň a je lepší je upozornit, že čárky jsou spíše orientační a netrvat na tom, aby to zvládli přesně podle řešení na poslední straně. Spíš je důležité, aby spolu o tom diskutovali a přemýšleli nad tím. Po dokončení rozmístění kartiček je vhodné společně rozebrat, co kam přiřadili a proč. Proč konkrétní povolání přiřadili k určitým zařízením a nenechat je odpovídat “protože to ten panáček drží na obrázku” ale přemýšlet, jak vypadá pracovní náplň těchto profesí. Pro čtvrťáky bylo trochu obtížné přečíst některá slova na kartičkách, ale diskuzi o tom, které zařízení by si vybrali a proč zvládli bravurně:-)Zdroj: Canva
UUCZ-497375
Informatika>Skládačky>4.>5.
35.00