Digitální zařízení - informatika

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 4.15 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Brejchová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 2. 2024
Sdílet:

Tato aktivita se snaží žákům přiblížit 4 digitální zařízení: mobil, tablet, notebook a stolní počítač a jejich výhody a nevýhody. Obsahuje 5 barevných stran A4 k vytištění a rozstříhání před začátkem aktivity.

Žáci se podle potřeby rozdělí do týmů. Já si rozdělila kolektiv páťáků do tří týmů po 6 a připravila pro ně 3 sady kartiček. Ve čtvrté třídě jich mám jen deset, nechala jsem je všechny pracovat s jednou sadou.

První strana se rozstříhá na jednotlivé úkoly a názvy zařízení. Druhý list se rozstřihne na 4 díly podle barev, takže spolu zůstane obrázek zařízení a pod ním smajlík a mračík pro výhody a nevýhody (u každého je počtem čárek naznačeno, kolik jich žáci mohou mezi kartičkami nalézt).

Strany 3, 4, 5 jsou rozstříhány na jednotlivé barevné kartičky a poslední dvě strany si nechá učitel pro sebe pro přehled.

Žáci před sebe narovnají kartičky s očíslovanými úkoly a postupně je plní - nejprve k obrázkům digitálních zařízení přiřadí jejich názvy, poté pod ně začnou rovnat výhody a nevýhody, které k nim patří a nakonec přidají i profese.

Žáci to pravděpodobně netrefí podle přesného počtu čárek, protože některé výhody či nevýhody se hodí pro více zařízení zaroveň a je lepší je upozornit, že čárky jsou spíše orientační a netrvat na tom, aby to zvládli přesně podle řešení na poslední straně.

Spíš je důležité, aby spolu o tom diskutovali a přemýšleli nad tím. Po dokončení rozmístění kartiček je vhodné společně rozebrat, co kam přiřadili a proč. Proč konkrétní povolání přiřadili k určitým zařízením a nenechat je odpovídat “protože to ten panáček drží na obrázku” ale přemýšlet, jak vypadá pracovní náplň těchto profesí.

Pro čtvrťáky bylo trochu obtížné přečíst některá slova na kartičkách, ale diskuzi o tom, které zařízení by si vybrali a proč zvládli bravurněObrázek odebrán.

Zdroj: Canva

Další produkty od autora Jana Brejchová

318162
Matematika
5.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Běhací matematika Karty obsahují učivo matematiky 5. třídy ZŠ. Je to jednoduchá aktivita na ven ke konci školního roku
29.00 Kč
622238
Anglický jazyk
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje nejdříve ČESKOU a poté SLOVENSKOU verzi stejného materiálu. Obsah : 1x prázdný minibook k doplnění
29.00 Kč
364042
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Obsah: 25 kartiček Před použitím: Vytisknout, zalaminovat a rozstříhat Instrukce: Doporučuji mít kartičky, které k sobě
29.00 Kč
633571
Anglický jazyk
5., 6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Obsah : 1x prázdný minibook k doplnění určování času 1x vyplněný minibook Minibook v hodinách AJ: vyplněný minibook si
29.00 Kč
Digitální zařízení - informatika Digitální zařízení - informatika
Tato aktivita se snaží žákům přiblížit 4 digitální zařízení: mobil, tablet, notebook a stolní počítač a jejich výhody a nevýhody. Obsahuje 5 barevných stran A4 k vytištění a rozstříhání před začátkem aktivity. Žáci se podle potřeby rozdělí do týmů. Já si rozdělila kolektiv páťáků do tří týmů po 6 a připravila pro ně 3 sady kartiček. Ve čtvrté třídě jich mám jen deset, nechala jsem je všechny pracovat s jednou sadou. První strana se rozstříhá na jednotlivé úkoly a názvy zařízení. Druhý list se rozstřihne na 4 díly podle barev, takže spolu zůstane obrázek zařízení a pod ním smajlík a mračík pro výhody a nevýhody (u každého je počtem čárek naznačeno, kolik jich žáci mohou mezi kartičkami nalézt). Strany 3, 4, 5 jsou rozstříhány na jednotlivé barevné kartičky a poslední dvě strany si nechá učitel pro sebe pro přehled. Žáci před sebe narovnají kartičky s očíslovanými úkoly a postupně je plní - nejprve k obrázkům digitálních zařízení přiřadí jejich názvy, poté pod ně začnou rovnat výhody a nevýhody, které k nim patří a nakonec přidají i profese. Žáci to pravděpodobně netrefí podle přesného počtu čárek, protože některé výhody či nevýhody se hodí pro více zařízení zaroveň a je lepší je upozornit, že čárky jsou spíše orientační a netrvat na tom, aby to zvládli přesně podle řešení na poslední straně. Spíš je důležité, aby spolu o tom diskutovali a přemýšleli nad tím. Po dokončení rozmístění kartiček je vhodné společně rozebrat, co kam přiřadili a proč. Proč konkrétní povolání přiřadili k určitým zařízením a nenechat je odpovídat “protože to ten panáček drží na obrázku” ale přemýšlet, jak vypadá pracovní náplň těchto profesí. Pro čtvrťáky bylo trochu obtížné přečíst některá slova na kartičkách, ale diskuzi o tom, které zařízení by si vybrali a proč zvládli bravurně:-)Zdroj: Canva
UUCZ-497375
Informatika>Skládačky>4.>5.
35.00