INFORMAČNÍ SYSTÉMY 2. stupeň - Filtrování 1

Předmět:
Ročník:
7., 8., 9.,
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 4.06 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Milan Šatra
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 10. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu: Rozsáhlá tabulka s fiktivními školskými údaji o žácích a jejich výsledcích školního testování pro téma Informační systémy v předmětu Informatika.

Cílová skupina: 8.-9. ročník ZŠ + SŠ

Metodické pokyny: Rozsáhlá tabulka (150 záznamů) s fiktivními osobními a studijními výsledky žáků 2. stupně ve 4 různých obtížnostních variantách v provedení zadání pro žáky a řešení pro vyučující:

  1. IS-filtrování a řazení – zadání 0.xlsx – prostá datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování (Zvýrazni žákyně 7. ročníku, které dosáhli aspoň 50% úspěšnosti v testu z matematiky. Urči průměrnou úspěšnost chlapců 8. a 9. ročníku v testu z AJ. apod.)

  2. IS-filtrování a řazení – zadání 1.xlsx – prostá datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování. Tabulka je připravená s novými sloupci, ve kterých je nutné určit pořadí žáků ve škole (funkce RANK.EQ). Kromě otázek na úspěšnost lze v tomto případě přidávat také otázka na pořadí (Vyhledej všechny žákyně 6. a 7. ročníku v tesu z ČJ a seřaď je vzestupně podle pořadí).

  3. IS-filtrování a řazení – zadání 3.xlsx – datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování. Tabulka je připravená s dalšími souhrnnými tabulkami pro statistiku jednotlivých tříd. Pro výpočet těchto údajů se používají podmíněné součty, maxima, minima a počty (COUNTIF, COUNTIFS, SUMIFS, MAXIFS, MINIIFS). Extrémně výhodné je používání pojmenovaných oblastí (Vzorce – Správce názvů). Nyní lze zadávat také otázky týkajících se statistiky jednotlivých tříd (podmíněné formátování, filtrování, řazení).

  4. IS-filtrování a řazení – zadání 3.xlsx – datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování. Tabulka je připravená s dalšími souhrnnými tabulkami pro statistiku jednotlivých tříd, které jsou umístěné na zvláštním listu. Žáci se tak seznamují a procvičují tvorbu vzorců napříč listy. Opět je významné použití pojmenovaných oblastí.

Další produkty od autora Milan Šatra

508071
Informatika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Sada pracovních listů včetně řešení k tematickému celku Informační systémy - I-9-3-01 - vysvětlí účel informačních
99.00 Kč
554856
Informatika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: Sada 3 pracovních listů (celkem 12 rodokmenů) včetně řešení k tematickému celku Data, informace
40.00 Kč
340411
Informatika
8.
Pracovní listy
Pracovní list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování - I-9-1-02 - navrhuje a porovnává různé
29.00 Kč
331325
Informatika
4., 5.
Pracovní listy
Přestože se staly vzorové ŠVP na webu imysleni.cz jakýmsi nepsaným standardem pro výuky informatiky pro většinu škol
79.00 Kč
INFORMAČNÍ SYSTÉMY 2. stupeň - Filtrování 1 INFORMAČNÍ SYSTÉMY 2. stupeň - Filtrování 1
Obsah materiálu: Rozsáhlá tabulka s fiktivními školskými údaji o žácích a jejich výsledcích školního testování pro téma Informační systémy v předmětu Informatika.Cílová skupina: 8.-9. ročník ZŠ + SŠMetodické pokyny: Rozsáhlá tabulka (150 záznamů) s fiktivními osobními a studijními výsledky žáků 2. stupně ve 4 různých obtížnostních variantách v provedení zadání pro žáky a řešení pro vyučující:IS-filtrování a řazení – zadání 0.xlsx – prostá datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování (Zvýrazni žákyně 7. ročníku, které dosáhli aspoň 50% úspěšnosti v testu z matematiky. Urči průměrnou úspěšnost chlapců 8. a 9. ročníku v testu z AJ. apod.)IS-filtrování a řazení – zadání 1.xlsx – prostá datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování. Tabulka je připravená s novými sloupci, ve kterých je nutné určit pořadí žáků ve škole (funkce RANK.EQ). Kromě otázek na úspěšnost lze v tomto případě přidávat také otázka na pořadí (Vyhledej všechny žákyně 6. a 7. ročníku v tesu z ČJ a seřaď je vzestupně podle pořadí).IS-filtrování a řazení – zadání 3.xlsx – datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování. Tabulka je připravená s dalšími souhrnnými tabulkami pro statistiku jednotlivých tříd. Pro výpočet těchto údajů se používají podmíněné součty, maxima, minima a počty (COUNTIF, COUNTIFS, SUMIFS, MAXIFS, MINIIFS). Extrémně výhodné je používání pojmenovaných oblastí (Vzorce – Správce názvů). Nyní lze zadávat také otázky týkajících se statistiky jednotlivých tříd (podmíněné formátování, filtrování, řazení).IS-filtrování a řazení – zadání 3.xlsx – datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování. Tabulka je připravená s dalšími souhrnnými tabulkami pro statistiku jednotlivých tříd, které jsou umístěné na zvláštním listu. Žáci se tak seznamují a procvičují tvorbu vzorců napříč listy. Opět je významné použití pojmenovaných oblastí.
UUCZ-681178
Informatika>Pracovní listy>7.>8.>9.>SŠ
39.00