INFORMAČNÍ SYSTÉMY 2. stupeň - Filtrování 1

Předmět:
Ročník:
7., 8., 9.,
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 4.06 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Milan Šatra
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 10. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu: Rozsáhlá tabulka s fiktivními školskými údaji o žácích a jejich výsledcích školního testování pro téma Informační systémy v předmětu Informatika.

Cílová skupina: 8.-9. ročník ZŠ + SŠ

Metodické pokyny: Rozsáhlá tabulka (150 záznamů) s fiktivními osobními a studijními výsledky žáků 2. stupně ve 4 různých obtížnostních variantách v provedení zadání pro žáky a řešení pro vyučující:

  1. IS-filtrování a řazení – zadání 0.xlsx – prostá datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování (Zvýrazni žákyně 7. ročníku, které dosáhli aspoň 50% úspěšnosti v testu z matematiky. Urči průměrnou úspěšnost chlapců 8. a 9. ročníku v testu z AJ. apod.)

  2. IS-filtrování a řazení – zadání 1.xlsx – prostá datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování. Tabulka je připravená s novými sloupci, ve kterých je nutné určit pořadí žáků ve škole (funkce RANK.EQ). Kromě otázek na úspěšnost lze v tomto případě přidávat také otázka na pořadí (Vyhledej všechny žákyně 6. a 7. ročníku v tesu z ČJ a seřaď je vzestupně podle pořadí).

  3. IS-filtrování a řazení – zadání 3.xlsx – datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování. Tabulka je připravená s dalšími souhrnnými tabulkami pro statistiku jednotlivých tříd. Pro výpočet těchto údajů se používají podmíněné součty, maxima, minima a počty (COUNTIF, COUNTIFS, SUMIFS, MAXIFS, MINIIFS). Extrémně výhodné je používání pojmenovaných oblastí (Vzorce – Správce názvů). Nyní lze zadávat také otázky týkajících se statistiky jednotlivých tříd (podmíněné formátování, filtrování, řazení).

  4. IS-filtrování a řazení – zadání 3.xlsx – datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování. Tabulka je připravená s dalšími souhrnnými tabulkami pro statistiku jednotlivých tříd, které jsou umístěné na zvláštním listu. Žáci se tak seznamují a procvičují tvorbu vzorců napříč listy. Opět je významné použití pojmenovaných oblastí.

Další produkty od autora Milan Šatra

282659
Chemie
8., 9.
Pracovní listy
Komplet 7 jednoduchých listů a 2 dvoustránkových listů obsahuje učivo redoxních reakcí. Pracovní listy s rovnicemi
35.00 Kč
495580
Informatika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: Pracovních list včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování – čtení a tvorba grafů –
39.00 Kč
568872
Chemie
8., 9.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Sada přehledů učiva a dvou kvízů na téma přírodní sloučeniny. Cílová skupina: 8.-9. ročník ZŠ Metodické
39.00 Kč
535714
Informatika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Přehled učiva
Přehled realizace očekávaných výstupů a učiva př realizaci výuky tematického celku INFORMAČNÍ SYSTÉMY na ZŠ a nižším
0.00 Kč
INFORMAČNÍ SYSTÉMY 2. stupeň - Filtrování 1 INFORMAČNÍ SYSTÉMY 2. stupeň - Filtrování 1
Obsah materiálu: Rozsáhlá tabulka s fiktivními školskými údaji o žácích a jejich výsledcích školního testování pro téma Informační systémy v předmětu Informatika.Cílová skupina: 8.-9. ročník ZŠ + SŠMetodické pokyny: Rozsáhlá tabulka (150 záznamů) s fiktivními osobními a studijními výsledky žáků 2. stupně ve 4 různých obtížnostních variantách v provedení zadání pro žáky a řešení pro vyučující:IS-filtrování a řazení – zadání 0.xlsx – prostá datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování (Zvýrazni žákyně 7. ročníku, které dosáhli aspoň 50% úspěšnosti v testu z matematiky. Urči průměrnou úspěšnost chlapců 8. a 9. ročníku v testu z AJ. apod.)IS-filtrování a řazení – zadání 1.xlsx – prostá datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování. Tabulka je připravená s novými sloupci, ve kterých je nutné určit pořadí žáků ve škole (funkce RANK.EQ). Kromě otázek na úspěšnost lze v tomto případě přidávat také otázka na pořadí (Vyhledej všechny žákyně 6. a 7. ročníku v tesu z ČJ a seřaď je vzestupně podle pořadí).IS-filtrování a řazení – zadání 3.xlsx – datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování. Tabulka je připravená s dalšími souhrnnými tabulkami pro statistiku jednotlivých tříd. Pro výpočet těchto údajů se používají podmíněné součty, maxima, minima a počty (COUNTIF, COUNTIFS, SUMIFS, MAXIFS, MINIIFS). Extrémně výhodné je používání pojmenovaných oblastí (Vzorce – Správce názvů). Nyní lze zadávat také otázky týkajících se statistiky jednotlivých tříd (podmíněné formátování, filtrování, řazení).IS-filtrování a řazení – zadání 3.xlsx – datová tabulka s údaji využitelná pro nácvik filtrování, řazení a vizualizace pomocí podmíněného formátování. Tabulka je připravená s dalšími souhrnnými tabulkami pro statistiku jednotlivých tříd, které jsou umístěné na zvláštním listu. Žáci se tak seznamují a procvičují tvorbu vzorců napříč listy. Opět je významné použití pojmenovaných oblastí.
UUCZ-681178
Informatika>Pracovní listy>7.>8.>9.>SŠ
39.00