Jedná se o soubor 2 samostatných materiálů - Čertíkovská oromotorika a Čertovská logopedická pohádka.
🔥👹Čertíkovská oromotorika🔥👹
Jedná se o cvičení pro uvolnění svalů obličeje a mluvidel.
Čerti v pekle dokáží předvádět různé pekelné výrazy. Dokážete děti tyto výrazy po čertech opakovat? Kdo ve třídě dokáže nejvíc nafouknout tváře jako čertík náfuka a kdo má zase nejdelší jazýček? Dokážete překvapený výraz? Proč byla asi čertice překvapená, co překvapilo vás?
1. Čert náfuka dokáže nafouknout tváře tak moc, až mu skoro prasknou
2. Čertice s šikovným jazýčkem se dokáže dotknout špičky svého nosu
3. Čert boulič boulí v puse jazýčkem tak, že si střídavě vytváří velkou bouli na levé a na pravé straně
4. Čertice s drzým jazýčkem dokáže jazyk pořádně vypláznout a pak s ním houpat z leva do prava
5. Čert s nejdelším jazykem ho má tak moc dlouhý
6. Čertice užaslá se všemu diví, otevírá pusu jak nejvíce může
7. Čertík nazlobený se pořádně zlobí a ohýbá pusu
8. Čertice s nejmenšími tvářemi je dokáže úplně vcucnout
9. Čertík Kubík pořádně ukazuje všechny svoje zuby
10. Čertice usměvavá se usmívá jak nejlépe umí
👹🔥Čertovská logopedická pohádka 🔥👹
👹Pohádka se zapojením dětí do děje = když děti zapojíme do děje pohádky a předvádějí s námi společně co se v pohádce děje, lépe se soustředí a neodbíhají s pozorností
👹Zařazení různých artikulačních a oromotorických cvičení má prokazatelně příznivý vliv na vývoj řeči.
Obsah:
- 16 karet velikosti A5 s oromotorickým cvičením
- 3 strany s pohádkou
Jak s materiálem pracovat?
Čteme pohádku (doporučuji si ji několikrát projít a pak vyprávět po paměti) a u toho dětem ukazujeme karty a předvádíme, co se v pohádce právě děje.
Procvičováním ovladatelnosti a obratnosti mluvidel přispíváme ke správné artikulaci.
Jedná se o vzdělávací materiál pro mateřské školy.
Materiál si klade za cíl:
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytvářením pojmů)
- rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
-seznamování dítě s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu