Medvědi se na zimu ukládají k zimnímu spánku, jenže je teprve leden a medvídek Brumla je vzhůru! Jak je to jen možné?
Putování medvíděte Brumly za Velkou medvědicí - zážitkový příběh s aktivitami
Medvídek Brumla se probudil dříve ze zimního spánku a rozhodl se, že se půjde porozhlédnout po okolí i přesto, že mu to máma medvědice zakázala. Nemohl se vynadívat na tu krásu kolem. Až po nějaké době si všiml, že je daleko a musí se vrátit. Jenže nevěděl kudy. Co teď bude dělat?
Maminka mu vyprávěla, že všem ztraceným medvědům pomáhá Velká medvědice, věděl, že je to souhvězdí, ale nevěděl, jak vypadá....
Medvídek Brumla bude muset získat na své cestě 7 zářících hvězd na souhvězdí, aby zjistil, které souhvězdí je "Velká medvědice". Právě toto souhvězdí ho zavede zpátky k mámě medvědici. Na své cestě potká moudrou sovu a lišáčka.
- Společně budeme tvořit vlastní souhvězdí, pohybovat se mezi dnem a nocí, hledat stopy zvířat, zastrašovat vlky, přecházet přes kouzelnou lávku, procházet lesním bludištěm, hledat, co viděla hvězdička při svém putování na obloze, vymýšlet, co by se stalo, kdyby a další..
- Putování medvíděte Brumly je hra s přesahem - kromě zážitkového příběhu s prvky logoprevence (s hravými aktivitkami) jsou aktivitky spojené se zimním období - budeme spojovat stopy zvířat, pomocí hádanek zjišťovat čí jsou stopy, hledat, co viděla hvězdička v zimě.
Při mých hrách děti nesedí jen u pracovních listů (to není můj styl :))), ale využíváme spoustu pohybu
Co najdeme uvnitř?
- příběh, manuál ke hře, autorské hlavní postavičky k vystřihnutí, omalovánky, úkoly Velké medvědice, souhvězdí Velké medvědice, jednotlivé aktivity, "poděkování dětem - upomínková placka"
- 10 zážitkových aktivit
BONUSOVÉ AKTIVITY
- Hvězdné nebe - tvoření vlastního hvězdného nebe
- Hra - Kam se vydal lišák a co tam viděl?
- Zvířecí zvuky jinak - skupinová hra
- Jak vypadá Brumlíkova máma?
Pro děti 3-7 let
Vhodné nejen pro skupinovou logoprevenci v rámci MŠ, ale i pro domácí využití
Jedná se o výukový - vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV a je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti.
Příklady:
Kompetence k učení - se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům – rozvíjíme zrakové vnímání (hledání zvířecích stop, vytváření souhvězdí podle předlohy)
Vzdělávací oblast - jazyk a řeč - rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování) - hádanky o zvířátkách