Dělení desetinnými čísly (zaokrouhlování) - BMI

Předmět:
Ročník:
6., 7., 8.
Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 7 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
4. 10. 2023
Sdílet:

Žáci procvičují dělení desetinným číslem s úkolem zjistit hodnoty BMI a podle tabulky rozmezí společně vytvoříme graf BMI hodnot. BMI = hmotnost (kg)/(výška(m)*výška(m))

Obsah

  • strana formátu A4 s otázkami, informacemi o BMI a ukázka o jeho nepřesnosti,
  • podrobný popis pro učitele způsobu práce s materiálem a ukázkový příklad na společné řešení s žáky,
  • 6x tabulka pro jednu konkrétní výšku člověka a 11 hmotností, pro které žáci počítají BMI, dle rozmezí BMI určují do jaké kategorie BMI spadá a později barevně společně zaznamenáváme do lehkého grafu,
  • řešení pro učitele.

Způsob práce

  • Žáci ve třídě utvoří dvojice.
  • Skupiny se rozpočítají na 1., 2., 3., ... 6. Potřebujete 6 skupin, všem 1. skupinám přiřadím výšku 150cm, všem druhým 160cm atd ... všechny výšky: 150, 160, 170, 180, 190, 210 cm. Ideálně pokud máte pro každou výšku alespoň 2 skupiny, pak si navzájem mohou výpočty zkontrolovat. Každá dvojice bude počítat BMI pro jednu konkrétní výšku!! Samozřejmě jedna dvojice může počítat i pro více výšek.
  • Výšku 200 cm nedávám nikomu, na té si společně ukážeme průběh celého výpočtu a zjištění barvy.
  • Podle skupin rozdám tabulky s předtištěnými váhami a výškami.
  • Uděláme společně zkušební příklady pro 200cm, určujeme BMI a barvu křížku,
  • Samostatně ve dvojici zjišťují BMI pro jednu danou výšku a postupně zvyšující se váhu,
  • Mezitím učitel načrtne dvě kolmé osy, do kterých vyznačí hmotnost (kg) a výšku (cm). Doporučuji načrtnou větší obrázek, později do něj bude u tabule kreslit více žáků najednou.
  • Až žáci dopočítají, spojí se dohromady s druhou skupinou, která počítala BMI pro stejnou výšku a zkontrolují si své výsledky.
  • Ukázali jsme si jak zaznamenáváme barevné křížky z již spočítaného zkušebního příkladu pro výšku 200 cm.
  • Pak jsem k tabuli volala skupiny 150cm a 180cm, 160cm a 190cm, 170cm a 210cm. Úmyslně tyto výšky, aby se žáci k tabuli vešli. Postupně na tabuli z křížků vznikaly barevné sloupečky.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

311545
Matematika
Pracovní listy
Snažím se žákům přiblížit jednotkovou kružnici. Kde se berou tabulkové goniometrické hodnoty v tabulkách, proč jsou
29.00 Kč
200411
Matematika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíl žák samostatně sčítá a odčítá zlomky s různými jmenovateli, výsledek převádí na základní tvar. Obsah celkem 57
30.00 Kč
256217
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Dvě aktivity: Tabulky se shodnými výsledky a "Pohádkové" PL, kde výsledky odpovídají obrázkům, které tvoří název pohádky
37.00 Kč
284650
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Snaha předejít myšlence 0,80 + 0,20 = 0,100 !!!! Materiál využívám jako první seznámení s desetinnými čísly - postupně
32.00 Kč
Dělení desetinnými čísly (zaokrouhlování) - BMI Dělení desetinnými čísly (zaokrouhlování) - BMI
Žáci procvičují dělení desetinným číslem s úkolem zjistit hodnoty BMI a podle tabulky rozmezí společně vytvoříme graf BMI hodnot. BMI = hmotnost (kg)/(výška(m)*výška(m)) Obsahstrana formátu A4 s otázkami, informacemi o BMI a ukázka o jeho nepřesnosti,podrobný popis pro učitele způsobu práce s materiálem a ukázkový příklad na společné řešení s žáky,6x tabulka pro jednu konkrétní výšku člověka a 11 hmotností, pro které žáci počítají BMI, dle rozmezí BMI určují do jaké kategorie BMI spadá a později barevně společně zaznamenáváme do lehkého grafu,řešení pro učitele.Způsob práceŽáci ve třídě utvoří dvojice.Skupiny se rozpočítají na 1., 2., 3., ... 6. Potřebujete 6 skupin, všem 1. skupinám přiřadím výšku 150cm, všem druhým 160cm atd ... všechny výšky: 150, 160, 170, 180, 190, 210 cm. Ideálně pokud máte pro každou výšku alespoň 2 skupiny, pak si navzájem mohou výpočty zkontrolovat. Každá dvojice bude počítat BMI pro jednu konkrétní výšku!! Samozřejmě jedna dvojice může počítat i pro více výšek.Výšku 200 cm nedávám nikomu, na té si společně ukážeme průběh celého výpočtu a zjištění barvy.Podle skupin rozdám tabulky s předtištěnými váhami a výškami. Uděláme společně zkušební příklady pro 200cm, určujeme BMI a barvu křížku,Samostatně ve dvojici zjišťují BMI pro jednu danou výšku a postupně zvyšující se váhu,Mezitím učitel načrtne dvě kolmé osy, do kterých vyznačí hmotnost (kg) a výšku (cm). Doporučuji načrtnou větší obrázek, později do něj bude u tabule kreslit více žáků najednou. Až žáci dopočítají, spojí se dohromady s druhou skupinou, která počítala BMI pro stejnou výšku a zkontrolují si své výsledky.Ukázali jsme si jak zaznamenáváme barevné křížky z již spočítaného zkušebního příkladu pro výšku 200 cm.Pak jsem k tabuli volala skupiny 150cm a 180cm, 160cm a 190cm, 170cm a 210cm. Úmyslně tyto výšky, aby se žáci k tabuli vešli. Postupně na tabuli z křížků vznikaly barevné sloupečky. 
UUCZ-383530
Matematika>Pracovní listy>6.>7.>8.
30.00