Dělení desetinnými čísly (zaokrouhlování) - BMI

Předmět:
Ročník:
6., 7., 8.
Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 7 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
4. 10. 2023
Sdílet:

Žáci procvičují dělení desetinným číslem s úkolem zjistit hodnoty BMI a podle tabulky rozmezí společně vytvoříme graf BMI hodnot. BMI = hmotnost (kg)/(výška(m)*výška(m))

Obsah

  • strana formátu A4 s otázkami, informacemi o BMI a ukázka o jeho nepřesnosti,
  • podrobný popis pro učitele způsobu práce s materiálem a ukázkový příklad na společné řešení s žáky,
  • 6x tabulka pro jednu konkrétní výšku člověka a 11 hmotností, pro které žáci počítají BMI, dle rozmezí BMI určují do jaké kategorie BMI spadá a později barevně společně zaznamenáváme do lehkého grafu,
  • řešení pro učitele.

Způsob práce

  • Žáci ve třídě utvoří dvojice.
  • Skupiny se rozpočítají na 1., 2., 3., ... 6. Potřebujete 6 skupin, všem 1. skupinám přiřadím výšku 150cm, všem druhým 160cm atd ... všechny výšky: 150, 160, 170, 180, 190, 210 cm. Ideálně pokud máte pro každou výšku alespoň 2 skupiny, pak si navzájem mohou výpočty zkontrolovat. Každá dvojice bude počítat BMI pro jednu konkrétní výšku!! Samozřejmě jedna dvojice může počítat i pro více výšek.
  • Výšku 200 cm nedávám nikomu, na té si společně ukážeme průběh celého výpočtu a zjištění barvy.
  • Podle skupin rozdám tabulky s předtištěnými váhami a výškami.
  • Uděláme společně zkušební příklady pro 200cm, určujeme BMI a barvu křížku,
  • Samostatně ve dvojici zjišťují BMI pro jednu danou výšku a postupně zvyšující se váhu,
  • Mezitím učitel načrtne dvě kolmé osy, do kterých vyznačí hmotnost (kg) a výšku (cm). Doporučuji načrtnou větší obrázek, později do něj bude u tabule kreslit více žáků najednou.
  • Až žáci dopočítají, spojí se dohromady s druhou skupinou, která počítala BMI pro stejnou výšku a zkontrolují si své výsledky.
  • Ukázali jsme si jak zaznamenáváme barevné křížky z již spočítaného zkušebního příkladu pro výšku 200 cm.
  • Pak jsem k tabuli volala skupiny 150cm a 180cm, 160cm a 190cm, 170cm a 210cm. Úmyslně tyto výšky, aby se žáci k tabuli vešli. Postupně na tabuli z křížků vznikaly barevné sloupečky.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

586719
Matematika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Běhací kartičky k procvičení druhé mocniny a odmocniny zpravidla přirozených čísel. Obsah 32 na sebe navazujících karet
30.00 Kč
394641
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Obsah tabulka násobilky od čísla 11 do čísla 29, vynechané číslo 20, 5 blu dišť rozměry: 3x3 (9 příkladů v každém
25.00 Kč
187763
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Ozvláštněte procvičování početních operací vpisováním výsledků do tabulky, kde se výsledky kříží a žáci díky tomu
25.00 Kč
171385
Matematika
9., SŠ
Pracovní listy
Co by žáky motivovalo počítat charakteristiky polohy statistického souboru (medián, průměr, kvartily)? Krabicový graf
45.00 Kč
Dělení desetinnými čísly (zaokrouhlování) - BMI Dělení desetinnými čísly (zaokrouhlování) - BMI
Žáci procvičují dělení desetinným číslem s úkolem zjistit hodnoty BMI a podle tabulky rozmezí společně vytvoříme graf BMI hodnot. BMI = hmotnost (kg)/(výška(m)*výška(m)) Obsahstrana formátu A4 s otázkami, informacemi o BMI a ukázka o jeho nepřesnosti,podrobný popis pro učitele způsobu práce s materiálem a ukázkový příklad na společné řešení s žáky,6x tabulka pro jednu konkrétní výšku člověka a 11 hmotností, pro které žáci počítají BMI, dle rozmezí BMI určují do jaké kategorie BMI spadá a později barevně společně zaznamenáváme do lehkého grafu,řešení pro učitele.Způsob práceŽáci ve třídě utvoří dvojice.Skupiny se rozpočítají na 1., 2., 3., ... 6. Potřebujete 6 skupin, všem 1. skupinám přiřadím výšku 150cm, všem druhým 160cm atd ... všechny výšky: 150, 160, 170, 180, 190, 210 cm. Ideálně pokud máte pro každou výšku alespoň 2 skupiny, pak si navzájem mohou výpočty zkontrolovat. Každá dvojice bude počítat BMI pro jednu konkrétní výšku!! Samozřejmě jedna dvojice může počítat i pro více výšek.Výšku 200 cm nedávám nikomu, na té si společně ukážeme průběh celého výpočtu a zjištění barvy.Podle skupin rozdám tabulky s předtištěnými váhami a výškami. Uděláme společně zkušební příklady pro 200cm, určujeme BMI a barvu křížku,Samostatně ve dvojici zjišťují BMI pro jednu danou výšku a postupně zvyšující se váhu,Mezitím učitel načrtne dvě kolmé osy, do kterých vyznačí hmotnost (kg) a výšku (cm). Doporučuji načrtnou větší obrázek, později do něj bude u tabule kreslit více žáků najednou. Až žáci dopočítají, spojí se dohromady s druhou skupinou, která počítala BMI pro stejnou výšku a zkontrolují si své výsledky.Ukázali jsme si jak zaznamenáváme barevné křížky z již spočítaného zkušebního příkladu pro výšku 200 cm.Pak jsem k tabuli volala skupiny 150cm a 180cm, 160cm a 190cm, 170cm a 210cm. Úmyslně tyto výšky, aby se žáci k tabuli vešli. Postupně na tabuli z křížků vznikaly barevné sloupečky. 
UUCZ-383530
Matematika>Pracovní listy>6.>7.>8.
30.00