Dělení desetinnými čísly (zaokrouhlování) - BMI

Předmět:
Ročník:
6., 7., 8.
Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 7 MB
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
4. 10. 2023
Cena:
30 Kč vč. DPH
Sdílet:

Žáci procvičují dělení desetinným číslem s úkolem zjistit hodnoty BMI a podle tabulky rozmezí společně vytvoříme graf BMI hodnot. BMI = hmotnost (kg)/(výška(m)*výška(m))

Obsah

  • strana formátu A4 s otázkami, informacemi o BMI a ukázka o jeho nepřesnosti,
  • podrobný popis pro učitele způsobu práce s materiálem a ukázkový příklad na společné řešení s žáky,
  • 6x tabulka pro jednu konkrétní výšku člověka a 11 hmotností, pro které žáci počítají BMI, dle rozmezí BMI určují do jaké kategorie BMI spadá a později barevně společně zaznamenáváme do lehkého grafu,
  • řešení pro učitele.

Způsob práce

  • Žáci ve třídě utvoří dvojice.
  • Skupiny se rozpočítají na 1., 2., 3., ... 6. Potřebujete 6 skupin, všem 1. skupinám přiřadím výšku 150cm, všem druhým 160cm atd ... všechny výšky: 150, 160, 170, 180, 190, 210 cm. Ideálně pokud máte pro každou výšku alespoň 2 skupiny, pak si navzájem mohou výpočty zkontrolovat. Každá dvojice bude počítat BMI pro jednu konkrétní výšku!! Samozřejmě jedna dvojice může počítat i pro více výšek.
  • Výšku 200 cm nedávám nikomu, na té si společně ukážeme průběh celého výpočtu a zjištění barvy.
  • Podle skupin rozdám tabulky s předtištěnými váhami a výškami.
  • Uděláme společně zkušební příklady pro 200cm, určujeme BMI a barvu křížku,
  • Samostatně ve dvojici zjišťují BMI pro jednu danou výšku a postupně zvyšující se váhu,
  • Mezitím učitel načrtne dvě kolmé osy, do kterých vyznačí hmotnost (kg) a výšku (cm). Doporučuji načrtnou větší obrázek, později do něj bude u tabule kreslit více žáků najednou.
  • Až žáci dopočítají, spojí se dohromady s druhou skupinou, která počítala BMI pro stejnou výšku a zkontrolují si své výsledky.
  • Ukázali jsme si jak zaznamenáváme barevné křížky z již spočítaného zkušebního příkladu pro výšku 200 cm.
  • Pak jsem k tabuli volala skupiny 150cm a 180cm, 160cm a 190cm, 170cm a 210cm. Úmyslně tyto výšky, aby se žáci k tabuli vešli. Postupně na tabuli z křížků vznikaly barevné sloupečky.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

172199
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Vypracovala jsem gradované úlohy ke 4 problematickým úlohám z archivu Matematického klokana. Série gradovaných úloh má
40.00 Kč
159114
Matematika
5., 6.
Pracovní listy
Materiál je zaměřený pro žáky, kteří se zlomky ještě nesetkali. Úlohy jsou tvořeny, aby v žácích budovaly grafickou
70.00 Kč
418788
Matematika
4., 5., 6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Malá a velká násobilka procvičovaná v prostředí vah. Žák spočítá jednu stranu váhy a doplňuje chybějící číslo na straně
30.00 Kč
161474
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Orientovat se v grafech, umět vybrat co potřebuji a zpracovat data, která mám k dispozici. Cíl žák zaznamenává do
39.00 Kč
Dělení desetinnými čísly (zaokrouhlování) - BMI Dělení desetinnými čísly (zaokrouhlování) - BMI
Žáci procvičují dělení desetinným číslem s úkolem zjistit hodnoty BMI a podle tabulky rozmezí společně vytvoříme graf BMI hodnot. BMI = hmotnost (kg)/(výška(m)*výška(m)) Obsah strana formátu A4 s otázkami, informacemi o BMI a ukázka o jeho nepřesnosti, podrobný popis pro učitele způsobu práce s materiálem a ukázkový příklad na společné řešení s žáky, 6x tabulka pro jednu konkrétní výšku člověka a 11 hmotností, pro které žáci počítají BMI, dle rozmezí BMI určují do jaké kategorie BMI spadá a později barevně společně zaznamenáváme do lehkého grafu, řešení pro učitele. Způsob práce Žáci ve třídě utvoří dvojice. Skupiny se rozpočítají na 1., 2., 3., ... 6. Potřebujete 6 skupin, všem 1. skupinám přiřadím výšku 150cm, všem druhým 160cm atd ... všechny výšky: 150, 160, 170, 180, 190, 210 cm. Ideálně pokud máte pro každou výšku alespoň 2 skupiny, pak si navzájem mohou výpočty zkontrolovat. Každá dvojice bude počítat BMI pro jednu konkrétní výšku!! Samozřejmě jedna dvojice může počítat i pro více výšek. Výšku 200 cm nedávám nikomu, na té si společně ukážeme průběh celého výpočtu a zjištění barvy. Podle skupin rozdám tabulky s předtištěnými váhami a výškami. Uděláme společně zkušební příklady pro 200cm, určujeme BMI a barvu křížku, Samostatně ve dvojici zjišťují BMI pro jednu danou výšku a postupně zvyšující se váhu, Mezitím učitel načrtne dvě kolmé osy, do kterých vyznačí hmotnost (kg) a výšku (cm). Doporučuji načrtnou větší obrázek, později do něj bude u tabule kreslit více žáků najednou. Až žáci dopočítají, spojí se dohromady s druhou skupinou, která počítala BMI pro stejnou výšku a zkontrolují si své výsledky. Ukázali jsme si jak zaznamenáváme barevné křížky z již spočítaného zkušebního příkladu pro výšku 200 cm. Pak jsem k tabuli volala skupiny 150cm a 180cm, 160cm a 190cm, 170cm a 210cm. Úmyslně tyto výšky, aby se žáci k tabuli vešli. Postupně na tabuli z křížků vznikaly barevné sloupečky.  
UUCZ-383530
Matematika>Pracovní listy>6.>7.>8.
30.00