Hrajeme si s barvami

Téma:
Počet stran:
86
Velikost: 15.7 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
1. 1. 2024
Sdílet:

Soubor je určen pro práci s dětmi od 3 - 7 let. Najdete zde pracovní listy a aktivity pro ty nejmenší i pro děti s OŠD.

vzdělávací materiál je určen na rozvíjení zrakové percepce v oblasti vnímání barev.

Vnímání barev je oblast, která se u dětí rozvíjí postupně. Dítě by do mateřské školy mělo vcházet povědomím o základních barvách (červená, žlutá, zelená a modrá). V průběhu docházky do školky se učí další barvy a její odstíny. S barvami se setkávají každý den, proto je vhodné barvy již od nejmenšího věku pojmenovávat správnými názvy, a ne zástupnými slovy (sluníčková, travičková, srdíčková apod.), která se mohou dětem posléze těžko přeučovat.

 

Pracovní list a aktivity:

č.1 - POZNÁVÁNÍ A PŘIŘAZOVÁNÍ BAREV

  • obrázky vystřihněte a zalaminujte společně s barevnými puntíky. Nejprve mají děti za úkol barevné puntíky pojmenovat a následně přiřadit stejně barevné obrázky. Pro starší děti je zda varianta s černobílými obrázky. Mladším dětem dejte základní barvy a poté můžete postupně barvy přidávat (růžová, hnědá, oranžová). Pokud děti přiřadí černobílý obrázek k jiné barvě, ale správně si to odůvodní, nebereme to jako chybu. S obrázky můžeme pracovat i tak, že se dětí budeme ptát jakou má obrázek obrázek barvu- budete tím procvičovat aktivní znalost barev. Dále jsou zde i tabulky s názvem barev, a děti mají přikládat obrázky na správný list papíru

č.2 - JAKOU BARVU MÁ OBRÁZEK?

  • děti mají za úkol najít všechny obrázky, které budou mít stejnou barvu a tou barvou je vybarvit. U starších dětí můžete následně procvičovat i počty do 5.

č.3 - OBRÁZEK HLEDÁ SVOU BARVIČKU

  • zde jsou opět dvě varianty. v lehčí jsou pouze 4 obrázky se základními barvami a v těžší je obrázků 7. Děti mají za úkol přiřadit obrázek ke správné barvičce

č.4 - MÍCHÁNÍ BAREV

  • demonstrační obrázky
  • je vhodné, s dětmi zkoušet míchání barev názornou formou

č.5 - KTEROU BARVIČKU POTŘEBUJEME K NAMÍCHÁNÍ

  • tento úkol má tři varianty. První varianta je, že děti přikládají pouze jednu barvičku, která jim chybí k namíchání. Těžší varianta je, že ví výslednou barvičku, a mají přiřadit barvy, které jsou potřeba. Třetí varianta je, že znají barvičky k namíchání a mají přiřadit, která barvička vznikne
  • pro zlehčení můžete dát dětem temperové barvy a děti mohou zkoušet

č.6 - PŘIŘAĎ TVAR DO SPRÁVNÉHO VÝŘEZU

  • děti zde mají za úkol přiřadit vystřižené barevné tvary do správného výřezu na stejně barevném tvaru. Děti zde mohou pojmenovávat tvary i barvy

č.7 - PRÁCE S TABULKU

  • děti mají za úkol přiřadit do jednotlivých okýnek správně barevný tvar
  • děti si mohou do tabulky tvary i nakreslit

č.8 - KOLÍČKOVÁNÍ

  • aktivita, která rozvíjí jemnou motoriku (práce s kolíčkem), vnímání barev, poznávání geometrických tvarů i matematickou pregramotnost
  • děti mají za úkol připnout kolíček ke správnému číslu a pojmenovat tvar i barvu

č.9 - SUDOKU

  • v tabulce, rozdělené na 4 chlívky po 4 políčkách jsou vždy 4 různé obrázky. Děti mají doplnit obrázky do celé tabulky tak, aby v řadě ani v sloupci nebyly dva obrázky stejné
  • je zde těžší i lehčí varianta
  • doporučuji obrázky k doplnění vytisknout vícekrát, aby děti nepracovaly vylučovací metodou

č.10 - POSTŘEHOVÁ HRA

  • Mezi dvěma kartami je vždy jeden shodný symbol a děti musí co nejrychleji určit, který symbol to je. Vyhrává ten, kdo se nejdříve zbaví všech karet.
  • Hra je vhodná pro2-3 hráče
  • celkem je zde 13 kartiček

 

Další produkty od autora Učíme se s úsměvem

502141
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Procvičování hlásky R pomoci obrázků Soubor obsahuje 115 karet s obrázky. Obsahuje hlásku R na začátku slova, ve slabice
25.00 Kč
690607
Grafomotorika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., Speciální pedagogika
Pracovní listy
procvičování grafomotoriky s duchem, netopýrem a dýní + 20 bludišť různých obtížností 90 kartiček na rozvoj
25.00 Kč
611923
Anglický jazyk
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Třísložkové karty
Karty jsou skvělým nástrojem pro rozšiřování slovní zásoby, učení nových pojmů nebo zlepšení dovedností v čtení. Jsou
30.00 Kč
191415
Prvouka
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
60 stránek podzimních aktivit. vzdělávací materiál obsahuje: kolíčkování - matematická pregramotnost pracovní listy
39.98 Kč
Hrajeme si s barvami Hrajeme si s barvami
Soubor je určen pro práci s dětmi od 3 - 7 let. Najdete zde pracovní listy a aktivity pro ty nejmenší i pro děti s OŠD. vzdělávací materiál je určen na rozvíjení zrakové percepce v oblasti vnímání barev. Vnímání barev je oblast, která se u dětí rozvíjí postupně. Dítě by do mateřské školy mělo vcházet povědomím o základních barvách (červená, žlutá, zelená a modrá). V průběhu docházky do školky se učí další barvy a její odstíny. S barvami se setkávají každý den, proto je vhodné barvy již od nejmenšího věku pojmenovávat správnými názvy, a ne zástupnými slovy (sluníčková, travičková, srdíčková apod.), která se mohou dětem posléze těžko přeučovat.   Pracovní list a aktivity: č.1 - POZNÁVÁNÍ A PŘIŘAZOVÁNÍ BAREV obrázky vystřihněte a zalaminujte společně s barevnými puntíky. Nejprve mají děti za úkol barevné puntíky pojmenovat a následně přiřadit stejně barevné obrázky. Pro starší děti je zda varianta s černobílými obrázky. Mladším dětem dejte základní barvy a poté můžete postupně barvy přidávat (růžová, hnědá, oranžová). Pokud děti přiřadí černobílý obrázek k jiné barvě, ale správně si to odůvodní, nebereme to jako chybu. S obrázky můžeme pracovat i tak, že se dětí budeme ptát jakou má obrázek obrázek barvu- budete tím procvičovat aktivní znalost barev. Dále jsou zde i tabulky s názvem barev, a děti mají přikládat obrázky na správný list papíru č.2 - JAKOU BARVU MÁ OBRÁZEK? děti mají za úkol najít všechny obrázky, které budou mít stejnou barvu a tou barvou je vybarvit. U starších dětí můžete následně procvičovat i počty do 5. č.3 - OBRÁZEK HLEDÁ SVOU BARVIČKU zde jsou opět dvě varianty. v lehčí jsou pouze 4 obrázky se základními barvami a v těžší je obrázků 7. Děti mají za úkol přiřadit obrázek ke správné barvičce č.4 - MÍCHÁNÍ BAREV demonstrační obrázky je vhodné, s dětmi zkoušet míchání barev názornou formou č.5 - KTEROU BARVIČKU POTŘEBUJEME K NAMÍCHÁNÍ tento úkol má tři varianty. První varianta je, že děti přikládají pouze jednu barvičku, která jim chybí k namíchání. Těžší varianta je, že ví výslednou barvičku, a mají přiřadit barvy, které jsou potřeba. Třetí varianta je, že znají barvičky k namíchání a mají přiřadit, která barvička vznikne pro zlehčení můžete dát dětem temperové barvy a děti mohou zkoušet č.6 - PŘIŘAĎ TVAR DO SPRÁVNÉHO VÝŘEZU děti zde mají za úkol přiřadit vystřižené barevné tvary do správného výřezu na stejně barevném tvaru. Děti zde mohou pojmenovávat tvary i barvy č.7 - PRÁCE S TABULKU děti mají za úkol přiřadit do jednotlivých okýnek správně barevný tvar děti si mohou do tabulky tvary i nakreslit č.8 - KOLÍČKOVÁNÍ aktivita, která rozvíjí jemnou motoriku (práce s kolíčkem), vnímání barev, poznávání geometrických tvarů i matematickou pregramotnost děti mají za úkol připnout kolíček ke správnému číslu a pojmenovat tvar i barvu č.9 - SUDOKU v tabulce, rozdělené na 4 chlívky po 4 políčkách jsou vždy 4 různé obrázky. Děti mají doplnit obrázky do celé tabulky tak, aby v řadě ani v sloupci nebyly dva obrázky stejné je zde těžší i lehčí varianta doporučuji obrázky k doplnění vytisknout vícekrát, aby děti nepracovaly vylučovací metodou č.10 - POSTŘEHOVÁ HRA Mezi dvěma kartami je vždy jeden shodný symbol a děti musí co nejrychleji určit, který symbol to je. Vyhrává ten, kdo se nejdříve zbaví všech karet. Hra je vhodná pro2-3 hráče celkem je zde 13 kartiček  
UUCZ-394750
Matematika>Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Postřehovky>Pracovní listy>MŠ>MŠ - předškoláci>1.>🎨 Barvy
30.00