Deník je určen pro žáky 7. - 9. ročníku ZŠ, ale zvládnout by jej měli mladší i starší ročníky.
Matematický reflexní deník má několik hlavních funkcí:
Sebehodnocení a reflexe: Pomáhá žákům hodnotit jejich vlastní pokrok v matematice. Tím, že si zapisují, co jim šlo dobře a co naopak ne, mají možnost lépe porozumět tomu, jak se učí a co je pro ně efektivní.
Zlepšení učebních návyků: Deník umožňuje žákům přemýšlet o tom, jakým způsobem studují, jaké metody a strategie používají při řešení úkolů, a hledat způsoby, jak se zlepšit.
Stanovení cílů: Pomáhá dětem formulovat konkrétní cíle pro zlepšení jejich matematických dovedností a sledovat, jak se jim daří je plnit.
Podpora komunikace s učitelem: Deník slouží také jako prostředek pro komunikaci mezi žákem a učitelem, protože učitel může číst, co žák ve své reflexi napsal, a poskytnout mu konkrétní zpětnou vazbu.
Zaznamenání myšlenek a pocitů: Umožňuje dětem vyjádřit své pocity z matematiky – co je na ní baví, co je naopak frustruje, co je motivuje k dalšímu učení.
Materiál obsahuje 12 dvojstran, které stačí sepnout obyčejnou sešívačkou a udělat tak miniknihu.