Pepa počítá

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
81
Velikost: 5.31 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 10. 2023
Sdílet:

PDF soubor obsahuje 81 listů formátu A4.

Celý soubor je určen všem rodičům, učitelům a pedagogům, kteří chtějí s předškoláky či s žáky nižšího stupně ZŠ nebo žáky speciálních škol procvičovat předmatematické a matematické dovednosti.

Soubor je seřazen dle stupně náročnosti. Na počátku se děti seznámí s obsahem pojmu číslo a číslicí (Zcela úmyslně je použitý takový font, který zobrazuje číslice tak, jak se je děti pak učí psát ve škole. To považujeme za velmi důležité.), která daný počet označuje. Číslo je ještě znázorněno pomocí teček a prstů, aby se dítě dokázalo jednoznačně orientovat, než si čísla či číslice bezpečně osvojí.  

Obrázek odebrán.

Pro předškoláky je velmi důležité naučit se řadit předměty dle velikosti. Třídění, řazení a zejména pojmenování (největší, nejmenší, prostřední, více, méně, stejně,.) jsou důležité předmatematické dovednosti, které by měl každý předškolák zvládnout před nástupem do školy. Pojmy méně, více, stejně děti procvičují v několika variantách pracovních listů.
 

Obrázek odebrán.  Obrázek odebrán.

Upevňování a bezpečné osvojování počítání do 10 si děti procvičí pomocí tzv. „postřehování“. Prvky na obrázku již nemusí počítat, ale pouhým pohledem - postřehem již „vidí“ a jsou schopni říci správný počet. Kartičky k postřehování Vendula Hegerová ztvárnila jako koláče s borůvkami. Takže děti pomáhají Pepovi se zdobením. (Následuje i varianta s kostkami.) 

Obrázek odebrán.  Obrázek odebrán.

Někdy je potřeba dětem dopřát více času na seznámení s čísly. K „osahání či ochutnání“ čísla slouží počítadlo. Na počítadlo můžeme kreslit kuličky, modelovat kuličky z plastelíny, přiložit vatové pompony nebo pro mlsouny třeba gumové medvídky? Další část určená k procvičování je zaměřena na větší samostatnost dětí při práci a využívá ke správnému označení odpovědí kolíčky nebo mazací fixy.

Obrázek odebrán.

Pro život dítěte je důležitá schopnost vnímat a pojmenovat prostor okolo sebe. V domečcích se zvířátky děti trénují pojmy - nahoře, dole, uprostřed, nízko, vysoko, první, poslední, hned za, před, nad, pod, později instrukce násobíme (vpravo nahoře, dole uprostřed,.). K trénování je možné využít několik variant pracovních listů.

Obrázek odebrán.

Barevný materiál s čísly - kdy je úkolem škrtnout, co se nehodí, je určen nejenom předškolákům, ale i školákům. Školáci se pobaví při hře Obchod, kde si natrénují rozklady čísel při nakupování a placení korunami.

Obrázek odebrán.

V části zaměřené na geometrické představy se dítě seznamuje se základními geometrickými tvary (na jednoduchých pracovních listech). Poznáváním a později skládáním tvarů rozvíjíme u dětí analyticko-syntetické myšlení a prostorové vnímání

Hra „Já mám, kdo má?“ vytvořená pro trénování poznávání a pojmenování tvarů dokáže děti nejenom zaujmout, ale zároveň zábavnou formou všechny pojmy si postupně osvojit. I zde později využíváme složené instrukce (žlutý trojúhelník, modrý čtverec,...). Školákům jsou určeny složitější varianty hry, které míchají tvary a počty dohromady, takže vyžadují větší soustředění a již bezpečnější znalost pojmů.

Obrázek odebrán.

Následuje soubor pracovních listů, kde si školáci spojují geometrický tvar se slovem, nehodící slova škrtnou. Právě tato část byla vytvořena pro potřeby našich žáků z oblasti speciálního školství, abychom měli kvalitní a profesionální materiál do našich hodin speciální pedagogické péče (je jasné, že využíváme celý soubor). 

Obrázek odebrán.


Gabriela Nosková Melkovičová
(klinická Logopedka, speciální pedagožka)

AUTOŘI
Vendula Hegerová
(ilustrace)

Gabriela Nosková Melkovičová
(klinická Logopedka, speciální pedagožka)

Silvie Makovská Menoušková
(ředitelka MŠ)

Další produkty od autora Vendula Hegerová

314176
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Diplomy, Pochvaly, Medaile
Medaile ke dni dětí. A veselá věštba. Házejte s dětmi kostkou a zjistíte, co je v budoucnosti čeká. Na závěrečný list si
49.00 Kč
269396
Český jazyk
MŠ - předškoláci, 1., 2.
Ostatní
Na každém listu je jedno zvýrazněné písmeno ABECEDY s autorským obrázkem, který vystihuje dané písmeno. V souboru jsou
159.00 Kč
297009
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Šablona čarodějnice.
25.00 Kč
277674
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Šablony pro výrobu velikonoční dekorace.
29.00 Kč
Pepa počítá Pepa počítá
PDF soubor obsahuje 81 listů formátu A4.Celý soubor je určen všem rodičům, učitelům a pedagogům, kteří chtějí s předškoláky či s žáky nižšího stupně ZŠ nebo žáky speciálních škol procvičovat předmatematické a matematické dovednosti. Soubor je seřazen dle stupně náročnosti. Na počátku se děti seznámí s obsahem pojmu číslo a číslicí (Zcela úmyslně je použitý takový font, který zobrazuje číslice tak, jak se je děti pak učí psát ve škole. To považujeme za velmi důležité.), která daný počet označuje. Číslo je ještě znázorněno pomocí teček a prstů, aby se dítě dokázalo jednoznačně orientovat, než si čísla či číslice bezpečně osvojí.  Pro předškoláky je velmi důležité naučit se řadit předměty dle velikosti. Třídění, řazení a zejména pojmenování (největší, nejmenší, prostřední, více, méně, stejně,.) jsou důležité předmatematické dovednosti, které by měl každý předškolák zvládnout před nástupem do školy. Pojmy méně, více, stejně děti procvičují v několika variantách pracovních listů.    Upevňování a bezpečné osvojování počítání do 10 si děti procvičí pomocí tzv. „postřehování“. Prvky na obrázku již nemusí počítat, ale pouhým pohledem - postřehem již „vidí“ a jsou schopni říci správný počet. Kartičky k postřehování Vendula Hegerová ztvárnila jako koláče s borůvkami. Takže děti pomáhají Pepovi se zdobením. (Následuje i varianta s kostkami.)   Někdy je potřeba dětem dopřát více času na seznámení s čísly. K „osahání či ochutnání“ čísla slouží počítadlo. Na počítadlo můžeme kreslit kuličky, modelovat kuličky z plastelíny, přiložit vatové pompony nebo pro mlsouny třeba gumové medvídky? Další část určená k procvičování je zaměřena na větší samostatnost dětí při práci a využívá ke správnému označení odpovědí kolíčky nebo mazací fixy.Pro život dítěte je důležitá schopnost vnímat a pojmenovat prostor okolo sebe. V domečcích se zvířátky děti trénují pojmy - nahoře, dole, uprostřed, nízko, vysoko, první, poslední, hned za, před, nad, pod, později instrukce násobíme (vpravo nahoře, dole uprostřed,.). K trénování je možné využít několik variant pracovních listů.Barevný materiál s čísly - kdy je úkolem škrtnout, co se nehodí, je určen nejenom předškolákům, ale i školákům. Školáci se pobaví při hře Obchod, kde si natrénují rozklady čísel při nakupování a placení korunami.V části zaměřené na geometrické představy se dítě seznamuje se základními geometrickými tvary (na jednoduchých pracovních listech). Poznáváním a později skládáním tvarů rozvíjíme u dětí analyticko-syntetické myšlení a prostorové vnímání.  Hra „Já mám, kdo má?“ vytvořená pro trénování poznávání a pojmenování tvarů dokáže děti nejenom zaujmout, ale zároveň zábavnou formou všechny pojmy si postupně osvojit. I zde později využíváme složené instrukce (žlutý trojúhelník, modrý čtverec,...). Školákům jsou určeny složitější varianty hry, které míchají tvary a počty dohromady, takže vyžadují větší soustředění a již bezpečnější znalost pojmů.Následuje soubor pracovních listů, kde si školáci spojují geometrický tvar se slovem, nehodící slova škrtnou. Právě tato část byla vytvořena pro potřeby našich žáků z oblasti speciálního školství, abychom měli kvalitní a profesionální materiál do našich hodin speciální pedagogické péče (je jasné, že využíváme celý soubor). Gabriela Nosková Melkovičová (klinická Logopedka, speciální pedagožka)AUTOŘI Vendula Hegerová (ilustrace)Gabriela Nosková Melkovičová (klinická Logopedka, speciální pedagožka)Silvie Makovská Menoušková(ředitelka MŠ)
UUCZ-392243
Matematika>Ostatní>MŠ>MŠ - předškoláci>1.>2.
250.00