Pořadí početních operací - číselný had - závorky

Ročník:
5., 6., 7.
Počet stran:
7
Velikost: 1.3 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 11. 2023
Sdílet:

Obsah

  • celkem 60 příkladů, které na sebe jako had navazují.
  • 1. obtížnost: 12 + 12 příkladů, příklady typu: (8 + 2) · 2 - 10 =
  • 2. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 4· (48:8)-3·4-(7+4)=
  • 3. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 8−12:[2·(6-3)]+2·(2+1)=

Způsob práce

  • Doporučuji žákům předem říci, kterým příkladem mají začít - snadněji se pak učiteli hledá chyba, protože jako učitel vím, jak na sebe příklady navazují.
  • Principem je, že po spočítání jednoho příkladu je jeho výsledek začátkem druhého. Např. vyjde-li mi u 10 - 5 : 5 + 2 = 11; vím, že následující příklad musí začínat číslem 11, tedy pokračuji úlohou na začátku s číslem 11, tedy: (11 - 2) : 3 + 5 = ... atd.
  • Žáci pracují samostatně, dle vlastního tempa a mají okamžitou kontrolu. Pokud nenajdou navazující příklad = někde udělali chybu. Někdo spočítá vše, někdo jen polovinu.
  • Cvičení končí zacyklením příkladů, když žák začne opětovně procházet ve stejném pořadí zadané úlohy.
  • K dispozici nabízím rozložení příkladů ve dvou sloupečcích = zadání, kde příklady řeší "jako hada" do sešitu. Nebo jako sloupeček, kde výpočty provádí přímo do vytisknutého zadání. Zadání v jednom sloupečku svádí žáky k řešení od shora dolů, kde se ztrácí smysl automatické kontroly v podobě navazování úloh, proto doporučuji namnožit dvousloupečkové zadání a nechat žáky počítat do sešitů. U dalších úrovní jsou komplikovanější příklady, proto je žádoucí počítat do sešitu.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

429436
Matematika
9., SŠ
Ostatní
Důvodů proč plánovat je na internetu hromada. Materiál obsahuje plánovací kalendář, tabulku pokroku a povzbuzující
0.00 Kč
580711
Matematika
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Žáci z nabídky vybírají právě jedno číslo splňující danou charakteristiku. Druhý a čtvrtý list nelze řešit postupně
25.00 Kč
307887
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Vytvořeno jako souhrnné opakování učiva. Žáci počítají úlohy spojené s budováním venkovního bazénu. Propočítávají ceny z
38.00 Kč
242583
Matematika
5., 6., 7., 8.
Bingo
BINGO! Zpestřete žákům opakování učiva celých čísel formou třídní/skupinové či hry ve dvojici. Mnoho způsobů využití -
35.00 Kč
Pořadí početních operací - číselný had - závorky Pořadí početních operací - číselný had - závorky
Obsahcelkem 60 příkladů, které na sebe jako had navazují. 1. obtížnost: 12 + 12 příkladů, příklady typu: (8 + 2) · 2 - 10 = 2. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 4· (48:8)-3·4-(7+4)=3. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 8−12:[2·(6-3)]+2·(2+1)=Způsob práceDoporučuji žákům předem říci, kterým příkladem mají začít - snadněji se pak učiteli hledá chyba, protože jako učitel vím, jak na sebe příklady navazují.Principem je, že po spočítání jednoho příkladu je jeho výsledek začátkem druhého. Např. vyjde-li mi u 10 - 5 : 5 + 2 = 11; vím, že následující příklad musí začínat číslem 11, tedy pokračuji úlohou na začátku s číslem 11, tedy: (11 - 2) : 3 + 5 = ... atd. Žáci pracují samostatně, dle vlastního tempa a mají okamžitou kontrolu. Pokud nenajdou navazující příklad = někde udělali chybu. Někdo spočítá vše, někdo jen polovinu.Cvičení končí zacyklením příkladů, když žák začne opětovně procházet ve stejném pořadí zadané úlohy.K dispozici nabízím rozložení příkladů ve dvou sloupečcích = zadání, kde příklady řeší "jako hada" do sešitu. Nebo jako sloupeček, kde výpočty provádí přímo do vytisknutého zadání. Zadání v jednom sloupečku svádí žáky k řešení od shora dolů, kde se ztrácí smysl automatické kontroly v podobě navazování úloh, proto doporučuji namnožit dvousloupečkové zadání a nechat žáky počítat do sešitů. U dalších úrovní jsou komplikovanější příklady, proto je žádoucí počítat do sešitu.
UUCZ-156882
Matematika>Matematika - geometrie>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>5.>6.>7.
38.00