Pořadí početních operací - číselný had - závorky

Ročník:
5., 6., 7.
Počet stran:
7
Velikost: 1.3 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 11. 2023
Sdílet:

Obsah

  • celkem 60 příkladů, které na sebe jako had navazují.
  • 1. obtížnost: 12 + 12 příkladů, příklady typu: (8 + 2) · 2 - 10 =
  • 2. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 4· (48:8)-3·4-(7+4)=
  • 3. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 8−12:[2·(6-3)]+2·(2+1)=

Způsob práce

  • Doporučuji žákům předem říci, kterým příkladem mají začít - snadněji se pak učiteli hledá chyba, protože jako učitel vím, jak na sebe příklady navazují.
  • Principem je, že po spočítání jednoho příkladu je jeho výsledek začátkem druhého. Např. vyjde-li mi u 10 - 5 : 5 + 2 = 11; vím, že následující příklad musí začínat číslem 11, tedy pokračuji úlohou na začátku s číslem 11, tedy: (11 - 2) : 3 + 5 = ... atd.
  • Žáci pracují samostatně, dle vlastního tempa a mají okamžitou kontrolu. Pokud nenajdou navazující příklad = někde udělali chybu. Někdo spočítá vše, někdo jen polovinu.
  • Cvičení končí zacyklením příkladů, když žák začne opětovně procházet ve stejném pořadí zadané úlohy.
  • K dispozici nabízím rozložení příkladů ve dvou sloupečcích = zadání, kde příklady řeší "jako hada" do sešitu. Nebo jako sloupeček, kde výpočty provádí přímo do vytisknutého zadání. Zadání v jednom sloupečku svádí žáky k řešení od shora dolů, kde se ztrácí smysl automatické kontroly v podobě navazování úloh, proto doporučuji namnožit dvousloupečkové zadání a nechat žáky počítat do sešitů. U dalších úrovní jsou komplikovanější příklady, proto je žádoucí počítat do sešitu.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

302291
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
37.00 Kč
283831
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Ozvláštněte písemné dělení vpisováním výsledků do tabulky, kde se výsledky kříží a žáci díky tomu získají kontrolu
30.00 Kč
486908
Matematika - geometrie
4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dobrá prostorová představivost je pro žáky ohromnou výhodou při řešení úloh. Její pravidelné trénování vede k postupnému
25.00 Kč
264971
Matematika
7., 8., 9.
Pracovní listy
Žáci dosazují hodnotu do výrazů 3. obtížností (lineární, s mocninami a absolutními hodnotami). Každý výraz má uvedené
39.00 Kč
Pořadí početních operací - číselný had - závorky Pořadí početních operací - číselný had - závorky
Obsahcelkem 60 příkladů, které na sebe jako had navazují. 1. obtížnost: 12 + 12 příkladů, příklady typu: (8 + 2) · 2 - 10 = 2. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 4· (48:8)-3·4-(7+4)=3. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 8−12:[2·(6-3)]+2·(2+1)=Způsob práceDoporučuji žákům předem říci, kterým příkladem mají začít - snadněji se pak učiteli hledá chyba, protože jako učitel vím, jak na sebe příklady navazují.Principem je, že po spočítání jednoho příkladu je jeho výsledek začátkem druhého. Např. vyjde-li mi u 10 - 5 : 5 + 2 = 11; vím, že následující příklad musí začínat číslem 11, tedy pokračuji úlohou na začátku s číslem 11, tedy: (11 - 2) : 3 + 5 = ... atd. Žáci pracují samostatně, dle vlastního tempa a mají okamžitou kontrolu. Pokud nenajdou navazující příklad = někde udělali chybu. Někdo spočítá vše, někdo jen polovinu.Cvičení končí zacyklením příkladů, když žák začne opětovně procházet ve stejném pořadí zadané úlohy.K dispozici nabízím rozložení příkladů ve dvou sloupečcích = zadání, kde příklady řeší "jako hada" do sešitu. Nebo jako sloupeček, kde výpočty provádí přímo do vytisknutého zadání. Zadání v jednom sloupečku svádí žáky k řešení od shora dolů, kde se ztrácí smysl automatické kontroly v podobě navazování úloh, proto doporučuji namnožit dvousloupečkové zadání a nechat žáky počítat do sešitů. U dalších úrovní jsou komplikovanější příklady, proto je žádoucí počítat do sešitu.
UUCZ-156882
Matematika>Matematika - geometrie>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>5.>6.>7.
38.00