Tematický soubor "VÁNOCE - řazení dle velikosti" obsahuje 10 tabulek + 90 kartiček s obrázky určených k rozvoji matematické pregramotnosti.
Děti přiřazují na správné místo v tabulce správný obrázek podle velikosti (nejmenší, větší, největší - velikost je v každé tabulce znázorněna kruhy různé velikosti).
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ a je plně v souladu s RVP PV:
Klíčové kompetence:
- k učení (soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů, se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům)
- k řešení problémů (řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně - na základě nápodoby či opakování, náročnější s oporou a pomocí dospělého; užívá při řešení myšlenkových i praktických problémů logických, matematických i empirických postupů; pochopí jednoduché algoritmy řešení různých úloh a situací a využívá je v dalších situacích, zpřesňuje si početní představy, užívá číselných a matematických pojmů, vnímá elementární matematické souvislosti, nebojí se chybovat, pokud nachází pozitivní ocenění nejen za úspěch, ale také za snahu
Vzdělávací oblasti:
- Dítě a jeho tělo
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů
- očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
- Dítě a jeho psychika, podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace"
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie,
- očekávané výstupy - chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat (porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti, chápat číselnou řadu v rozsahu první desítky, poznat více, stejně, méně, první, poslední apod.)