Základy statistiky - nespokojme se s průměrem

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 4.66 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 9. 2022
Sdílet:

Co by žáky motivovalo počítat charakteristiky polohy statistického souboru (medián, průměr, kvartily)? Krabicový graf, který tyto charakteristiky obsahuje. Přidaná hodnota: interpretace krabicového grafu.

Cíl

  • žák počítá charakteristiky polohy (průměr, modus, medián a kvartily),
  • sestavují krabicový graf - volí vhodné měřítko pro osy,
  • interpretuje data zaznamenaná krabicovým grafem.

Obsah

  • motivace v úvodu,
  • materiál psán červeně a černě. Černý text mají žáci v pracovních listech, červený text má k dispozici jen učitel,
  • PL o 3 stranách (zahrnuje teorii krabicového grafu),
  • návrh písemky.

Způsob práce

  • z počátku je potřeba spolupráce žáků a učitele,
  • materiál obsahuje úlohy i pro samostatnou práci.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

305631
Matematika
4., 5., 6., 7.
Pracovní listy
Mnoho stran s úlohami, které vedou k zavedení pojmů, měření a dopočítávání. S řešením z boku papíru - lze odstřihnout
40.00 Kč
346204
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Rychlovka na začátku/na konci hodiny. Zpestření mezi řešením slovních úloh. Procvičení učiva před písemkou. Všechno
25.00 Kč
159919
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Procvičení početních operaci v prostředí britských liber a nákupu. Dále aktivity v prostředí součtových pyramid
55.00 Kč
302291
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
37.00 Kč
Základy statistiky - nespokojme se s průměrem Základy statistiky - nespokojme se s průměrem
Co by žáky motivovalo počítat charakteristiky polohy statistického souboru (medián, průměr, kvartily)? Krabicový graf, který tyto charakteristiky obsahuje. Přidaná hodnota: interpretace krabicového grafu. Cíl žák počítá charakteristiky polohy (průměr, modus, medián a kvartily), sestavují krabicový graf - volí vhodné měřítko pro osy, interpretuje data zaznamenaná krabicovým grafem. Obsah motivace v úvodu, materiál psán červeně a černě. Černý text mají žáci v pracovních listech, červený text má k dispozici jen učitel, PL o 3 stranách (zahrnuje teorii krabicového grafu), návrh písemky. Způsob práce z počátku je potřeba spolupráce žáků a učitele, materiál obsahuje úlohy i pro samostatnou práci.  
UUCZ-171385
Matematika>Pracovní listy>9.>SŠ
45.00