48 karet na kterých je medvěd, který prožívá různé emoce.
Karty mají široké spektrum využití – reflexe, ranní kruh, třídnické hodiny, řešení konfliktů, třídní diskuze a podobně. Fantazii se meze nekladou. :)
Materiál je určen pro žáky 1. stupně. Díky ilustracím je pro žáky snadnější vyjádřit své pocity a emoce.
Každá karta má přední a zadní stranu, proto doporučuji karty vytisknout oboustranně a zalaminovat.
POUŽITÍ V HODINÁCH:
U tohoto materiálu se neexistují meze pro to, jak karty využít. I když jsou navrženy převážně pro vyjádření emocí a pro reflexi, své využití mohou najít i při běžných hodinách českého jazyka, anglického jazyka a podobně. Fantazii se meze nekladou!
ÚVODNÍ AKTIVITA:
Rozdejte každému žákovi jednu kartu nebo nechte žáky, aby si kartu vybrali. Požádejte žáky, aby popisovali, co medvěd na jejich kartě prožívá. Jaké situace ho k tomu vedly? Jaká je jeho emocionální reakce? Nechte žáky přemýšlet, kdy oni sami zažili podobnou emoci. Můžete klást otázky jako: „Kdy jste se cítili podobně jako tento medvěd?“
TŘÍDNÍ DISKUZE:
Využijte karty k zahájení diskuze o různých emocích. Například, jak se medvěd cítí v různých situacích? Jak bychom mu mohli pomoci cítit se lépe?
POUŽITÍ PŘI TŘÍDNICKÝCH HODINÁCH:
RANNÍ KRUH:
Denní emoce: Každé ráno nechte žáky vybrat kartu, která nejlépe vystihuje jejich aktuální náladu. Diskutujte, proč si tuto kartu vybrali a co jim pomůže, aby se cítili lépe.
REFLEXE TÝDNE:
Týdenní shrnutí: Na konci týdne nechte žáky vybrat kartu, která nejlépe vystihuje jejich týden. Diskutujte o tom, co se stalo a jaké emoce zažili.
ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ:
Emocionální vyjádření: Při řešení konfliktů mohou žáci použít karty k vyjádření svých pocitů. Pomůže to lépe pochopit situaci a najít vhodná řešení.
REFLEXE PO AKTIVITÁCH:
SKUPINOVÁ REFLEXE:
Co jsme se naučili: Po každé aktivitě si udělejte čas na reflexi. Diskutujte, co žáci zjistili o sobě a o svých spolužácích.
INDIVIDUÁLNÍ REFLEXE:
Osobní růst: Povzbuzujte žáky, aby přemýšleli o tom, jak jim práce s kartami pomohla lépe rozumět svým emocím a jak mohou tyto dovednosti využít v běžném životě.