Emoční karty - medvěd

Kategorie:
Počet stran:
26
Velikost: 22.46 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 7. 2024
Sdílet:

48 karet na kterých je medvěd, který prožívá různé emoce.
Karty mají široké spektrum využití – reflexe, ranní kruh, třídnické hodiny, řešení konfliktů, třídní diskuze a podobně. Fantazii se meze nekladou. :) 

Materiál je určen pro žáky 1. stupně. Díky ilustracím je pro žáky snadnější vyjádřit své pocity a emoce.

Každá karta má přední a zadní stranu, proto doporučuji karty vytisknout oboustranně a zalaminovat.

POUŽITÍ V HODINÁCH:

U tohoto materiálu se neexistují meze pro to, jak karty využít. I když jsou navrženy převážně pro vyjádření emocí a pro reflexi, své využití mohou najít i při běžných hodinách českého jazyka, anglického jazyka a podobně. Fantazii se meze nekladou!

ÚVODNÍ AKTIVITA:

Rozdejte každému žákovi jednu kartu nebo nechte žáky, aby si kartu vybrali. Požádejte žáky, aby popisovali, co medvěd na jejich kartě prožívá. Jaké situace ho k tomu vedly? Jaká je jeho emocionální reakce? Nechte žáky přemýšlet, kdy oni sami zažili podobnou emoci. Můžete klást otázky jako: „Kdy jste se cítili podobně jako tento medvěd?“

TŘÍDNÍ DISKUZE:

Využijte karty k zahájení diskuze o různých emocích. Například, jak se medvěd cítí v různých situacích? Jak bychom mu mohli pomoci cítit se lépe?

POUŽITÍ PŘI TŘÍDNICKÝCH HODINÁCH:

RANNÍ KRUH:

Denní emoce: Každé ráno nechte žáky vybrat kartu, která nejlépe vystihuje jejich aktuální náladu. Diskutujte, proč si tuto kartu vybrali a co jim pomůže, aby se cítili lépe.

REFLEXE TÝDNE:

Týdenní shrnutí: Na konci týdne nechte žáky vybrat kartu, která nejlépe vystihuje jejich týden. Diskutujte o tom, co se stalo a jaké emoce zažili.

ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ:

Emocionální vyjádření: Při řešení konfliktů mohou žáci použít karty k vyjádření svých pocitů. Pomůže to lépe pochopit situaci a najít vhodná řešení.

REFLEXE PO AKTIVITÁCH:

SKUPINOVÁ REFLEXE:

Co jsme se naučili: Po každé aktivitě si udělejte čas na reflexi. Diskutujte, co žáci zjistili o sobě a o svých spolužácích.

INDIVIDUÁLNÍ REFLEXE:

Osobní růst: Povzbuzujte žáky, aby přemýšleli o tom, jak jim práce s kartami pomohla lépe rozumět svým emocím a jak mohou tyto dovednosti využít v běžném životě.

Další produkty od autora Úča na hrazdě - Adéla Něničková

706609
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Malá násobilka - pracovní listy Materiál je určen primárně pro žáky 2. a 3. ročníku. V sadě je celkem 10 pracovních
25.00 Kč
729131
Nezařazené k předmětu
MŠ - předškoláci, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je určen převážně 1. třídy, ale líbit se bude také žákům ve 2. třídě. Jedná se o takovou variantu adventního
30.00 Kč
699541
Český jazyk - čtení
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Materiál obsahuje motivační příběh o Dušičkách, otázky k diskusi, úkoly k příběhu a kooperativní obraz. Děti si
35.00 Kč
634961
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Chcete se s dětmi přivítat netradičně? Vyzkoušejte tyto karty, které jsou ideální jak do družiny, tak do třídy. Pomohou
30.00 Kč
Emoční karty - medvěd Emoční karty - medvěd
48 karet na kterých je medvěd, který prožívá různé emoce.Karty mají široké spektrum využití – reflexe, ranní kruh, třídnické hodiny, řešení konfliktů, třídní diskuze a podobně. Fantazii se meze nekladou. :) Materiál je určen pro žáky 1. stupně. Díky ilustracím je pro žáky snadnější vyjádřit své pocity a emoce.Každá karta má přední a zadní stranu, proto doporučuji karty vytisknout oboustranně a zalaminovat.POUŽITÍ V HODINÁCH:U tohoto materiálu se neexistují meze pro to, jak karty využít. I když jsou navrženy převážně pro vyjádření emocí a pro reflexi, své využití mohou najít i při běžných hodinách českého jazyka, anglického jazyka a podobně. Fantazii se meze nekladou!ÚVODNÍ AKTIVITA:Rozdejte každému žákovi jednu kartu nebo nechte žáky, aby si kartu vybrali. Požádejte žáky, aby popisovali, co medvěd na jejich kartě prožívá. Jaké situace ho k tomu vedly? Jaká je jeho emocionální reakce? Nechte žáky přemýšlet, kdy oni sami zažili podobnou emoci. Můžete klást otázky jako: „Kdy jste se cítili podobně jako tento medvěd?“TŘÍDNÍ DISKUZE:Využijte karty k zahájení diskuze o různých emocích. Například, jak se medvěd cítí v různých situacích? Jak bychom mu mohli pomoci cítit se lépe?POUŽITÍ PŘI TŘÍDNICKÝCH HODINÁCH:RANNÍ KRUH:Denní emoce: Každé ráno nechte žáky vybrat kartu, která nejlépe vystihuje jejich aktuální náladu. Diskutujte, proč si tuto kartu vybrali a co jim pomůže, aby se cítili lépe.REFLEXE TÝDNE:Týdenní shrnutí: Na konci týdne nechte žáky vybrat kartu, která nejlépe vystihuje jejich týden. Diskutujte o tom, co se stalo a jaké emoce zažili.ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ:Emocionální vyjádření: Při řešení konfliktů mohou žáci použít karty k vyjádření svých pocitů. Pomůže to lépe pochopit situaci a najít vhodná řešení.REFLEXE PO AKTIVITÁCH:SKUPINOVÁ REFLEXE:Co jsme se naučili: Po každé aktivitě si udělejte čas na reflexi. Diskutujte, co žáci zjistili o sobě a o svých spolužácích.INDIVIDUÁLNÍ REFLEXE:Osobní růst: Povzbuzujte žáky, aby přemýšleli o tom, jak jim práce s kartami pomohla lépe rozumět svým emocím a jak mohou tyto dovednosti využít v běžném životě.
UUCZ-608537
Nezařazené k předmětu>Ostatní>ZŠ – 1. STUPEŇ>😀 Emoce>📝 Sebehodnocení
47.00