HODNOCENÍ ŠKOLNÍHO ROKU / SEBEHODNOCENÍ, HODNOCENÍ UČITELE
Tyto jednoduché dotazníky pomáhají dětem ohlédnout se za školním rokem, uvědomit si, co se jim dařilo, co je bavilo i co by chtěly zlepšit.
Učí je sebereflexi, posilují odpovědnost za vlastní učení a dávají jim hlas.
Zároveň poskytují cennou zpětnou vazbu učitelům – z pohledu dětí, které jsou každý den součástí školního dění.
Společně tak můžeme tvořit školu, kde se každý cítí dobře a má prostor růst.
Materiál je:
- Určen žákům 3.-5 třídy
- Obsahuje:
- 6 menších HODNOTÍCÍCH kartiček
- “Jsem odborník” Dobře rozumím” Ještě musím procvičit” Učitel “Školní rok “Bonus”
- kartičky jsou ve variantě se sovičkami nebo ve variantě se známkami
- v barevné i černobílé variantě
- Dotazník 2xA4 Honocení školního roku pro žáky
- učení a školní práce
- chování a spolupráce
- komunikace a emoce
- sebehodnocení a motivace
- Hodnocení učitele očima žáka A4
- 6 menších HODNOTÍCÍCH kartiček
Jak s materiálem pracovat?
- Vyberte si, který styl hodnocení se Vám líbí.
- Pokud zvolíte kartičky, nebo A4 hodnotící dotazník, nejprve s dětmi všechny kategorie projděte.
- V menších kartičkách žáci sami přemýšlí, co jim jde, nejde... mají volnější odpovědi. V kartičce “Učitel” jsou volné čtverečky, kde žáci podle své volby píší křížek, pokud je odpověď ano. Volné čtverce mohou žáci využít také pro číselné hodnoty a místo křížků psát “známky”.
- V hodnotícím dotazníku A4 děti převážně vymalovávají číselné hodnoty 0-nejméně, 9-nejvíc. Hodnotící dotazník má poslední otázky volné, zde se žáci mohou trochu rozepsat.
- Můžete dát také žákům hodnocení učitele očima dětí, abyste dostali větší zpětnou vazbu také ke své práci.