JAK TO CHODÍ NA DVORKU – téma HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA a jejich mláďata. Výukový materiál obsahuje náměty na autorské aktivity s dětmi. INSPIRACE na aktivity při sestavování týdenní TEMATICKÉ PŘÍPRAVY. Aktivity realizujeme v rámci ŘÍZENÉ činnosti s dětmi.
Prostřednictvím autorských aktivit, propojených se slovním, či hudebním doprovodem, rozvíjíme u dětí pohybové dovednosti, zrakové a sluchové vnímání, pozornost, myšlení, artikulační dovednosti, spolupráci, hudební a rytmické cítění a další. Hravou formou podporujeme u dětí získávání vědomostí o hospodářských zvířatech.
Téma hospodářská zvířátka je ve školce stále aktuální, zvláště pak v jarním období. Poznávání zvířátek a nabízené aktivity ocení zejména ty nejmladší děti, které se učí zvířátka pojmenovat, určit zvuk, kterým se dané zvíře dorozumívá, seznamovat se s mláďaty, vzhledem jednotlivých zvířátek a další...
Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:
Dítě a jeho tělo:
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky, ovládání pohybového aparátu, tělesných funkcí
- rytmizace, pohybové činnosti a zdokonalování pohybových dovedností
- osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
- uvědomění si vlastního těla
Dítě a svět:
- vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí
- rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
podporujeme kompetence k učení: se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
Říkanky a písničky provázejí děti neustále a ve spojení s pohybem mají nezastupitelnou roli v jejich osobnostně- sociálním rozvoji. Součástí jsou pracovní listy a velké omalovánky hospodářských zvířátek pro nejmenší.
doporučená věková skupina: 3- 4 roky
zdroj: www.pixabay.com
obsah:
1. KAMARÁDI NA DVORKU (pohybová hra s písničkou, nápěv Tři citronky. Poznáváme zvuky jednotlivých zvířátek, procvičujeme sluchové vnímání, myšlení)
2. NA OVEČKY (pohybová hra s říkankou, procvičujeme pozornost, sluchové vnímání, hbitost, postřeh)
3. NA SLEPIČKY (pohybová hra s říkankou, procvičujeme sluchové vnímání, pohyb. dovednosti, jemnou motoriku- špetkový úchop)
4. NA UTÍKAJÍCÍHO KRÁLÍKA (pohybová hra s říkankou, procvičujeme sluchové vnímání, pozornost, jména kamarádů ve skupině, prostorovou orientaci)
5. SLEPIČKO, JAK ZPÍVÁŠ? (pohybová hra s písničkou, nápěv Komáři se ženili. Procvičujeme artikulační dovednosti, gymnastiku mluvidel, zvuky jednotlivých zvířat)
6. NA UTÍKAJÍCÍ PRASÁTKO (pohybová hra s říkankou, procvičujeme pozornost, hbitost)
7. NA KŮZLÁTKA (pohybová hra s říkankou, procvičujeme sluchové vnímání, jména kamarádů ve skupině, podporujeme radost z pohybu)
8. CO DĚLÁME NA DVORKU (pohybová hra s říkankou, procvičujeme pozornost, sluchové vnímání, pohybové dovednosti, zvuky zvířat)
9. KDO CO MÁ, TEN SI S NÁMI ZABĚHÁ (pohybová hra, procvičujeme myšlení, hravou formou upevňujeme znalosti o typických znacích jednotlivých hospodářských zvířat)
10. NA VAJÍČKO (pohybová hra s říkankou, procvičujeme postřeh, hbitost, prostorovou orientaci)