Pozorujete na žácích, že si nejsou sami sebou jistí, začínají se cítit špatně nebo méněcenně? Hledají sami sebe? Cítí se ve třídě špatně? Zkuste tyto čtyři aktivity na sebereflexi, zlepšení nálady, nebo jako zásobník pro prosvětlení šedivých dní. Pomocí těchto aktivit si žáci uvědomí, v čem jsou dobří a co jim dělá radost a může jim to pomoct nalézt cestu k sobě samým.
Tyto aktivity můžete mimo jiné využít během třídnických hodin. Vyplněné listy můžete společně reflektovat, nebo si je jen založit do desek, případně někam vyvěsit, aby se k nim žáci mohli vracet kdykoliv, kdy se cítí špatně.
Pro některé žáky může být náročné vyplnit všechna políčka, dejte jim proto dostatek času a soukromí na práci.
- Mám se rád/a (verze pro kluky a holky) - 8 políček na vyplnění toho, v čem jsou žáci dobří, čeho si na sobě váží, co oceňují, za co jsou na sebe pyšní.
- Nedokážu si život představit bez ... - Prostor pro 12 nápadů, kam žáci mohou zapsat cokoliv, bez čeho si nedokážou představit život. Žáci si tak uvědomí, co jim dělá radost a kam mohou směřovat svou energii, aby si zlepšili náladu.
- Nejlepší den na světě - Žáci si sestaví svůj vlastní den, kdy mohou dělat cokoliv, co je napadne. I tato aktivita je navede směrem, který jim může zlepšit náladu.
- Recept na radost - 5 políček na doplnění toho, za koho jsou v životě vděční, jaká je jejich nejšťastnější vzpomínka, co je vždy rozesměje.