Výukový materiál obsahuje:
🎭 Divadélko
- Loutky králů, betlémské kulisy, příběh
- Loutky koledníků, kulisy, příběh
Budeme si vyprávět o tom, jak to bylo, když šli tři králové do Betléma. Ukážeme si jaké nesli Ježíškovi dary. Při povídání můžeme využít i demonstrační obrázky.
Řekneme si také jak to na tři krále chodí dnes. S Toníkem, Theou, Lojzičkou a tatínkem se totiž vydáme na koledu.
🌠Demonstrační obrázky
Najdeme tu 16 maličkých obrázků A6 pro doplnění příběhu. Můžeme je využít pro povídání v ranním kroužku, slova můžeme vytleskávat. Když stránky vytiskneme 2x, můžeme kartičky použít pro procvičení zrakového vnímání jako pexeso nebo pro rozřazení do dvojic.
✏️5 jednoduchý jednotažek
Při obtahování obrázků jedním tahem budeme procvičovat koordinaci pohybů, jemnou motoriku a soustředění. Obrázek můžeme obtáhnout nejdříve prstem a pak si vzít dobře píšící tužku nebo pastelku, případně prstovou barvičku. Obrázek můžeme obtáhnout několikrát.
🎨5 malých omalovánek A5
Najdeme tu podobizny králů, slona a velblouda. Na vybarvení můžeme použít vodovky, pastelky nebo voskovky.
🖋️✂️5 pracovních listů
Procvičíme si stříhání, počítání, zrakové vnímání, představivost i grafomotoriku.
👑Tříkrálové koruny
Vytiskněte si šablonky na tvrdý papír nebo je jím podlepte. Nechte děti koruny vybarvita vystřihnout, těm menším se stříháním můžete pomoci. Kancelářskou sešívačkou spojte korunu tak, aby dítěti hezky seděla na hlavě. Převlečte se za tři krále - vezměte si barevné kusy látek, výborné jsou také hedvábné šátky. Zdramatizujte si příběh o tom, jak králové zahlédnou hvězdu (můžete si vyrobit dalekohled z ruličky, hvězdu namalujte nebo vytvořteze samotvrdnoucí hmoty), jak nasedají na velbloudy (můžete vyrobit např. z kartonu nebo použít houpacího koně) a vyrážejí za Ježíškem se mu poklonit (miminko - panenka v dřevěné postýlce vyplněné slámou). Ostatní děti mohou hrát i Marii, Josefa nebo zvířátka v chlívku.
Korunku bez písmena si děti mohou nadepsat písmenem na které začíná jejich vlastní jméno.Těm menším pomozte,větším můžete napsat písmeno na kousek papíru aby si jej mohli opsat.
👅Oromotorické/artikulační cvičení na téma Tři králové
11 kartiček pro procvičování mluvidel
Tři králové osedlají své velbloudy a slony a vydají se na dalekou výpravu za Ježíškem. Cestu jim bude ukazovat hvězda. Cesta bude dlouhá a budou po ní velmi unavení. Nakonec se ale přeci jen setkají s Ježíškem i Marií. 11 kartiček pro procvičování mluvidel
🧘♀️Tříkrálovovou jógu
Pohybovo-jógové cvičení na téma Tři králové.
Jedná se o výpravné cvičení, tzn. budeme vyprávět příběh a u toho budeme předvádět co se zrovna odehrává.
Jako Tři králové zahlédneme hvězdu svým dalekohledem. Osedláme své velbloudy a vydáme se do Betléma poklonit Ježíškovi. Poneseme s sebou myrhu, zlato a kadidlo.Sestava obsahuje 11 pozic.
Jedná se o výukový materiál pro mateřské školy, materiál si klade za cíl:
- rozvoj jemné motoriky
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností
- osvojení si některých poznatků, které předchází čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
- rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování)
- rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
- rozvoj kooperativních dovedností
- seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, ve kterém dítě žije
- vytváření povědomí o existenci ostatních kultur a národnosti
- vytvoření základů aktivních postojů ke světu, k životu, pozitivních vztahů ke kultuře a umění, rozvoj dovedností umožňující tyto vztahy a postoje vyjadřovat a projevovat
- rozvoj společenského i estetického vkusu
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytvářením pojmů)
- rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
-seznamování dítě s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu
- uvědomění si vlastního těla
- rozvoj pohybových schopnost a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé motoriky, ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
- rozvoj psychické i fyzické zdatnosti
- osvojení si poznatků o pohybových činnostech a jejich kvalitě
- vytváření zdravých životních návyků